Latest Posts

Rolex 24 at Daytona – Am ajuns la jumătate de drum şi drama e în toi

Vizualizări: 15234

Un nou sezon din IMSA a demarat o dată cu cele 24 de ore de la Daytona, una dintre cele mai faimoase curse de anduranţă ale planetei care anul acesta alinia la start o mulţime de noutăţi. DPi şi LMP2 au fost separate după două sezoane în care s-a rulat la comun iar la GTD o mulţime de constructori au venit cu modele noi sau variante Evo.

Din pole position pleca Mazda #77, asta după ce constructorul japonez a afişat un ritm foarte bun atât la Roar before the 24 cât şi în sesiunile de antrenamente şi calificări pentru cele 24 de ore. Prima oră de cursă a fost o bătălie între Mazda şi Acura, mai apoi Cadillac-urile începând sa-şi intre şi ele în ritm. Câştigătorii de anul trecut, prototipul AXR #5, erau primii din grupul fruntaş care întâmpinau probleme electrice la prototipul Cadillac DPi V.R. Momentan aceştia sunt la 15 tururi distanţă faţă de lideri cu speranţe zero la un eventual podium.

Ora a şaptea venea cu un moment tragic pentru Mazda team Joest, mai întâi maşina #55 intra la boxe cu scurgeri de carburant pentru ca momente mai târziu şi maşina soră #77 să se oprească pe circuit cu Timo Bernhard la volan. În cele din urmă prototipul RT24-P #77 a fost nevoit să abandoneze cu cedare de material iar #55 se menţine în continuare în lupta pentru podium având de recuperat un tur faţă de lideri.

Core Autosport, care de anul acesta rulează unul dintre cele două şasiuri Nissan DPi predate de ESM după dispariţia acestora din peisaj, au avut un început mai timid nereuşind să egaleze ritmul pe tur al liderilor. Cu trecerea orelor, şi profitând de problemele rivalilor, modelul #54 a început să avanseze în pluton până pe poziţia a cincia la clasă. Aceştia însă aveau să fie loviţi la rândul lor de probleme de natură electrică care au ţinit maşina câteva zeci de minute la boxe. Acum se află la şase tururi în spate dar cursa continuă pentru ei.

La jumătatea cursei, două Cadillac-uri #10 şi #31 împreună cu cele două Acura ARX-05 sunt implicate în lupta pentru podium cu Mazda #55 la un tur în spate.

LMP2 este oarecum cea mai puţin interesantă clasă de pe platou, asta pentru că doar patru maşini se întrec aici pentru victorie, toate fiind modele Oreca 07. Momentan la conducere se alflă modelul Dragonspeed #18 urmat de sora #81. În spate sunt maşinile Performance Tech şi PR1 Mathiasen Motorsport, ambele cu probleme pe parcurs şi la tururi bune în spate.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

La ambele clase de GT, lupta este în toi şi acum la fel cum era şi la începutul cursei. La GTLM Porsche şi Corvette şi-au împarţit şefia cursei mai tot timpul, Porsche-ul #912 având ceva probleme la începutul cursei dar recuperând mai apoi timpul pierdut. Alte două maşini de la GTLM care au întâmpinat dificultăţi au fost Ford-ul #67 şi BMW-ul #24 din al cărui echipaj face parte şi Alex Zanardi. În rest, oricine de la această clasă poate câştiga cursa iar la momentul de faţă nimic nu e sigur. Chiar în timp ce scriu aici, Corvette-ul #3 lider la clasă cu Antonio Garcia la volan încetineşte pe circuit, posibil rămas fără carburant.

La GTD, aceeaşi poveste, cam jumătate din pluton cred că s-a perindat prin preajma podiumului, acelaşi lucru fiind valabil şi acum. Începutul de cursă la această clasă a văzut în dificultate Porsche-ul NGT #99 cu probleme la splitter-ul maşini pentru ca mai apoi maşina să eşueze pe circuit marcând primul abandon al cursei dar şi primul FCY. Aici, ca şi la GTLM, cel mai probabil bătălia se va da până în ultimele tururi.

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: IMSA
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro

Latest Posts

Don't Miss