More

    Latest Posts

    Topul piloților din Moto GP în sezonul 2022 (5-1)

    Sezonul 2022 al MotoGP a fost un alt campionat extrem de disputat, Francesco Bagnaia ieșind câștigător al titlului la finalul campaniei. Autosport alege cele mai bune 10 performanțe ale sezonului. (partea 2/2)

    Prima parte poate fi vizualizată AICI .

    Francesco Bagnaia a pus capăt unei secete de 15 ani de MotoGP pentru Ducati într-un sezon 2022 dramatic, în care a recuperat 91 de puncte față de Fabio Quartararo și l-a învins pe francez.

    5. Aleix Espargaro – Aprilia

    Espargaro

    Clasament: Locul 4, 212 puncte
    Total podiumuri: 6
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP Argentina)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP Argentina și GP Catalonia)

    Fiind singurul constructor care încă mai rulează în baza regulamentelor de concesiune, Aprilia a trebuit să continue pe baza impulsului din 2021, când a obținut primul podium în era modernă a MotoGP.

    Încă de la începutul testelor de iarnă, a fost clar că RS-GP-ul pe care Aleix Espargaro îl avea la dispoziție era un pachet puternic, iar locul patru în prima seară a anului în Qatar a fost un semn al lucrurilor care vor urma.

    În Argentina, în runda a treia, Espargaro a folosit punctele forte ale Aprilia în condiții de aderență scăzută pentru a se lupta cu Jorge Martin de la Pramac și a obține mult așteptata sa primă victorie în Moto GP.

    În urma acestei victorii și a altor patru clasări consecutive pe locul trei, din Portugalia până la Mugello, Espargaro a fost propulsat într-o improbabilă luptă pentru titlu, unde a rămas până la penultima etapă a sezonului.

    Podiumurile s-au rărit însă în a doua jumătate a anului, Espargaro făcând o ultimă apariție pe podium la Aragon, recunoscând că Aprilia pur și simplu nu este cababilă încât să ducă la capăt o luptă la titlu alături de Francesco Bagnaia și Fabio Quartararo.

    O problemă tehnică nefericită în finala de la Valencia l-a privat de o poziție în primele trei locuri în campionat, dar Espargaro și Aprilia pot fi considerați acum cu adevărat printre favoriții la titlu pentru 2023.

    4. Alex Rins – Suzuki

    Rins, MotoGP

    Clasament: Locul 7, 173 de puncte
    Total podiumuri: 4
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP Australia și GP Valencia)
    Cea mai bună calificare: 5 (GP Malaezia și Valencia)

    Alex Rins a ajuns în 2022 sub o presiune extremă după o campanie 2021 lamentabilă. Suzuki a făcut progrese suficient de semnificative cu GSX-RR pentru ca motocicleta să fie considerată cea mai bună construită de marcă de la revenirea sa în 2015.

    Locul al treilea în Argentina și două dintre cele mai bune curse ale lui Rins în America și Portugalia, unde a tăiat prin pluton pentru a lua locul al doilea și a recuperat de pe locul 23 pe grilă în cea din urmă pentru a termina pe locul al patrulea, l-au plasat în fruntea campionatului după cinci curse.

    Apoi, Suzuki a anunțat după GP-ul Spaniei că va părăsi MotoGP la sfârșitul anului și totul s-a schimbat. Munca psihică pe care incertitudinea situației a presupus-o atât pentru Rins, cât și pentru coechipierul său Joan Mir, a dus la două eșecuri consecutive, în timp ce Rins a fost distrus într-o coliziune în virajul 1 la Barcelona, care i-a fracturat încheietura mâinii și l-a exclus din GP-ul Germaniei.

    Abia la Marele Premiu al Australiei, Rins a urcat din nou pe podium, spaniolul reușind să se desprindă de pe locul 10 pe grila de start pentru a obține victoria, înainte de a adăuga la aceasta o cursă uluitoare pentru a câștiga la Valencia.

    Ce ar fi putut fi pentru Rins dacă Suzuki nu ar fi decis să renunțe, rămâne una dintre marile întrebări din 2022, iar trecerea sa la Honda cu LCR în 2023 ar putea dura ceva timp pentru a da roade.

    3. Enea Bastianini – Gresini Ducati

    Bagnaia

    Clasament: Locul 3, 219 puncte
    Total podiumuri: 6
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP Qatar, GP America, GP Franța, GP Aragon)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP al Austriei)

    Enea Bastianini a impresionat în campania sa de debutant (acum 2 ani) pentru Avintia cu două podiumuri. Ca atare, se așteptau lucruri mari de la italian la trecerea sa la Gresini la bordul unui Ducati cu specificația 2021.

    Ajuns în fruntea primului test al anului în Malaezia, Bastianini a continuat această formă până la runda inaugurală a sezonului din Qatar, când s-a calificat al doilea și a obținut prima victorie.

    O a doua victorie în patru curse la COTA l-a propulsat în fruntea campionatului, iar Bastianini a apărut ca favorit pentru un loc în echipa de uzină Ducati pentru 2023, când l-a învins pe Francesco Bagnaia într-un duel care s-a încheiat cu o căzătură umilitoare pentru acesta din urmă.

    Bastianini s-a impus din nou la GP Aragon după ce l-a învins pe Bagnaia într-un duel în ultimul tur și a pus presiune pe viitorul său coechipier în penultima rundă din Malaezia, în încercarea de a-și menține în viață speranțele la titlu.

    Trei DNF-uri și rezultatele inconsistente din jurul victoriilor sale, Bastianini având 8 clasări în afara top 6, nu i-au făcut prea multe favoruri. Nici calificarea în afara primelor 10 locuri în nouă rânduri nu i-a fost favorabilă.

    În mod clar este extrem de talentat și merită promovarea sa în echipa de fabrică Ducati. Bastianini trebuie să elimine orice inconsecvență în rezultatele sale dacă vrea să lupte pentru campionat în 2023.

    2. Fabio Quartararo – Yamaha
    Fabio

    Clasament: locul 2, 248 de puncte
    Total podiumuri: 8
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP al Portugaliei, GP al Cataloniei și GP al Germaniei)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP Indonezia)

    Chiar înainte de începerea sezonului 2022, campionul mondial în exercițiu Fabio Quartararo se confrunta cu o apărare dificilă a titlului.

    Un motor mai puternic pe care Yamaha îl dezvoltase pentru 2022 a trebuit să fie abandonat în iarnă din cauza lipsei de fiabilitate, forțându-l să folosească un motor cu o putere similară cu cea din 2021 – când marca s-a clasat cu regularitate în coada clasamentului de viteză.

    O cursă mizerabilă până pe locul nouă în GP-ul din Qatar a semnalat dificultățile cu care Quartararo se va confrunta în 2022 pe o Yamaha submotorizată care nu a fost de mare folos nici în cursele de pachet.

    În ciuda deficiențelor motocicletei, el a fost singurul pilot Yamaha care a obținut vreun podium. Francezul și-a deschis contul cu un al doilea loc la GP-ul indonezian umed din runda a doua, înainte de a obține prima sa victorie a sezonului în Portugalia pentru a prelua conducerea seriei.

    Victoriile de la Barcelona și din Germania, în timpul unor după-amieze dificile pentru principalii săi rivali la titlu, au sugerat că 2022 a fost în mare măsură titlul său de pierdut. Podiumurile de pe cele mai slabe circuite ale lui Yamaha, Mugello și Red Bull Ring, nu au făcut nimic pentru a calma acest lucru.

    Dar problemele motocicletei, împreună cu erori cheie, au conspirat împotriva lui. Deosebit de costisitoare au fost coliziunea cu Aleix Espargaro la Assen, care i-a adus o penalizare la Silverstone și care, la rândul său, a însemnat că nu a putut termina decât al optulea la GP-ul britanic; o eroare de presiune a pneurilor în GP-ul thailandez umed care l-a lăsat pe locul 17; și un accident în timp ce încerca să recupereze după o greșeală timpurie în Australia.

    O cursă curajoasă până la locul trei în Malaezia, în timp ce Francesco Bagnaia a înregistrat a șaptea sa victorie a sezonului, a menținut campionatul în viață până în ultima rundă, dar a fost la 23 de puncte în derivă și nu a putut face mai mult decât al patrulea la Valencia pentru a vedea cum tronul său este ocupat de italian

    Încheierea anului cu 186 de puncte peste totalul combinat al celorlalți patru piloți Yamaha care au disputat curse în 2022 evidențiază cât de bun a fost Quartararo în 2022 – dar pur și simplu nu a fost suficient pentru a doborî Ducati și Bagnaia. La fel ca Marc Marquez, Quartararo este la mila mașinii sale în acest moment, iar Yamaha are în față o iarnă lungă în care trebuie să construiască o motocicletă mai competitivă pentru a evita o repetare a anului 2022.

    1. Francesco Bagnaia – Ducati

    Francesco

    Clasament: 1, 265 de puncte
    Total podiumuri: 10
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP al Spaniei, GP al Italiei, TT al Olandei, GP al Marii Britanii, GP al Austriei, GP al San Marino, GP al Malaeziei)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP Spania, GP Franța, GP Germania, TT Olanda, GP Aragon)

    Anul de debut al lui Francesco Bagnaia în 2021, când a câștigat patru curse și a pus în joc o luptă pentru titlu pe final, l-a poziționat pe pilotul Ducati drept cea mai mare amenințare pentru Fabio Quartararo în campania 2022.

    Un pre-sezon dificil pentru motocicleta Ducati din 2022 l-a determinat pe Bagnaia să renunțe la motorul din 2022 din cauza agresivității sale la accelerare, alegând în schimb o unitate hibridă 2021/2022 în ajunul rundei inaugurale.

    Bagnaia a căzut în GP-ul din Qatar și nu a obținut niciun podium în niciuna dintre următoarele patru curse, în timp ce a continuat să caute o senzație mai bună la partea din față a motocicletei GP22. Începând cu GP-ul Spaniei, a decis să nu mai arunce cu schimbări de set-up la motocicletă și s-a concentrat în schimb pe găsirea senzației de care avea nevoie.

    Acest lucru a dus la prima sa victorie din șapte în 2022, deși DNF-urile din Franța, Barcelona și Germania – dintre care două erori proprii – între victoriile de la Jerez și Mugello l-au pus la 91 de puncte în spatele lui Quartararo la jumătatea sezonului.

    Bagnaia susține că și-a “pierdut încrederea în campionat doar pentru o jumătate de oră, o oră” după GP-ul Germaniei și și-a revenit categoric cu patru victorii consecutive de la Assen până la Misano. După ce a înregistrat un al cincilea DNF în Japonia, încercând să-l depășească pe Quartararo pentru locul opt, două locuri trei în Thailanda și Australia l-au propulsat pe Bagnaia în fruntea campionatului cu 14 puncte înaintea cursei din Malaezia.

    Victoria de la Sepang și o cursă constantă până pe locul nouă la Valencia, când presiunea era cea mai mare, au arătat că Bagnaia a învățat din greșelile celor cinci curse anterioare.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: GP24 Media

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss