Latest Posts

Sebastien Ogier își construiește un avans Magistral la Monte-Carlo. (Video)

Vizualizări: 16703

Sebastien Ogier își face clare intențiile în momentul în care sezonul 2023 al Campionatului Mondial de Raliuri a început joi seară.

Sébastien Ogier a aruncat prudența în vânt în prima etapă de joi seară de la Raliul Monte-Carlo și a încheiat o seară de deschidere spectaculoasă a sezonului 2023 al Campionatului Mondial de Raliuri FIA cu un avantaj util. Sebastien Ogier, de opt ori câștigător în Alpii francezi, a fost într-o ligă de sine stătătoare când a izbutit să obțină, cu Toyota GR Yaris, două dintre cele mai bune timpi, devansându-l pe coechipierul său Elfyn Evans cu 6,0 secunde după 40,02 km de concurs.

Un început neobișnuit de uscat pentru acest eveniment emblematic a accentuat importanța gestionării pneurilor, mai mulți piloți supraîncălzindu-și cauciucul pe trecătorile sinuoase din jurul Col de Turini. Cu toate acestea, Sebastien Ogier a rămas imperturbabil și – pentru prima dată – a fost încântat să nu deschidă drumul. Poziția sa de plecare târzie a jucat în favoarea sa, deoarece a putut să aleagă orice secțiune dificilă observând urmele colegilor săi.

Sebastien
Sebastien Ogier a fost văzut la startul ceremonial al WRC din Monte-Carlo, Monaco, pe 19 ianuarie 2023. Photocredit: @World / Red Bull Content Pool

„Nu este niciodată ușor să începi acest raliu pe timp de noapte, dar cel puțin condițiile nu au fost atât de inconsistente”, a reflectat Sebastien Ogier. „A fost doar un singur viraj cu adevărat dificil și, pentru prima dată, nu am pornit primul pe drum, așa că am putut beneficia de faptul că am văzut liniile celorlalți. Asta m-a ajutat.

„Cred că a fost un start bun pentru noi și suntem mulțumiți de asta, dar, evident, mai este un drum foarte lung de parcurs. Ott Tänak completează trio-ul de frunte la 9,4sec de Evans, al doilea clasat. A fost o seară cu probleme pentru estonian, care și-a început debutul la bordul unuia dintre Ford Puma de la M-Sport. O problemă electrică pe secțiunea de legătură înainte de SS1 nu a făcut nimic pentru a calma nervii lui Tänak, iar aceste tensiuni au crescut și mai mult atunci când a parcurs ambele etape fără a cincea treaptă de viteză.

La doar o zecime de secundă în spatele său se află vedeta Hyundai Thierry Neuville, care a pierdut aproximativ opt secunde prin blocarea i20 N după ce a alunecat larg pe un petic de gheață neagră. Privatul Puma Jourdan Serderidis a căzut în aceeași curbă, dar s-a descurcat mult mai rău, pierzând peste un minut în timp ce spectatorii îi extrăgeau mașina dintr-un șanț.

Sebastien
Ott Tänak (EST) și Martin Järveoja (EST) de la echipa M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM sunt văzuți pe tronsonul de drum înainte de proba specială nr. 1 în timpul Campionatului Mondial de Raliuri Monte-Carlo în Monte-Carlo, Monaco pe 19 ianuarie 2023. Photocredit: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Campionul în exercițiu Kalle Rovanperä a fost nevoit să își ajusteze stilul de pilotaj pentru a împiedica supraîncălzirea pneurilor de compoziție moale de pe partea din față a Toyota sale. Finlandezul se află în prezent înghesuit de mașinile Hyundai pe locul șase în clasamentul general, la 1,6 secunde de Neuville, cu Dani Sordo la 15,0 secunde în spatele său. Pierre-Louis Loubet, clasat pe locul șapte, a adoptat o abordare prudentă în prima sa zi ca pilot M-Sport Ford cu normă întreagă. Același lucru se poate spune și despre debutantul de la Hyundai, Esapekka Lappi, la doar 1,1sec în urmă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Al patrulea cel mai rapid la La Bollène-Vésubie – Col de Turini a fost un început promițător pentru Takamoto Katsuta, dar lucrurile s-au înrăutățit rapid când Yaris-ul său a avut o problemă la frâna de mână în următorul test. Pilotul japonez a pierdut timp în seria de viraje strânse în ac de păr și se află la 57,0 secunde de lider, pe locul nouă în clasamentul general.

Vineri se îndreaptă mai la nord pentru două bucle de trei etape care acoperă 105,34 km. Dimineața și după-amiaza trec prin Roure / Roubion / Beuil (18,33 km), Puget-Théniers / Saint-Antonin (19,79 km) și Briançonnet / Entrevaux (14,55 km) sunt în program.

Videoclipul Raliului Monte Carlo 2023, Ziua 1:

YouTube video

Poziții fruntașe după ziua de joi:
1. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 26min 33.7sec.
2. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +6.0sec.
3. O Tänak / M Järveoja EST Ford Puma +15.4sec.
4. T Neuville / M Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +15.5sec.
5. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +17.1sec.
6. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +32.1sec.

Sebastien
Thierry Neuville (BEL) și Martijn Wydaeghe (BEL) din echipa HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM se prezintă în timpul Campionatului Mondial de Raliuri Monte-Carlo din Monte-Carlo, Monaco, 19 ianuarie 2023. Photocredit: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss