More

    Latest Posts

    Solberg: Acordul cu M-Sport-Ford pentru Rally1 este o opțiune pentru 2023

    Oliver Solberg spune că un contract cu M-Sport Ford pentru Rally1 este încă o opțiune pentru 2023, dar a confirmat că pregătirile pentru un program Rally2 sunt în plină desfășurare ca plan de rezervă în cazul în care opțiunea Rally1 nu se concretizează.

    Oliver Solberg a rămas fără mașina pentru 2023, după ce Hyundai Motorsport a ales să renunțe la tânărul de 21 de ani din operațiunea Rally1 a uzinei sale la sfârșitul anului, invocând dorința de a alinia o linie de piloți mai experimentați. Marca sud-coreeană a anunțat între timp că Craig Breen va ocupa acest post, după ce irlandezul a părăsit cu un an mai devreme un contract de doi ani cu M-Sport Ford.

    După cum s-a dezvăluit anterior, Oliver Solberg a deschis discuțiile cu M-Sport Ford cu privire la o mașina de Rally1 în 2023 în octombrie, la scurt timp după decizia Hyundai Motorsport. Aceste discuții au continuat și, deși discuțiile au încetinit, Oliver Solberg refuză să excludă posibilitatea de a trece la echipa M-Sport Ford anul viitor. Fiul campionului mondial de raliuri din 2003, Petter Solberg, a confirmat că sponsorul de lungă durată Monster Energy este implicat în discuții.

    Solberg
    Oliver Solberg, Hyundai Motorsport. Raliul Noua Zeelandă 2022. Photocredit Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

    Oliver Solberg a vizitat recent sediul firmei de băuturi energizante din SUA luna trecută, ceea ce a stârnit speculații nebunești pe rețelele de socializare cu privire la o nouă echipă, susținută de organizație, cu Oliver Solberg și Ott Tanak, după plecarea acestuia din urmă de la Hyundai Motorsport. Ott Tanak este însă o țintă principală pentru M-Sport Ford pentru a conduce operațiunea sa anul viitor.

    În timp ce discuțiile pentru Rally1 sunt în curs de desfășurare, Oliver Solberg s-a pregătit intens pentru un sezon complet în mașini de Rally2 pentru a se asigura că va concura într-o formă sau alta anul viitor, indiferent de situație. „Merge încet”, a declarat Oliver Solberg pentru Autosport despre speranțele sale de Rally1 pentru anul viitor. „M-Sport Ford pare a fi o opțiune, este încă destul de deschisă, dar este dificil de spus în acest moment. Progresul este lent, așa că în acest moment lucrăm la diferite planuri într-o mașină R5, fie o facem în mod privat cu un Volkswagen Polo, fie cu o echipă într-o altă mașină, așa că vom vedea”.

    Întrebat despre zvonurile legate de o legătură cu Ott Tanak, el a răspuns: „Nu știu dacă este posibil: Am lucrat la asta, poate nu împreună cu Ott Tanak, dar am lucrat pentru a face ceva împreună cu M-Sport Ford și Monster Energy. „Vom vedea”. Pare un pic dificil, dar totul este încă deschis”.

    Solberg
    Oliver Solberg, Hyundai Motorsport. Raliul Ypres, Belgiei 2022. Photocredit Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

    Se înțelege că orice acord cu M-Sport Ford va fi supus unui potențial conflict de sponsorizare. Anul acesta, echipa Ford a primit sprijinul companiei rivale de băuturi energizante Red Bull pe mașinile sale conduse de Sebastien Loeb, Craig Breen și Adrien Fourmaux. Se crede că echipa poartă discuții cu sportivul Red Bull și cu Sebastien Loeb, de nouă ori campion mondial, cu privire la o revenire la echipă anul viitor pentru anumite raliuri.

    Vorbind despre discuțiile cu Oliver Solberg înainte de Raliul Japoniei de luna trecută, directorul echipei M-Sport Ford, Richard Millener, a declarat pentru presa: „Au existat unele discuții inițiale, cred că este una dificilă, deoarece, în mod evident, există unele conflicte cu sponsorii de care trebuie să fim conștienți. Avem o relație puternică cu Red Bull și cred că ar fi greșit din partea noastră să facem ceva în acest sens în acest moment. Este o situație dificilă pentru Oliver, deoarece există doar un anumit număr de locuri disponibile”.

    Cu toate acestea, în cazul în care dorința lui Oliver Solberg de a reveni anul viitor la mașinile de Rally1 se va stinge, suedezul este încrezător și așteaptă cu nerăbdare un sezon complet în Rally2. „Nu am nicio panică să mă întorc cu un pas înapoi”, a adăugat Oliver Solberg. „Sunt încă atât de tânăr, așa că nu prea contează. Aș prefera să fac ceva cum trebuie decât să fac ceva pe jumătate, iar dacă asta înseamnă să mă întorc la R5 și să fac asta cum trebuie, prefer să fac asta”.

    Solberg
    Oliver Solberg, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandei 2022. Photocredit Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

    Între timp, Oliver Solberg a fost nominalizat pentru premiul FIA Acțiunea Anului pentru salvarea sa uluitoare din timpul Raliului Estoniei, la ceremonia de decernare a premiilor FIA din această lună din Italia.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Red Bull Content Pool

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss