More

    Latest Posts

    Potențial neîmplinit pentru Alex Cascatău la Assen

    Baticonsult Racing și Alex Cascatău erau obligați să învingă la prima vizită la TT Circuit Assen din acest sezon pentru a se păstra în lupta pentru titlul la categoria CN din GT & Prototype Challenge. Problemele tehnice au stat din nou între pilotul constănțean și un rezultat meritat.

    Alex Cascatău și coechipierul său, luxemburghezul Alain Berg, se aflau pe poziția a treia în ierarhia competitivei categorii CN din cadrul GT & Prototype Challenge înaintea etapei a patra de la Assen. Prima vizită la „Catedrală” era o șansă pentru cei doi componenți ai Baticonsult Racing să continue parcursul pozitiv început la Zolder unde au obținut un loc doi în prima cursă.

    Alex Cascatău

    Antrenamente și calificări:
    Semne că un rezultat similar ar fi în cărți și la Assen s-au văzut încă din prima sesiune de antrenamente libere în care Cascatău a fost cel mai rapid, la trei zecimi de pilotul de uzină BMW Nicky Catsburg care a pilotat un M6 GT3. Deși olandezul avea de partea sa ABS-ul, foarte important în condițiile ploioase întâmpinate în prima sesiune de antrenamente, Cascatău a fost la vârf cu un 1:50.065. Rivalii Luc de Cock și Tim Joosen de la Deldiche Racing au fost cu peste cinci secunde mai lenți.

    A doua sesiune a adus o ușoară uscare a traseului localizat la două ore de capitala Amsterdam, dar echipa tot a avut timp să pregătească un set nou de pneuri pentru asfalt ud înainte de calificări. Ulterior, Alex, care a revenit pe traseu pe aceleași pneuri uzate pe care le folosise și în sesiunea anterioară, a derapat și a ieșit într-o zonă de degajare.

    Până ce echipa a primit mașina înapoi și a curățat-o de pietrișul strâns în diverse locuri, era deja vremea pentru unica sesiune de calificări de 20 minute. Din păcate, programul compact și uscarea circuitului i-au prins pe picior greșit pe cei de la Baticonsult Racing care n-au avut timp să pregătească un set de pneuri pentru Cascatău care a rulat în calificări pe un set de penuri pentru asfalt ud.

    Alex Cascatău

    Locurile 16 și, respectiv, 12 a fost maximul posibil în condițiile în care slick-urile au fost alegerea tuturor celor din față. Deși urmau două curse grele, de recuperare, Baticonsult Racing se pregătea de condiții schimbătoare care ar fi putut să le surâdă.

    Cursele:
    Prima cursă a confirmat așteptările echipei, vremea schimbătoare făcându-l pe Alain să nu opteze pentru slick-uri la start. Alegerea s-a dovedit a fi cea corectă, luxemburghezul urcând cu rapiditate prin plutonul din care s-au mai remarcat doar trei alte echipaje care optaseră pentru pneuri făcute pentru asfalt ud.

    Ascensiunea sa l-a adus pe poziția a treia chiar înainte de momentul opririi la boxe când mașina cu numărul 614 de concurs a fost preluată de Alex Cascatău. Constănțeanul a ieșit chiar în spatele lui Tom Boonen, unul dintre rivalii la titlu. Duelul dintre cei doi nu s-a mai produs însă, accelerația Normei pilotată de Alex blocându-se la planșeu ceea ce l-a trimis pe acesta în pietriș în acul de păr.

    Alex Cascatău

    Abandonul a fost cu atât mai frustrant având în vedere că echipa nici nu a primit vreun punct, acestea acordându-se doar mașinilor care au completat cel puțin 80% din cele 60 de minute de cursă.

    Tot Berg a luat startul și în cursa a doua, cea de duminică. Ca și în ziua anterioară, acesta s-a dovedit a fi foarte rapid și a câștigat mai multe poziții în doar câteva tururi pentru a se instala pe poziția a treia la categoria CN, chiar în fața aceluiaș Boonen care terminase pe doi în prima cursă în spatele lui Piessens/de Jonghe.

    În cele din urmă, cursa s-a încheiat prematur pentru Baticonsult. Cu câteva minute înainte de deschiderea ferestrei pentru opriri la boxe, cutia de viteze a început să fie recalcitrantă iar Berg a intrat la boxe cu o transmisie care nu mai schimba rapoartele.

    Alex Cascatău

    Dublul abandon de la Assen i-a scos din lupta pentru titlu pe Cascatău și Berg, cu trei etape înainte de finele sezonului (mai sunt programate încă două etape la Assen și una la Spa-Francorchamps).

    Alex Cascatău: „Faptul că am fost obligați să ne retragem din ambele curse de la Assen din cauza problemelor de natură tehnică a fost, fără doar și poate, dureros, căci știam că ne trebuie victoria pentru a rămâne în cărți în campionat. Am avut de partea noastră o mașină rapidă, iar asta face ca problemele pe care le-am întâmpinat să fie cu atât mai frustrant. Se pare ghinionul se ține în continuare după noi. Nu știu încă ce vom decide în urma acestor evenimente, dar este un moment dificil pentru mine în acest punct al carierei.

    Planurile de dinaintea sezonului erau cu totul altele. Atât la Zolder cât și la Assen am demonstrat că putem rula în fața plutonului atunci când materialul de concurs cooperează.”

    Mai multe știri despre Campionate de Anduranța găsiți AICI.

    Sursa: Comunicat Alex Cascatau

    Photocredit: Rob Blank


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss