Latest Posts

Oscar Piastri: L-au costat aceste două cazuri victoria?

Vizualizări: 2505

Ce putea face mai bine pilotul McLaren Oscar Piastri la cursa de Formula 1 din Belgia pentru a termina nu pe locul doi, ci învingător

Piastri însuși a avut primele îndoieli în timpul conferinței de presă oficiale de după cursă, când a fost întrebat despre diverse situații. De exemplu, manevra sa de depășire împotriva pilotului Ferrari Charles Leclerc în turul 36. Cu două tururi mai devreme, el se afla deja pentru prima dată în fereastra DRS, dar încă nu reușise o manevră de depășire.

Piastri explică: „Mi-a luat câteva tururi să trec de Charles. Chiar mi-am supraîncălzit pneurile în acest proces”. Acest lucru a făcut ca o manevră împotriva lui Leclerc să nu fie „ușoară”.

Cu toate acestea, la a treia încercare cu DRS, Piastri l-a depășit spectaculos: în jurul exteriorului șicanei Les Combes. Ușurarea din cockpit a fost pe măsură. „Dacă nu aș fi reușit în acel tur, probabil că aș fi rămas blocat în spatele lui pentru o bună perioadă de timp”, spune Piastri. „Acela a fost un moment decisiv în cursa mea”.

Oscar Piastri

Piastri depășește standul de la boxe

O altă scenă importantă era deja la șase tururi în urmă în acest moment: a doua schimbare de pneuri a lui Piastri, de la hard la hard, pentru ultimul stint al cursei. Și această oprire la boxe a fost nereușită deoarece Piastri nu a nimerit exact locul din fața garajului McLaren, ci l-a depășit cu mult. Rezultatul: 24,1 secunde în pit lane, mai mult decât oricare alt pilot, cel puțin o secundă irosită.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Pur și simplu am intrat un pic prea agresiv”, spune Piastri și explică: ”Vineri am avut o aderență bună în pit lane. Întotdeauna am fost un pic prea devreme. Așa a fost și la prima mea oprire la boxe din cursă. Dar, de asemenea, a trebuit să încetinesc puțin pentru că Lewis Hamilton a pornit în fața mea, așa că poate am ajuns un pic mai încet”.

„Dar în mod clar am depășit puțin ținta la a doua oprire. Nu a fost un moment grozav. Este a doua sau a treia oară în acest an când îl calc pe omul de pe cricul din față. Voi încerca să nu mai fac asta data viitoare”.

Totuși, acest incident nu a fost decisiv pentru cursă, spune Piastri. „Nu a costat nimic în cele din urmă” și probabil că ar fi rămas blocat în spatele lui Hamilton și George Russell pentru încă un tur.

Oscar Piastri

Stella, șeful echipei McLaren, îl contrazice pe Piastri

În acest moment, șeful echipei McLaren, Andrea Stella, nu este de acord: „Cele 1,5 până la două secunde pierdute la oprirea la boxe s-au dovedit a fi relativ costisitoare. Fără aceasta, el ar fi fost chiar în spatele lui Hamilton și ar fi putut fi încă în poziția de a ataca. Apoi ar fi ajuns în spatele lui Leclerc mai devreme și cu pneuri mai proaspete și l-ar fi putut depăși mai ușor”.

Potrivit lui Stella, „un lucru îl cauzează pe altul” și, prin urmare, necesită o revizuire internă. Tenor: „Trebuie să lucrăm cu piloții noștri pentru a ne asigura că nu exagerează la oprirea la boxe, chiar și în toiul momentului. Pentru că acest lucru poate fi costisitor, la fel cum am pățit la Silverstone.”

Cu toate acestea, Piastri rămăsese deja în urmă înainte de startul cursei, deoarece nu trecuse de poziția a șasea în calificări. Din cauza retrogradării lui Max Verstappen în Red Bull, el a ajuns al cincilea pe grilă. „Dar, de fapt, a fost mai mult în acest weekend”, spune Piastri. „Din păcate, pur și simplu nu am fost într-o poziție bună”.

Oscar Piastri

McLaren a luat în considerare o strategie cu o singură oprire

O strategie cu o singură oprire ar fi făcut minuni aici? A fost cel puțin „o posibilitate”, spune Piastri privind în urmă. „Cred că sunt câțiva oameni care își bat joc de ei înșiși pentru că nu au luat-o în considerare și ei. Mi-a trecut prin minte, dar nu suficient de serios.”

„Am fost destul de uimit de diferența pe care a făcut-o o cursă liberă. După ce Lewis și Charles au condus până la a doua oprire, am fost cu o secundă mai rapid doar pentru că am avut o cursă liberă. Asta a fost impresionant. După aceea, însă, s-a instalat o anumită uzură a pneurilor. Cu 16 sau 15 tururi înainte de final, m-am gândit că era un risc destul de mare să merg până la capăt.”

„Și știam că, având avantajul nostru în ceea ce privește pneurile, vom avea o șansă bună de a câștiga. Așa că poate ar fi trebuit să mă gândesc mai mult la opțiunea cu o singură oprire. Dar am făcut o treabă bună și cu două opriri. Singurul lucru nefericit a fost că am pierdut deja teren în calificări.”

Stella explică: De ce o oprire este riscantă

Și aici, Stella, șeful echipei McLaren, are gânduri ușor diferite și crede că McLaren ar fi arătat mai bine cu o strategie cu o singură oprire decât cu două schimbări de pneuri. „Dar nu am fost convinși că va funcționa”, spune Stella. „Iar dacă strategia nu funcționează, poate fi destul de dureros. Atunci este prea târziu pentru o oprire și pierzi o mulțime de poziții.”

Prin urmare, McLaren a decis împotriva opțiunii „mai degrabă extreme” cu o singură oprire, iar Piastri a optat pentru „strategia mai convențională cu două opriri”, deoarece ritmul pe distanță a fost „puternic”. „Acest lucru ne-a permis să recuperăm poziții”, explică Stella.

În plus, McLaren a fost „surprinsă de doi factori” în timpul cursei, „în primul rând de uzura redusă a pneurilor și în al doilea rând de dificultatea depășirii. Chiar și cu un avantaj al pneurilor, nu a fost suficient pentru a depăși. Ați văzut asta cu Lewis și Russell. Din câte știu eu, nu a existat o ordine stabilă. Dar asta se datorează pur și simplu aerului murdar”, spune Stella. „De aceea nu puteai depăși atât de ușor pe cât credeai”.

Stella crede că acest lucru „probabil a motivat și mai mult strategia riscantă a lui Russell”. „Dar noi gândim un pic mai robust și am marcat mai multe puncte decât Red Bull pe ansamblu. Acum suntem cu 43 de puncte în urmă. Cred că trebuie să fii un pic mai atent cu strategiile aventuroase, chiar dacă s-au dovedit a fi bune de data aceasta.”

Oscar Piastri

Piastri în formă maximă

Ceea ce rămâne este un loc doi pentru Piastri, după ce a câștigat precedentul Mare Premiu al Ungariei. Pilotul australian de la McLaren este întrebat dacă a realizat una dintre cele mai bune curse de până acum la Spa. Răspuns: „Aș spune că da. Sunt sigur că omul de pe puntea din față nu ar fi de acord, dar nu, a fost o cursă puternică. M-am simțit foarte bine în acest weekend”.

Deși „nu a fost suficient pentru a prinde [Mercedes] în cele din urmă, am făcut multe lucruri bine”, spune Piastri. „Am avut o mașină rapidă. Și având în vedere poziția de pe grilă, sunt foarte mulțumit.”

Belgien-GP, Circuit de Spa-Francorchamps

01. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:19:57,566 h
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +0,647 sec
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +8,023
04. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +8,700
05. Lando Norris (GB), McLaren, +9,324

06. Carlos Sainz (E), Ferrari, +19,269
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +42,669
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +49,437
09. Esteban Ocon (F), Alpine, +52,026
10. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +54,400

11. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1:02,485 min
12. Alex Albon (T), Williams, +1:03,125
13. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:03,839
14. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:06,105
15. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1:10,112

16. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1:16,211
17. Logan Sargeant (USA), Williams, +1:25,531
18. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:28,307

Out:
Guanyu Zhou (RCH), Sauber, Hidraulică

Descalificat>
George Russell (GB), Mercedes (câștigător, mașină sub greutatea sa)

Oscar Piastri

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss