Latest Posts

Povestea din spatele poveștii – De ce Ott Tanak a ales Hyundai pentru 2020?

Vizualizări: 18078

Au trecut doar câteva zile de la finalul Raliului Catalunyei. După un weekend intens disputat, într-o regiune a lumii cu un intens conflict politic și social, Ott Tanak a întrerupt seria de titluri mondiale a celor doi Sebastien, Loeb si Ogier.

După o petrecere de pomină și după istoricul triumf al estonianului, a urmat adevărata bombă. Bomba absolută. Ott Tanak va concura începând cu 2020 alături de Hyundai. Cum a fost această mutare posibilă? Iată câteva posibile răspunsuri.

Inimosul manager al team-ului asiatic, Andrea Adamo, a declarat în repetate rânduri că și-l dorește foarte mult pe Tanak în rândurile echipei sale. De la a vrea la a putea e cale lungă de regulă, dar iată că visul excentricului Adamo a devenit realitate.

Aflată încă în căutarea gloriei, Hyundai a mizat în acest an pe Thierry Neuville, foarte talentatul pilot belgian livrând deseori rezultate foarte bune, cu un preț mult prea mare. Lipsa de constanță. De cealaltă parte, Tanak a fost mai mereu acolo și a livrat totul ca la carte. L-a ajutat Toyota chiar atât de mult? Posibil, dar sa nu uitam că hăul dintre prototipurile din WRC e aproape inexistent.

Aparent, decizia celor de la Hyundai de a ataca o posibilă mutare a lui Tanak la Toyota, a fost cauzată și de indecizia japonezilor de a renegocia contractul care expira la finele lui 2019 cu pilotul estonian.

Tommi Makinen a fost lipsit de hotărâre și a întârziat mult prea mult cu o decizie finală și clară. Când a devenit prea târziu, Tanak era deja al celor de la Hyundai, iar Toyota a fost nevoită să se mulțumească cu serviciile lui Kalle Rovanpera pentru 2020.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sigur, Rovanpera este un pilot deja consacrat în mondialul de raliuri, dar lipsa de experiență s-ar putea să fie decisivă pentru 2020. Pe de altă parte, mutarea lui Tanak la o echipă care până acum mai mult a promis decât a realizat, s-ar putea o mutare mai mult decât sinucigașă.

Cu un Sebastien Ogier rănit în orgoliu după pierderea coroanei mondiale și cu un Thierry Neuville deja bine înfipt în structurile echipei Hyundai, 2020 s-ar putea să fie un sezon mai mult decât dificil pentru Ott Tanak. Totodată, talentatul incomensurabil și ambiția fără egal, ar putea să compenseze nevoia de adaptare și să continue o dominație ce părea că va începe alaturi de Toyota.

Că tot vorbeam de gruparea niponă, plecarea lui Tanak ar putea fi o lovitură dură pentru Makinen și compania. Totuși, în aceeași măsură, vigoarea și prospețimea adusă de Rovanpera cel mic, ar putea să păstreze constructorul japonez în fruntea mondialului de raliuri.

Indiferent de simpatii și antipatii, 2020 se anunță un sezon uriaș pentru toată suflarea implicată în cursele de raliuri. De la fani la piloți și de la team manageri la mecanici, cu toții așteptăm probabil cel mai spectaculos sezon de la începutul noului mileniu.

 

Sursa: GP24 Author, Paul Athes
Photocredit: World Rally Championship / Toyota Gazoo Racing / Hyundai Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Paul Athes

Latest Posts

Don't Miss