More

    Latest Posts

    Topul piloților din Moto GP în sezonul 2022 (10-6)

    Sezonul 2022 al MotoGP a fost un alt campionat extrem de disputat, Francesco Bagnaia ieșind câștigător al titlului după ce campania a mers până la capăt. Autosport alege cele mai bune 10 performanțe ale sezonului. (partea 1/2)

    Francesco Bagnaia a pus capăt unei secete de 15 ani în MotoGP pentru Ducati într-un sezon 2022 dramatic, în care a recuperat un ecart de 91 de puncte și l-a învins pe campionul mondial din 2021, Fabio Quartararo.

    În total, șapte piloți reprezentând patru echipe au câștigat Grand Prix-uri în 2022, toți cei șase producători urcând pentru prima dată pe podium în acest sezon. În plus, un total de 14 piloți au obținut podiumuri, în timp ce au existat doi câștigători de curse pentru prima dată în 2022.

    Aprilia a câștigat pentru prima dată în era modernă, în timp ce Suzuki a ieșit pe primul loc, în ciuda deciziei derutante a mărcii japoneze de a abandona proiectul său în MotoGP la doar un sezon după ce a încheiat un nou contract pe cinci ani cu Dorna Sports. Honda a înregistrat a doua sa campanie fără victorie în trei sezoane, dar a înregistrat totuși două podiumuri de-a lungul unui an extrem de dificil.

    Așa cum este tradiția, Autosport face un clasament al celor care consideră că au fost cei mai buni 10 piloți dintr-o grilă plină de piloți în 2022.

    10. Miguel Oliveira – KTM

    Miguel

    Clasament: Locul 10, 149 de puncte
    Total podiumuri: 2
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP Indonezia și GP Thailanda)
    Cea mai bună calificare: 7 (GP Indonezia)

    Miguel Oliveira a fost singurul pilot KTM, pentru prima dată de când a început să câștige Grand Prix-uri în 2020, care a obținut victoria în ceea ce a fost o campanie 2022 sub așteptări pentru marca austriacă.

    Cele două victorii ale pilotului portughez au venit în condiții de ploaie la GP-ul Indoneziei, desfășurat pe noul circuit Mandalika în runda a doua, și la revenirea MotoGP în Thailanda, mai târziu în sezon.

    Forma slabă a RC16 în calificări l-a obligat pe Oliveira să întocmească curse de recuperare duminica, iar aparițiile sale în top 10 în afara victoriilor sale s-au limitat la doar trei.

    Plecat la aventuri noi în 2023 cu RNF și Aprilia, Oliveira trebuie să înceapă să arate mai multă consistență în calificări și în curse anul viitor dacă are aspirații de a ieși din mijlocul MotoGP-ului.

    9. Marco Bezzecchi – VR46 Ducati

    Nieto

    Clasament: Locul 14, 111 puncte
    Total podiumuri: 1
    Cel mai bun rezultat: locul 2 (GP al Olandei)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP Thailanda)

    Cel mai recent produs al academiei de piloți a lui Valentino Rossi, Marco Bezzecchi a început să facă valuri în primele curse ale campaniei sale de debutant la bordul Ducati-ului cu specificația 2021.

    Intrând în top 10 cu locul nouă în Argentina, a repetat această performanță din nou la GP-ul Spaniei și s-a calificat pe prima linie în condiții dificile la Mugello pentru a se lansa spre un loc cinci în cursă.

    A urmat un podium inaugural la TT-ul olandez de la Assen înainte de vară, în timp ce Bezzecchi a luat cu asalt pole position în Thailanda.

    Consecvența i-a scăpat italianului de 24 de ani în prima parte a anului, dar la finalul celor 20 de runde ale campionatului a ajuns la nouă clasări în top 10, ceea ce i-a adus statutul de debutant de top.

    Primind un Ducati cu specificația 2022 pentru al doilea său an în clasa de top, Bezzecchi pare că ar putea călca pe urmele lui Enea Bastianini ca un pilot care poate câștiga curse.

    8. Marc Marquez – Honda

    Marquez, MotoGP

    Clasament: Locul 13, 113 puncte
    Total podiumuri: 1
    Cel mai bun rezultat: locul 2 (GP al Australiei)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP al Japoniei)

    Sezonul 2022 a fost un alt an plin de accidentări pentru Marc Marquez, întrucât sextuplul campion mondial de MotoGP a ratat două etape la începutul sezonului din cauza problemelor de vedere în urma unei căzături în Indonezia, în timp ce o a patra operație majoră la braț după Mugello a dus la o perioadă de șase curse pe tușă.

    De asemenea, Marquez a trebuit să se confrunte cu o Honda care a fost revizuită radical în iarnă, până la punctul în care nu și-a putut folosi senzația puternică de față pentru a recupera timp.

    În ciuda tuturor acestor probleme, Marquez a încheiat anul ca fiind cel mai bun pilot Honda cu 57 de puncte și a obținut cel mai bun rezultat al mărcii, al doilea în Australia – în timp ce a fost învins pe pistă de coechipierul său Pol Espargaro doar o singură dată în tot sezonul.

    Îndreptându-se ferm în direcția bună în ceea ce privește starea sa fizică, marea limitare a lui Marquez pare să fie acum mașinăria cu care se luptă.

    7. Brad Binder – KTM

    Binder, MotoGP

    Clasament: Locul 6, 188 puncte
    Total podiumuri: 3
    Cel mai bun rezultat: locul 2 (GP Qatar, GP Japonia și GP Valencia)
    Cea mai bună calificare: Locul 3 (GP al Japoniei)

    Brad Binder poate că a înregistrat primul său sezon fără victorie în MotoGP în 2022, dar a fost cu ușurință cel mai bun pilot al KTM de-a lungul unei alte campanii consistente în circumstanțe dificile.

    KTM nu a făcut pașii înainte pe care rivalii săi europeni de la Aprilia și Ducati i-au făcut în acest an, contactul cu pneurile spate și aderența transmisiei împiedicându-l pe Binder. Dar el și-a învins coechipierul Oliveira cu 13-3 pe circuit în 2022 și a obținut 17 clasări în top 10 din 20 de curse, deși a intrat doar de șase ori în top 10 în calificări. De asemenea, a făcut cele mai multe depășiri dintre toți în acest sezon, cu 96.

    Toate acestea i-au adus din nou lui Binder locul șase în campionat, un rezultat pe care sud-africanul crede că este mult mai bun decât el. Binder, în vârstă de 27 de ani, are nevoie ca KTM să își respecte partea sa de înțelegere în 2023 dacă vrea să înceapă să își fructifice forma de care a dat dovadă în scurta sa carieră în MotoGP de până acum.

    6. Jack Miller – Ducati

    Miller, KTM

    Clasament: Locul 5, 189 puncte
    Total podiumuri: 7
    Cel mai bun rezultat: locul 1 (GP al Japoniei)
    Cea mai bună calificare: 1 (GP San Marino)

    Jack Miller a mai adunat încă un sezon solid în ultimul său sezon ca pilot de uzină Ducati, punând capăt unei secete de pole-uri care datează din Argentina în 2018 și obținând, fără îndoială, cea mai mare victorie a sa.

    Cursa australianului din start până la final în GP-ul Japoniei a fost una epică. Alte șase prezențe pe podium au ajutat Ducati să obțină a treia coroană consecutivă a constructorilor.

    Inconsecvența este o poveste mult prea familiară pentru un pilot care ar fi trebuit să termine mai sus decât eventualul său loc cinci în campionat, cu un deficit de 76 de puncte față de colegul de echipă și campionul mondial Francesco Bagnaia.

    Faptul că l-a învins doar cu un singur punct pe viitorul coechipier de la KTM, Brad Binder, pe o motocicletă net superioară, este un semn clar că Miller trebuie să se descurce mai bine în 2023, altfel și-ar putea găsi un sfârșit prematur al mandatului său în MotoGP.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: GP24 Media

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss