More

    Latest Posts

    Super Formula renunță la Q3 în transformarea formatului de calificări

    Super Formula și-a schimbat formatul de calificări pentru sezonul 2022, renunțând la Q3 în favoarea unui nou sistem eliminatoriu în două etape.

    Campionatul principal cu un singur loc al Japoniei a folosit un format de declanșare în trei etape în stil Formula 1 încă din sezonul 2008 și, deși a suferit ajustări minore de-a lungul anilor, aceasta marchează cea mai semnificativă schimbare de când sistemul a fost introdus pentru prima dată.

    Conform noilor reguli, primul segment de calificări va vedea grupul de 21 de mașini împărțit în două grupe, așa cum a fost cazul din sezonul 2020, cele mai rapide șase din fiecare sesiune de șapte minute progresând în Q2. O singură sesiune de șapte minute în Q2 va decide primele 12 poziții pe grilă într-o mișcare în care seria speră că va „crește sentimentul de urgență” al calificării și va reduce utilizarea anvelopelor.

    Super Formula a anunțat schimbarea într-o conferință de presă la Tokyo luni, în același timp cu confirmarea unui calendar care cuprinde 10 curse, trei dintre cele șapte runde planificate devenind curse duble consecutive. După cum a fost raportat săptămâna trecută, deschiderea sezonului de la Fuji din aprilie și ultimele două runde ale sezonului la Motegi și Suzuka se vor desfășura ambele folosind formatul cu două curse, cu câte o cursă sâmbătă și duminică.

    Pentru aceste evenimente, vineri va avea loc o singură sesiune de antrenamente de 90 de minute, urmând calificările sâmbătă dimineața înainte de cursa de deschidere. O altă sesiune de calificări va avea loc duminică dimineață pentru a stabili grila pentru a doua cursă. Pentru celelalte patru runde, formatul de weekend va rămâne același ca în 2021: primul antrenament va avea loc sâmbătă dimineața înainte de calificări, cu o a doua sesiune de 30 de minute având loc înaintea cursei de duminică dimineața.

    Cursele în sine vor continua să nu prezinte realimentare și o schimbare obligatorie a anvelopelor, menținând formatul nepopular universal din ultimele două sezoane. Super Formula a dezvăluit, de asemenea, detalii suplimentare despre noua sa aplicație, „SFgo”, despre care speră că va contribui la creșterea interesului fanilor pentru serie, inclusiv funcții precum camerele de bord în direct, datele de telemetrie și comunicațiile radio pentru fiecare pilot.

    SFgo

    Cu toate acestea, pentru 2022, acesta va fi disponibil doar pentru 300 de fani selectați, cărora li se va cere să ofere feedback pentru a ajuta la îmbunătățirea serviciului înainte de lansarea generală planificată în 2023. Serviciul este estimat să coste 490 de yeni (aproximativ 4,20 USD) pe lună și, de asemenea, le va oferi abonaților acces la videoclipuri cu momente importante ale cursei și filmări de arhivă din sezoanele trecute ale curselor de top din Japonia, datând din 1972.

    În plus, transmisiunile live de calificări și curse sunt planificate să fie disponibile prin canalul de YouTube Super Formula pentru o taxă lunară de doar 90 de yeni (aproximativ 0,80 USD). Mai multe detalii în acest sens sunt de așteptat să fie anunțate în martie.

    • Mai multe știri despre Super Formula găsiți AICI!
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Motorsport Network

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss