ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Povestea din spatele poveștii – De ce Ott Tanak a ales Hyundai pentru 2020?

    Au trecut doar câteva zile de la finalul Raliului Catalunyei. După un weekend intens disputat, într-o regiune a lumii cu un intens conflict politic și social, Ott Tanak a întrerupt seria de titluri mondiale a celor doi Sebastien, Loeb si Ogier.

    După o petrecere de pomină și după istoricul triumf al estonianului, a urmat adevărata bombă. Bomba absolută. Ott Tanak va concura începând cu 2020 alături de Hyundai. Cum a fost această mutare posibilă? Iată câteva posibile răspunsuri.

    Inimosul manager al team-ului asiatic, Andrea Adamo, a declarat în repetate rânduri că și-l dorește foarte mult pe Tanak în rândurile echipei sale. De la a vrea la a putea e cale lungă de regulă, dar iată că visul excentricului Adamo a devenit realitate.

    Aflată încă în căutarea gloriei, Hyundai a mizat în acest an pe Thierry Neuville, foarte talentatul pilot belgian livrând deseori rezultate foarte bune, cu un preț mult prea mare. Lipsa de constanță. De cealaltă parte, Tanak a fost mai mereu acolo și a livrat totul ca la carte. L-a ajutat Toyota chiar atât de mult? Posibil, dar sa nu uitam că hăul dintre prototipurile din WRC e aproape inexistent.

    Aparent, decizia celor de la Hyundai de a ataca o posibilă mutare a lui Tanak la Toyota, a fost cauzată și de indecizia japonezilor de a renegocia contractul care expira la finele lui 2019 cu pilotul estonian.

    Tommi Makinen a fost lipsit de hotărâre și a întârziat mult prea mult cu o decizie finală și clară. Când a devenit prea târziu, Tanak era deja al celor de la Hyundai, iar Toyota a fost nevoită să se mulțumească cu serviciile lui Kalle Rovanpera pentru 2020.

    Sigur, Rovanpera este un pilot deja consacrat în mondialul de raliuri, dar lipsa de experiență s-ar putea să fie decisivă pentru 2020. Pe de altă parte, mutarea lui Tanak la o echipă care până acum mai mult a promis decât a realizat, s-ar putea o mutare mai mult decât sinucigașă.

    Cu un Sebastien Ogier rănit în orgoliu după pierderea coroanei mondiale și cu un Thierry Neuville deja bine înfipt în structurile echipei Hyundai, 2020 s-ar putea să fie un sezon mai mult decât dificil pentru Ott Tanak. Totodată, talentatul incomensurabil și ambiția fără egal, ar putea să compenseze nevoia de adaptare și să continue o dominație ce părea că va începe alaturi de Toyota.

    Că tot vorbeam de gruparea niponă, plecarea lui Tanak ar putea fi o lovitură dură pentru Makinen și compania. Totuși, în aceeași măsură, vigoarea și prospețimea adusă de Rovanpera cel mic, ar putea să păstreze constructorul japonez în fruntea mondialului de raliuri.

    Indiferent de simpatii și antipatii, 2020 se anunță un sezon uriaș pentru toată suflarea implicată în cursele de raliuri. De la fani la piloți și de la team manageri la mecanici, cu toții așteptăm probabil cel mai spectaculos sezon de la începutul noului mileniu.

     

    Sursa: GP24 Author, Paul Athes

    Photocredit: World Rally Championship / Toyota Gazoo Racing / Hyundai Motorsport

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss