Latest Posts

KTM puternic pe ploaie: Pedro Acosta încheie seria de accidente cu un podium

Vizualizări: 2350

Pedro Acosta termină pe podium în cursa MotoGP din Thailanda, dar piloții de uzină KTM Jack Miller și Brad Binder sunt, de asemenea, competitivi pe ploaie

După două runde clare în Japonia și Australia, Pedro Acosta (GasGas) a reușit în cele din urmă un alt finisaj la weekendul MotoGP din Thailanda. Debutantul spaniol în MotoGP a terminat al treilea în Marele Premiu și a fost astfel primul finalist în fața contracandidaților la titlul mondial Francesco Bagnaia (Ducati) și Jorge Martin (Pramac-Ducati). Acosta s-a descurcat bine pe pista umedă, dar colegii săi de la marca KTM, Jack Miller și Brad Binder, au avut și ei o duminică plăcută.

Pedro Acosta a fost la doar 3,8 secunde în spatele câștigătorului Francesco Bagnaia. În timp ce Acosta încă mai avea unele probleme pe carosabil umed în zilele sale de Moto2, spaniolul a fost mult mai competitiv de la trecerea sa la clasa întâi.

„Când am trecut la pneurile Michelin, lucrurile au mers mult mai bine”, explică Acosta, dar el dă vina și pe KTM RC16 pentru performanțele bune pe pista umedă, subliniind succesele lui Miguel Oliveira și Brad Binder pe ploaie.

pedro

Faza de start dificilă: discurile de frână nu erau suficient de calde

După accidentul suferit sâmbătă în sprint, Acosta a vrut să fie mai prudent în Marele Premiu. „Am vrut să abordez cursa cu calm și inteligență, să controlez bine schimbările de mapă și să mă adaptez la condițiile schimbătoare ale pistei”, remarcă el.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Trebuie să fim fericiți pentru că sunt multe curse în spatele nostru pe care nu le-am putut termina. Această cursă a fost importantă”, a subliniat Acosta, adăugând: A fost important să arătăm o cursă bună fără să facem lucruri nebunești.

La începutul cursei, Acosta a avut parte de o mică sperietură în virajul 3, când a frânat. „Mi-a fost dificil să găsesc un ritm bun. Am luat-o la vale în virajul 3, dar și în virajul 1”, relatează pilotul GasGas.

„Nu știu de ce, dar mi s-a părut dificil să aduc discurile de frână și anvelopa spate la temperatură”, spune Acosta. „Discurile de frână din carbon sunt destul de sensibile când vine vorba de temperatură. Am vrut să evit blocarea roții din față”.

Duel KTM pentru podium: Pedro Acosta îl învinge pe Jack Miller

În faza finală, Acosta s-a luptat pentru a ajunge între primii trei, depășindu-l mai întâi pe colegul de marcă Binder și apoi pe Miller. „Lupta cu Jack a fost cu adevărat grozavă. Mi-am dat seama că totul se rezuma la podium. Era acum sau niciodată”, a spus Acosta.

„Are aceeași mentalitate ca și mine și a vrut să mă înfrângă la fel de mult cum am vrut eu să-l înfrâng”, a explicat Acosta, care s-a bucurat de duelul cu Miller. „Întotdeauna este minunat să lupți cu Jack. Este agresiv, dar ne-am tratat reciproc cu respect.”

După eșecurile din weekendurile precedente, Acosta era hotărât să ajungă și să evite o coliziune cu un alt pilot KTM. „Nu am vrut să provocăm haos prin prăbușirea amândurora. Altfel, ar fi fost o după-amiază lungă la boxe”, a glumit debutantul în MotoGP.

Acosta poate explica de ce lucrurile au mers mai puțin bine în sprintul de sâmbătă. „Am făcut o modificare la motocicletă care m-a împiedicat să o încetinesc. Am ieșit puțin din linie„, își explică el căzătura și precizează că aceste căzături nu au avut niciun efect asupra psihicului său: Am avut încrederea în mine necesară, altfel nu aș fi putut ține pasul cu piloții de top.”

pedro

De ce a luptat Jack Miller cu arme contondente spre finalul cursei

Pilotul de uzină KTM Jack Miller a arătat o cursă puternică în Buriram și a fost pe drumul spre podium pentru mai multe tururi. Căzătura lui Marc Marquez în turul 14 a făcut ca Miller să moștenească poziția a treia. Australianul a fost pe drumul spre podium până cu trei tururi înainte de finalul cursei. În cele din urmă a fost doar P5. Cu toate acestea, el a fost la doar 5,5 secunde de învingător.

„Primele câteva tururi au fost destul de dificile pentru că am început cursa de la P15. Nu am avut chiar cel mai bun start”, a declarat Miller, care a avut o problemă cu demarorul față de pe KTM-ul său.

Pilotarea în mijlocul pistei a fost un dezavantaj. „A fost destul de agitată apa. De asemenea, a trebuit să încerc să ocolesc haosul. Mulți piloți au avut alunecări ale roților din spate și momente de șoc”, povestește Miller, care s-a apropiat treptat de grupul urmăritor.

„Eram al patrulea, iar după accidentul lui Marc eram al treilea”, a explicat Miller și a dat motivul scăderii vitezei spre finalul cursei: ”Am avut probleme cu pneul din față de la jumătatea cursei. Probabil că am ars anvelopa față”.

„Am fost deosebit de lent în virajele din dreapta”, a explicat Miller, care și-a adaptat stilul de pilotaj și a intrat mai brusc în viraje pentru a ascunde problemele cu pneul din față. S-a ajuns la un duel cu colegul de marcă Pedro Acosta.

Dar Miller a luptat cu toate puterile în acest moment. „Am dat tot ce am avut pentru a ajunge pe podium, dar nu a fost să fie”, a declarat australianul, care a fost totuși mulțumit de cursa sa. Veteranul a terminat sprintul de sâmbătă în P11.

pedro

Brad Binder a fost singurul pilot non-Ducati în puncte sâmbătă

Brad Binder a reușit un loc nouă în sprint. Pilotul uzinei KTM a devenit astfel cel mai bine clasat pilot non-Ducati. Sud-africanul a terminat Marele Premiu pe locul P6, chiar în spatele coechipierului său Jack Miller.

El și-a amintit de cursa umedă de acum doi ani și a încercat să ruleze aproape de față la începutul cursei. „Am rulat mai agresiv la start și am încercat să depășesc. Am fost foarte mulțumit de ritmul meu de cursă la start”, a declarat Binder.

„A mers destul de bine, chiar dacă, de obicei, pe ploaie mă lupt mai mult decât alții. A fost bine că m-am descurcat bine în aceste condiții”, a declarat Binder, mulțumit de performanța sa pe ploaie.

La fel ca Miller, și Binder a avut unele probleme cu pneurile de ploaie Michelin. Cu toate acestea, cea mai mare problemă a sa nu a fost pneul din față, ci cel din spate, care era atât de uzat în secțiunea centrală, încât Binder nu și-a putut folosi întreaga putere la accelerare.

„În ultimele zece tururi, am avut o alunecare foarte mare la montarea anvelopei. Ultimele cinci tururi au fost deosebit de problematice, iar ultimele trei au fost foarte dificile. Cred că am rulat anvelopa un pic pătrățoasă”, a explicat pilotul clasat pe locul cinci.

pedro

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss