Anunțul despre retragerea Citroen din Campionatul Mondial al Raliurilor a fost anticipat timp de o săptămână, iar declarația a explicat decizia lui Sebastien Ogier de a părăsi competiția.
A fost o decizie simplă? Pierre Budar, directorul echipei Citroen, a vorbit în exclusivitate cu Autosport despre ceilalți factori din spatele mișcării.
Au fost calendarul WRC, profilul acestuia sau elementele de reglementare parte din decizia Citroen?
Este foarte important pentru un brand ca Citroen să se asigure că situația campionatului este în conformitate cu așteptările sale de marketing.
Când vedeți cât de mult trebuie să ne forțăm pentru promovarea mărcii și produselor noastre pentru a împinge aceste mașini în vânzăr, vedeți că este într-adevăr dificil. Un brand ca Citroen trebuie să se concentreze pe acest lucru și dacă disciplina sportivă nu poate ajuta, asta este o adevărată problemă.
Una dintre principalele noastre ținte este să ne dezvoltăm pe piețele internaționale; India este un proiect major pentru marcă și nu există nimic din această parte a lumii unde să implicăm motorsport-ul, acest lucru nu este foarte bun. China se află în aceeași situație.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Da, cu siguranță, nu suntem foarte puternici atunci când mergem la CEO pentru a explica ce am putea face pentru comercializarea mărcii atunci când nu putem da răspunsuri la aceste aspecte – care sunt elemente importante astăzi pentru departamentul nostru de marketing. Face parte din lipsa noastră de competență.
Ați activat în cadrul ședințelor de reglementare WRC hibrid până de curând – când a fost luată această decizie?
Desigur, am avut mai multe scenarii pentru o perioadă de timp și s-a decis relansarea Peugeot în WEC. Deja am implicat DS în Formula E și nu am reușit să obținem un al treilea program și să avem un nivel bun de performanță cu trei programe principale în aceeași organizație. Deci, când decizia a fost luată pentru Peugeot undeva [în PSA], decizia a fost luată pentru ca Citroen să nu fie implicat în WRC hibrid în 2022.
A existat vreo șansă, în opinia dumneavoastră, ca Peugeot, de exemplu, să intre în WRC în loc de WEC?
Și asta ar fi putut fi un scenariu. Dar s-a decis să se apeleze la WEC, deoarece acest program era mai mult online cu așteptările de partea lui Peugeot. Nu vreau să comentez această alegere de către Peugeot – nu sunt în măsură să fac acest lucru.
Au fost considerați șoferi alternativi – cum ar fi Andreas Mikkelsen sau Craig Breen?
Când vrei să fii implicat în campionat și în lupta pentru titlu, atunci ai nevoie de una dintre “cele trei mari”. Deci, în măsura în care ai încercat tot posibilul să obții unul dintre ele și nu le-ai putut obține, atunci trebuie să iei o decizie. Asta am făcut.
Citroen a fost suficient de competitiv pentru a-l menține pe Ogier fericit?
Sunt sigur că am făcut multe progrese pe parcursul anului și am avut multe dezvoltări care ar fi fost gata pentru Monte Carlo, dar aceasta este problema. Desigur, din punctul de vedere al lui Sebastien, ar fi fost mai bine să facem asta mai repede, dar nu a fost posibil.
Am pierdut timpul la începutul anului, dar de aceea ne trebuie doi ani pentru acest proiect, deoarece primul a fost un pic complicat. Sunt destul de convins că am fi început sezonul într-o poziție mult mai bună decât anul acesta.
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.