More

    Latest Posts

    Top 10 cei mai mai buni piloți din WRC în sezonul 2022 (5-1)

    WRC a întâmpinat o nouă eră hibridă în 2022, prezentând o provocare necunoscută pentru cei mai buni ași ai raliului de pe planetă. Au fost doborâte noi recorduri, în timp ce liderul Toyota a devenit cel mai tânăr câștigător de titlu din istorie, în timp ce fețele familiare care au revenit s-au amestecat cu noua generație (Partea 2/2)

    După două sezoane în care titlurile au mers până la capăt în WRC, Kalle Rovanpera a adus propriul său brand de dominație în Campionatul Mondial de Raliuri din 2022, spulberând concurența pentru a-și asigura un prim titlu. În timp ce Rovanpera a acaparat toate titlurile prin redefinirea formulei de victorie în WRC la doar 22 de ani, dominația finlandezului nu a fost singura poveste a unui sezon plin de acțiune.

    5. Sebastien Ogier – Toyota Gazoo Racing

    WRC, Australia
    Sebastien Ogier, M-Sport-Ford. WRC Raliul Australiei 2018. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: Locul 6
    Total podiumuri: 3
    Victorii: 1 (Spania)
    Victorii de etapă: 25

    Campionul din 2021 a revenit, dar a ales să nu-și apere titlul în favoarea unui pilot part-time în a treia Toyota GR Yaris, pe care l-a îmbinat cu o incursiune în cursele de mașini sport în Campionatul Mondial de Anduranță.

    Octuplul campion mondial pare să nu fi avut probleme de adaptare la noile mașini hibride și a fost ghinionist că nu a câștigat prima dată la Monte Carlo. Ogier a pierdut într-o luptă fascinantă între cei mai mari din toate timpurile cu Sebastien Loeb, când o pană în penultima etapă i-a smuls victoria.

    Punctele vor fi povestea celor șase evenimente ale lui Ogier, acesta suferind eșecuri în patru raliuri. Cu toate acestea, viteza care l-a ghidat spre seria uimitoare de victorii și titluri în raliuri a rămas, și a fost încapsulată de o dominare uimitoare a Raliului Spaniei, pentru a-și extinde recordul de a obține victorii în fiecare sezon începând cu 2013.

    Din nou, înțepăturile s-au dovedit costisitoare în Portugalia, unde a suferit două în timpul unei bucle care l-a scos din eveniment, iar el a fost din nou vocal cu privire la cauciucul Pirelli după eșecurile din Kenya și Japonia, când era în cursă pentru victorii.

    Interesant este că, pe pietriș, când a mers față în față cu Rovanpera, a fost al doilea, pentru a sublinia și mai mult clasa lui Rovanpera atunci când condițiile au devenit alunecoase.

    Cu toate acestea, Ogier s-a dovedit a fi o armă valoroasă pentru Toyota pentru a acumula puncte cruciale în campionat, victoria francezului în Spania pecetluind a șasea coroană a constructorilor pentru Toyota. Ogier se va întoarce în 2023, unde va împărți din nou al treilea GR Yaris.

    4. Sebastien Loeb – M-Sport Ford

    wrc

    Clasament: Locul 11
    Total podiumuri: 1
    Victorii: 1 (Monte Carlo)
    Victorii de etapă: 14

    La vârsta de 48 de ani, Sebastien Loeb a arătat că mai are multă viață în componența de nouă ori campion mondial, devenind cel mai în vârstă câștigător WRC din istorie la Monte Carlo.

    Alăturându-se echipei M-Sport Ford pentru ceea ce s-a transformat într-un program de patru curse, francezul s-a acomodat rapid cu noul Puma hibrid, fiind implicat într-o luptă titanică cu vechiul rival Sebastien Ogier pe asfaltul consacrat de la Monte Carlo.

    Loeb, în parteneriat cu profesoara de matematică devenită copilot, Isabelle Galmiche, a beneficiat de o pană târzie a lui Ogier pentru a obține cea de-a 80-a victorie a carierei sale WRC, un record. În timp ce pană lui Ogier i-a readus în bătălia pentru victorie, aceștia l-au împins pe primul până la capăt. Loeb chiar a descris triumful, singura victorie a lui M-Sport din 2022, ca fiind “una dintre cele mai frumoase amintiri” din cariera sa strălucitoare.

    Mercurialul Loeb a susținut acel ritm de la Monte Carlo conducând raliurile din Portugalia și Grecia, înainte ca problemele să oprească o cale probabilă spre o altă vizită pe podium. O eroare rară, de colecție, a unui pilot a dus la prăbușirea lui Loeb în Portugalia, în timp ce o defecțiune la alternator l-a scos din frunte în Grecia. Ar mai fi putut urca pe podium în Kenya, dacă nu ar fi suferit un incendiu la motor care a declanșat un abandon.

    Loeb a demonstrat că, în mâinile sale, Puma era o armă care putea concura cu Toyota, care nu are gloanțe, și cu Hyundai-ul rapid, dar fragil.

    3. Thierry Neuville – Hyundai Motorsport

    WRC
    XXX, Hyundai Motorsport. Raliul Japoniei 2022. Photocredi: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: Locul 3
    Total podiumuri: 5
    Victorii: 2 (Grecia, Japonia)
    Victorii de etapă: 34

    Problemele de fiabilitate ale Hyundai l-au împiedicat pe Thierry Neuville poate mai mult decât pe oricine altcineva. Dar 34 de victorii de etapă, două victorii și locul trei în campionat a fost un rezultat pe deplin meritat după un sezon dificil.

    Vicecampionul de cinci ori a profitat la maximum de un i20 N fragil și subdezvoltat în prima parte a sezonului pentru a obține primul podium al echipei, cu un al doilea în Suedia. Rezultatul a sosit după ce a condus sarcina Hyundai la Monte Carlo, unde a fost la aproape opt minute distanță, pe locul șase, pentru a evidenția cât de mult a rămas marca sud-coreeană în urma adversarilor săi.

    Neuville a întruchipat atitudinea de a nu renunța niciodată, iar acest lucru a fost poate cel mai bine pus în evidență în Croația. El a terminat pe locul trei, în ciuda faptului că atât el, cât și copilotul Martijn Wydaeghe s-au prăbușit la pământ după ce și-au împins i20 N, care nu era de încredere, timp de mai bine de un kilometru în service.

    În raliurile rapide pe pietriș, Neuville s-a luptat să se ridice la nivelul coechipierului său mai rapid, Ott Tanak, și a fost găsit deficitar în special în Estonia și Finlanda. Au existat și erori costisitoare, când belgianul a irosit o victorie probabilă pe teren propriu printr-o greșeală rară care s-a terminat cu mașina cuibărită într-un șanț.

    Dar în Grecia și Japonia a realizat un pilotaj impecabil pentru a obține victorii, care au fost meritate pe deplin.

    2. Ott Tanak – Hyundai Motorsport

    Ott
    Ott Tanak, Hyundai Motorsport. Raliul Japoniei 2022. Photocredi: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: locul 2
    Total podiumuri: 8
    Victorii: 3 (Sardinia, Finlanda, Belgia)
    Victorii de etapă: 41

    Campionul mondial din 2019 a fost, în mod realist, singurul pilot capabil să pună presiune asupra campionului Kalle Rovanpera, printr-o serie de curse excelente în care și-a depășit mașinile.

    Tanak a fost singurul pilot care a reușit să domolească i20 N cu manevrabilitate redusă în raliurile rapide pe pietriș. Cel mai impresionant exemplu în acest sens a fost demonstrația sa uimitoare din Raliul Finlandei. Estonianul a fost pe muchie de cuțit pe toată durata raliului, în timp ce a realizat o serie de timpi de etapă amețitori pentru a-l învinge pe favoritul Rovanpera pe teren propriu. Va rămâne în istorie ca una dintre cele mai mari victorii ale sale.

    Extragerea maximului din i20 N, care s-a confruntat cu o multitudine de probleme hibride, a fost trucul de petrecere al lui Tanak. Cumva, a reușit să lupte cu mașina pentru a obține prima din cele cinci victorii ale Hyundai pe drumurile accidentate din Sardinia. O a treia victorie a sosit în Belgia, pe asfalt, după ce a profitat de eroarea costisitoare a lui Neuville.

    Performanțele lui Tanak au fost cu atât mai impresionante cu cât au sosit în mijlocul unei echipe care se lupta pe plan intern. Estonianul a fost critic la adresa echipei sale și a directorului adjunct al acesteia, Julien Moncet, iar acest lucru a ajuns la apogeu în Grecia. Acolo, echipa a ales să nu-i dea ordine lui Neuville pentru a-i oferi lui Tanak o victorie care ar fi crescut presiunea asupra liderului detașat al campionatului, Rovanpera.

    Dacă i20 N ar fi început anul la fel de puternic cum a încheiat 2022, Tanak l-ar fi putut împinge pe Rovanpera până la capăt. În schimb, sezonul s-a încheiat cu Tanak părăsind Hyundai cu un an rămas din contract, deoarece relația s-a deteriorat.

    1. Kalle Rovanpera – Toyota Gazoo Racing

    wrc
    Kalle Rovanpera, Toyota Gazoo Racing. Raliul Japoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Campionatul: Locul 1
    Total podiumuri: 8
    Victorii: 6 (Suedia, Croația, Portugalia, Kenya, Estonia, Noua Zeelandă)
    Victorii de etapă: 70

    Noul copil minune al Campionatului Mondial de Raliuri a sfidat uneori credința prin modul în care și-a dominat adversarii la o vârstă atât de fragedă. Rovanpera a fost superb în cele șase victorii din 13 raliuri pe care le-a obținut, acumulând 70 de victorii de etapă. În mod incredibil, sezonul nu a început strălucit pentru finlandez, care a avut dificultăți de adaptare inițială la mașinile hibride în ziua de deschidere la Monte Carlo.

    Cu toate acestea, ceva s-a declanșat în creierul său, și a făcut-o în mod categoric, Rovanpera a măturat spre prima sa victorie din cele șase de data viitoare pe zăpada din Suedia. A fost începutul a trei victorii la rând, triumfând în Croația și apoi în Portugalia. Victoria din Croația a fost cea care a trimis un mesaj rivalilor săi, după ce l-a depășit pe Tanak cu pneuri compromise pentru condițiile de drum, pentru a-l depăși pe estonian în ultima etapă și a-i smulge victoria.

    Pe ploaie, nimeni nu l-a putut învinge pe tânărul finlandez. Când a plouat, Rovanpera a văzut în acest moment un moment de atac și a făcut-o cu un efect devastator. Capodoperele sale pe vreme ploioasă l-au ajutat să obțină victorii în Portugalia, Kenya, Estonia și Noua Zeelandă, unde l-a spulberat pe coechipierul său Sebastien Ogier pentru a-și asigura titlul cu stil, cu două etape înainte de final.

    Calmul și maturitatea sa la volan în scenarii stresante l-au diferențiat de restul plutonului. Aceste abilități sunt de obicei specifice unui pilot mult mai experimentat.

    Deși sezonul lui Rovanpera nu a fost perfect, din cauza accidentelor din Belgia și Grecia, el a reușit întotdeauna să mențină tabela de marcaj. Șapte victorii în powertage au fost dovada acestui lucru, inclusiv una în Belgia, care a venit la două zile după un accident monstruos și a arătat că încrederea sa nu fusese doborâtă. În mod remarcabil, a reușit să obțină 50 din totalul de 255 de puncte doar din powertage-uri.

    Distrugerea recordului de cel mai tânăr campion mondial al lui Colin McRae cu cinci ani și 88 de zile a demonstrat că Rovanpera este într-adevăr un talent foarte special care ar putea domina în anii următori.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Red Bull Content Pool

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss