Latest Posts

Să ne amintim de… Barry Sheene

Vizualizări: 12708

Cu un aer aparte, mai curând rockstar decât pilot de grand prix, Barry Sheene a atras simpatiile fanilor de pe întregul mapamond. Un al riscurilor, britanicul a alergat necontenit după faimă, obținând gloria supremă în cea de-a doua jumătate a anilor ’70.

Născut pe 11 septembrie 1950, Barry Steve Frank Sheene, a avut întotdeauna un mediu propice dezvoltării abilităților mecanice. Tatăl său, Frank, a fost mecanic angajat de Bultaco, iar juniorul Sheene a învățat de mic tainele motocicletelor.

Cariera sa în campionatul mondial a debutat cu dreptul, el fiind printre puținii oameni care au reușit să se lupte de la egal la egal cu legendarul spaniol Angel Nieto. Totuși, experiența celui din urmă a primat, iar Barry s-a recunoscut învins în cele din urmă.

O scurtă experiență prin Formula 750 s-a soldat cu un titlu, obținut într-o manieră autoritară în 1973. Revenirea sa în prim planul motociclismului de elită era să se încheie tragic. În 1975, sesiunea de antrenamente a celebrei curse Daytona 200 era să-i încheie definitiv șansele britanicului de a obține vreodată titlul mult visat.

Accidentarea l-a adus în prim planul presei, iar recuperarea sa legendară l-a făcut superstar. De asemenea, Sheene a cunoscut-o pe Stephanie McLean în această perioadă, cea care avea să-i fie ulterior soție și principal sprijin moral în următoarele sezoane.

1975 ar fi putut reprezenta anul descătușării pentru tânărul britanic. Totuși, din cauza accidentului din debutul stagiunii, el a fost nevoit să se concentreze asupra viitorului. 1976 și 1977 au reprezentat sezoanele de referință în cariera lui Barry Sheene.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mai mult ca oricând, pilotul echipei Suzuki a dominat autoritar clasa regină, obținând fără prea mari emoții două titluri mondiale consecutive. Din nefericire, aveau să fie și singurele din cariera sa, venirea pe continent a lui Kenny Roberts stopând seria victorioasă a lui Sheene.

Ultimii ani ai carierei nu l-au mai găsit pe Barry Sheene în aceeași formă de invidiat. După duelul deosebit cu Kenny Roberts de la Silverstone din 1979, el se hotărăște să facă pasul spre Yamaha. O decizie pripită, care, s-a dovedit a fi falimentară, deși în 1982 el se afla încă în lupta pentru titlul mondial.

La momentul Silverstone 1982, Franco Uncini se afla în postura de lider al clasamentului general cu un avans de 20 de puncte în fața lui Barry Sheene, care concura pentru Yamaha. Din nefericire, un accident teribil în antrenamentele contând pentru etapa britanică l-a scos definitiv din cărți pentru a realiza tripla.

După revenire, Sheene nu a mai fost niciodată același pilot. Nici măcăr reîntoarcerea la prima dragoste, Suzuki, nu i-a mai adus nici o șansă reală la victorie măcar, iar la finele sezonului 1984, la vârsta de 34 de ani, Barry Sheene s-a retras din activitate.

Un playboy cu un șarm aparte, Barry Sheene a fost cu adevărat primul superstar al motociclismului, el reușind să contribuie la popularizarea curselor pe două roți. Din nefericire, astăzi vorbim despre britanic la trecut, întrucât pe 10  martie 2003, un cancer nemilos, ni l-a răpit dintre noi pe carismaticul racer din Insulă.

 

Sursa: Wheelies
Photocredit: Motor Cycle News
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Wheelies

Latest Posts

Don't Miss