More

    Latest Posts

    Sordo înșfacă locul 1 în musonii de la Monza

    Vizualizări: 5996

    Dani Sordo a preluat un avantaj firav la ACI Rally Monza vineri seară, după o luptă care a durat o zi întreagă, cu Esapekka Lappi, pe drumuri înundate. Spaniolul Sordo a parcurs etapa finală a stadiului de deschidere al circuitului italian Cathedral of Speed pentru a-l retrograda pe finlandez și a conduce această rundă finală a Campionatului Mondial de Raliuri FIA cu 1,0s.

    Ploaia abundentă a transformat pista și drumurile într-o mizerie noroioasă, cu apă stătută, provocând acvaplanare. Condițiile au fost atât de extreme, încât piloții au optat pentru anvelope de zăpadă Michelin, într-un efort de a obține aderență.

    Sordo a câștigat testul de deschidere cu Hyundai-ul său i20 pentru a-l retrograda pe liderul Sébastien Ogier, dar Lappi a fost primul care a pariat pe pneurile de zăpadă și a preluat conducerea. Avantajul său a rămas intact până la testul final, când a arat printr-o serpentină și a rămas în urmă. Sordo, care a câștigat două dintre cele cinci etape, a fost răsplătit pentru că a făcut modificări la setup-ul mașinii sale pentru a îmbunătăți manevrabilitatea după testul de ieri.

    „Condițiile au fost foarte dificile, dar la final am încercat să tragem pentru a fi în față și a fi în locul potrivit în ordinea de start de mâine. Este important să fii în spate și să vezi liniile în zăpadă ”, a explicat Sordo, care va reporni ultimul dintre cei care înaintează.

    Ogier a fost primul dintre cei patru bărbați care au început finalul sezonului cu o înclinare a titlului. El a câștigat o etapă pentru a ocupa locul al treilea în Toyota sa Yaris, la 11,0s distanță de Ford Fiesta-ul lui Lappi. Pentru a-și asigura un al șaptelea titlu, Ogier trebuie să se distanțeze de coechipierul său Elfyn Evans, dar galezul a fost în urmă cu doar 5.1s, pe locul patru.

    „Condițiile au fost destul de proaste. Ieri am făcut câteva greșeli în shakedown și mi-am dat seama cât de ușor este să greșesc. Nu am fost spectaculos de rapizi, dar nici prea departe, și am reușit să ne menținem la doar câteva mici erori ”, a spus el.

    Ott Tänak, ale cărui șanse de a păstra titlul atârnau de un fir de ață, a fost al cincilea, în ciuda faptului că a avut parte de un șoc când ușa pilotului i20-ului său s-a deschis în timpul SS2. Estonianul se afla la 0,6s în spatele lui Evans și la 7,1s distanță de Yaris-ul lui Kalle Rovanperä.

    Andreas Mikkelsen s-a clasat pe locul trei, reușind să fie pe măsura celor mai puternice mașini World Rally Cars, cu Skoda sa Fabia Evo, cu specificații WRC 3. A terminat pe locul șapte, înaintea debutantului Ole Christian Veiby. Emil Lindholm și Oliver Solberg au completat clasamentul.

    Thierry Neuville a fost primul dintre cei care sperau la titlu care a căzut. După ce a alunecat într-un gard în această dimineață, belgianul a agățat un pol în această după-amiază înainte de a se retrage în cele din urmă, când motorul i20-ului său s-a oprit după ce a plonjat prin apă stătută.

    Teemu Suninen s-a retras după ce a ”șchiopătat” în trei etape cu un motor defect în Ford-ul său Fiesta, iar coechipierul său Gus Greensmith a ieșit după ce a lovit o poartă și și-a deteriorat suspensia din față dreapta.

    Cea mai lungă etapă de sâmbătă se bazează pe drumuri din apropierea Lacului Como, la poalele Alpilor italieni. Două tururi identice, constând în trei teste sunt urmate de o etapă de închidere la Monza. Vremea montană va juca un rol masiv, cu zăpadă care va acoperi cu siguranță secțiunile înalte.

    Sursa: World Rally Championship
    Photocredit: World Rally Championship
    Sponsor:

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    World Rally Championship

    Latest Posts

    Don't Miss