Dakar 2021: 4 zile până la finiș și Mani Gyenes își păstrează locul 3

Duminică și luni au fost zile-maraton în Raliul Dakar, în ambele etape riderii fiind nevoiți să folosească același material de concurs, deoarece nu au...
More

    Latest Posts

    Profil de campion – Jorge Martin #88

    Jorge Martin si-a trecut duminica dimineata numele in paginile de istorie ale Campionatului Mondial de Motociclism Viteza, spaniolul castigand GP-ul Malaeziei si incoronandu-se campion mondial la clasa Moto3. Profitam si noi de aceasta ocazie pentru a trece in revista cele mai importante momente ale sezonului, dar si ale carierei de pana acum ale pilotului in varsta de 20 de ani. 

    Pana la debutul pe scena mondiala, Martin a evoluat timp de 3 sezoane, intre 2012-2014, in Red Bull Rookies Cup, competitie suport a motomondialului. Dupa ce terminase ca vicecampion sezonul 2013, Martin nu a avut rival in 2014 si a cucerit titlul competitiei cu 6 victorii si alte 4 clasari pe podium in cele 14 etape.

    In 2015 a venit si momentul debutului in Campionatul Mondial, Martin semnand un contract cu echipa Mapfre Mahindra, detinuta de Jorge Martinez Aspar. Spaniolul a evoluat onorabil, devenind un obisnuit al clasarilor in puncte si terminand sezonul pe locul 17 la general. Sezonul 2016 a adus cateva accidentari ce l-au fortat pe Martin sa rateze 2 intreceri, insa spaniolul a avut si motive de bucurie – primul podium in Campionatul Mondial, obtinut pe ploaie, la Brno, unde a incheiat al 2-lea.

    Dupa 2 sezoane petrecute la echipa lui Jorge Martinez, Jorge Martin a trecut in tabara lui Fausto Gresini, pretentiile echipei italianului fiind mult mai mari dupa ce Enea Bastianini terminase 2016 in postura de vicecampion mondial. Martin nu a dat cu piciorul ocaziei oferite si a inceput in forta sezonul, cu 3 clasari pe podium in primele 3 curse. Din pacate, si sezonul 2017 a fost marcat de destule ghinioane si accidentari, insa Martin a impresionat prin forma fabuloasa din zilele de calificari. Nu mai putin de 9 pole position-uri a notat spaniolul, care, totusi, a ajuns in ultima etapa de la Valencia fara vreo victorie in buzunar. Acolo totul s-a schimbat, Martin obtinand primul succes al carierei dupa o cursa dominata cap-coada. A terminat sezonul pe locul 4 la general, cu o victorie, alte 8 clasari pe podium si 196 de puncte.

    Martin incepea sezonul 2018 ca mare favorit la cucerirea titlului si si-a impus autoritatea asupra plutonului clasei Moto3 inca din etapa inaugurala din Qatar. Dupa un duel intens cu conationalul Aron Canet, Martin a obtinut victoria pentru doar 23 de miimi. A urmat etapa din Argentina, in care conditiile meteo mixte nu au jucat in favoarea pilotului Del Conca Gresini, acesta terminand pe locul 11. Cursa a fost castigata de Marco Bezzecchi, moment in care a luat nastere rivalitatea ce avea sa se desfasoare pe tot parcursul anului.

    Extramotivat dupa episodul neplacut din Argentina, Martin a facut legea in etapa a 3-a, pe Circuitul Americilor, castigand cu plecare din pole position. Revenit la conducerea clasamentului general, Martin a avut parte de doua curse de uitat in etapele 4 si 5, el fiind maturat de pe circuit de Aron Canet la Jerez, respectiv de Marco Bezzecchi la Le Mans.

    Dupa aceste doua „0”-uri consecutive, Martin a revenit pe cea mai inalta treapta a podiumului la Mugello, dupa o batalie extraordinara cu eroii locali Marco Bezzecchi si Fabio Di Giannantonio. Din pacate, inconstanta in rezultate si-a facut aparitia din nou in GP-ul Catalunyei, de data aceasta din propria vina – Pilotul lui Fausto Gresini a trantit motocicleta in timp ce se afla la conducerea cursei.

    Obisnuit deja sa renasca din propria cenusa, Jorge Martin a dominat atat la Assen, cat si la Sachsenring, castigand cursele cu plecare din pole position. Astfel, la intrarea in pauza de vara, Martin detinea un avans de 7 puncte in fata rivalului Marco Bezzecchi (130-123).

    A doua jumatate a sezonului a inceput cum nu se putea mai rau: Dupa o cazatura in primul antrenament liber de la Brno, Martin si-a fracturat incheietura stanga si a fost obligat sa rateze restul weekend-ului. Doar o saptamana mai tarziu, dupa eforturi uriase, Martin a revenit pe circuit pentru Marele Premiu al Austriei, pe care l-a incheiat miraculos pe locul 3. Totusi, Bezzecchi a castigat acea cursa, luand un avans la general de 12 puncte in fata lui Martin.

    Dupa anularea GP-ului Marii Britanii, Martin s-a intors mai puternic in conditiile ostile de la Misano, circuitul de casa al lui Bezzecchi, unde a terminat pe locul secund. Profitand de abandonul contracandidatului la titlu, Martin a revenit lider la general.

    Imediat a urmat etapa de casa a lui Martin, pe circuitul Motorland Aragon, iar spaniolul nu a clacat asemeni rivalului. Dupa ce a obtinut pole position-ul in calificarile de sambata, Martin a zburdat catre victorie in cursa de duminica. Acum, pilotul lui Fausto Gresini avea un avans de 13 puncte.

    13 au devenit 26 dupa un loc 4 in Thailanda coroborat cu abandonul lui Bezzecchi, insa drama avea sa revina in batalia pentru titlul clasei mezine dupa abandonul lui Martin de la Motegi. Marco Bezzecchi a obtinut victoria pe circuitul japonez si a redus distanta la doar 1 punct.

    Cursa de la Phillip Island avea sa reprezinte un moment oarecum decisiv in batalia pentru titlu, Marco Bezzecchi parasind cursa dupa ce a fost acrosat de Gabriel Rodrigo. Jorge Martin a incheiat al 5-lea, marind diferenta la 12 puncte, cu 50 ramase in joc.

    La Sepang, ecuatia a fost simpla: in cazul unei victorii, Martin avea nevoie ca Bezzecchi sa nu vina mai sus de locul 5, iar titlul era al sau. Cu o strategie perfecta in cursa, dupa ce obtinuse al 11-lea pole position al sezonului, Martin a facut ceea ce tinea de el si a castigat cursa la mai bine de 3 secunde in fata urmatorului clasat. Marco Bezzecchi nu a rezistat asalturilor venite din spatele sau si a terminat chiar pe locul 5, astfel ca Jorge Martin s-a incoronat Campion Mondial al clasei Moto3 in 2018.

    La anul, Jorge Martin va face pasul la clasa intermediara, Moto2, unde va concura pentru prestigioasa echipa a finlandezului Aki Ajo. Daca va mentine aceeasi atitudine si aceeasi forma, cu siguranta il vom vedea pe Jorge Martin la clasa regina in viitorul apropiat.

    Indiferent de ce obstacole au aparut in calea sa in acest sezon, fie accidentari, fie acrosaje cauzate de alti piloti, Jorge Martin a dovedit ca merita titlul categoriei dupa ce s-a zbatut, de fiecare data cand a avut ocazia, ca un gladiator. Sau, mai bine zis, ca un Martinator.

    credit foto – Gresini Racing

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.