Latest Posts

F1 Cursa din Ungaria: Oscar Piastri câștigă cu ordin de echipă, Verstappen și Hamilton s-au ciocnit

Vizualizări: 5389

McLaren obține o dublă victorie în Ungaria, dar își face singuri probleme. Lando Norris trebuie să îi înapoieze victoria lui Oscar Piastri. În spatele lor, Max Verstappen și Lewis Hamilton se ciocnesc.

GP-ul Ungariei 2024 a avut parte de o fază finală extrem de dramatică. Atât în lupta pentru victorie dintre cele două mașini McLaren, cât și în celebra luptă dintre vechii certăreți din Formula 1 Lewis Hamilton și Max Verstappen. Aceasta a culminat cu faptul că Lando Norris a fost nevoit să facă o comandă de echipă și să-i ofere lui Oscar Piastri prima sa victorie. Și într-un alt accident.

Câștigătorul: Piastri a preluat conducerea la start și a controlat cursa pentru o lungă perioadă de timp înainte ca McLaren să îi ofere lui Norris o reducere la ultima oprire din cauza îngrijorării pentru Mercedes. Acest lucru i-a oferit lui Norris conducerea pe tavă de argint. Inginerul său de cursă a negociat apoi cu el timp de 20 de tururi înainte ca Norris să respecte instrucțiunile echipei și să restabilească ordinea. Piastri a obținut prima sa victorie, iar Norris a făcut unu-doi.

Piastri

Podiumul: Verstappen a blestemat inițial strategia Red Bull, care l-a coborât de la P3 la P5. În timp ce încerca să ia P3 de la Hamilton pe final, cei doi s-au ciocnit în primul viraj. Hamilton a salvat podiumul, Charles Leclerc i-a smuls P4. Doar P5 a rămas pentru Verstappen.

Restul rezultatelor: Carlos Sainz nu a reușit să țină piept Red Bull-ului dezlănțuit și a terminat pe locul șase. Sergio Perez și George Russell au terminat pe locurile 7 și 8, după calificări slabe. Yuki Tsunoda a folosit o strategie cu o singură oprire pentru a termina al nouălea în fața lui Lance Stroll.

Formula 1 – Ungaria 2024 – Cel mai rapid tur – Rezultat

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Piastri

Cele mai importante momente din cursa de Formula 1 din Ungaria

McLaren creează o dramă de ordine de echipă complet inutilă
Oscar Piastri obține prima victorie din cariera sa în Formula 1
Verstappen și Hamilton se ciocnesc din nou
Sergio Perez cu o cursă de revenire solidă
Yuki Tsunoda și Racing Bulls, cu un masterclass cu o singură oprire
Strategia agresivă pentru Nico Hülkenberg nu funcționează

Formula 1 – Clasamentul Campionatului Mondial 2024: Red Bull și Verstappen pierd teren în fața McLaren

Clasamentul campionatului: Pentru prima dată după mult timp, avansul Red Bull în ambele clasamente se micșorează. Verstappen conduce în continuare clar în fața lui Norris. Cu toate acestea, Red Bull are acum un avans de numai 51 de puncte față de McLaren, care a câștigat 27 de puncte. Hamilton sare de pe locul 8 pe locul 6, toate celelalte poziții rămânând neschimbate.

Formula 1 2024 : Clasamentul general pentru piloți și echipe

Clasamentul campionatului: Pentru prima dată după mult timp, avansul Red Bull în ambele clasamente este în scădere. Verstappen este în continuare clar în fața lui Norris. Cu toate acestea, Red Bull are acum un avans de numai 51 de puncte față de McLaren, care a câștigat 27 de puncte. Hamilton sare de pe locul 8 pe locul 6, toate celelalte poziții rămânând neschimbate.

Înainte de start: Căldura verii a revenit, asfaltul a urcat aproape de pragul de 50 de grade, cu o ușoară acoperire de nori. Norris a raportat o senzație ciudată de la pedala de accelerație în turele de observație. Amortizorul accelerației a fost înlocuit pe grila de start. Ambele Aston Martin, Alex Albon și Kevin Magnussen au pornit pe soft. Sergio Perez, George Russell și Pierre Gasly au ales hard. Restul au optat pentru medium.

Piastri

Start în Ungaria: 3 mașini într-un singur viraj! Piastri conduce, probleme pentru Verstappen

Primul viraj a fost deja turbulent. În ciuda unui start bun, Norris nu l-a putut împiedica pe Piastri să ajungă alături pe interiorul primului viraj. În același timp, Verstappen a încercat pe exterior și spațiul a devenit îngust. În timp ce Piastri a preluat conducerea, Red Bull-ul a virat în cele din urmă în zona de degajare, a călcat accelerația și l-a lăsat pe Norris în urmă. Acesta a reușit doar să recupereze locul al treilea de la un Hamilton bine pornit la ieșirea din virajul 2.

Politicile radio au început imediat. Norris i-a cerut locul înapoi lui Verstappen, care a considerat că a fost scos din cursă. Când controlul cursei a început în sfârșit o investigație, Verstappen i-a înapoiat locul doi lui Norris în turul 4, la sfatul echipei. Acest episod i-a oferit lui Piastri un avans de două secunde și jumătate.

Hamilton și Charles Leclerc, care luaseră de asemenea un start bun, s-au menținut pentru moment în frunte în această fază a cursei. Carlos Sainz nu a plecat bine și chiar a coborât pentru scurt timp în spatele lui Fernando Alonso. În turul 3, el a reușit să recupereze locul șase, dar pierduse contactul cu cvintetul de frunte. Alonso nu a reușit să mențină ritmul și a abandonat imediat.

Piastri

Red Bull nu reacționează la opririle timpurii ale McLaren

Lewis Hamilton a deschis opririle de top în turul 17, forțând ambele mașini McLaren să intre la boxe în următoarele două tururi. Verstappen, care altfel era în pericol de a-și pierde locul trei din cauza undercut-ului lui Hamilton, nu a răspuns. În schimb, Red Bull a optat pentru o strategie alternativă cu un prim stint prelungit – în ciuda plângerilor vehemente ale lui Verstappen cu privire la echilibru. De asemenea, ambele Ferrari și-au prelungit stinturile.

Verstappen și Sainz s-au oprit doar în turul 22, iar Leclerc doar în turul 24, lăsând Red Bull-ul la șase secunde în spatele lui Hamilton, în P4. Campionul mondial recordman a ars câteva tururi rapide în asfalt, dar a plătit repede prețul. După 10 tururi, el a început să se îndepărteze rapid de McLaren și să intre în ghearele lui Verstappen și Leclerc.

În turul 35, Verstappen a încercat un prim atac împotriva unui Hamilton care a frânat în primul viraj, dar apoi și Red Bull-ul a alunecat larg în al doilea viraj și nu a reușit manevra. Hamilton a respins pentru prima dată o sugestie de oprire în turul 39 – „Mai e mult până la nenorocita de anvelopă” – înainte de a se supune în turul 41. Leclerc a intrat cu el.

Verstappen a rămas afară din nou și a fost furios: „Este impresionant cum permitem undercut-ul și distrugem complet cursa”. El s-a oprit pentru a doua oară abia în turul 50 și era acum la doar șase secunde în spatele lui Leclerc, pe locul cinci.

Piastri

McLaren se uită la Hamilton – și provoacă haos în ordinea de echipă

McLaren se îndepărtase acum de frunte. Dar acum se lăsau conduși de Hamilton. În loc de lider, ca de obicei, McLaren l-a adus pe Norris pe primul loc în turul 46. El a rămas la peste 4 secunde în fața lui Hamilton. Consecința mai gravă: Piastri a intrat două tururi mai târziu. Această decizie a echipei a însemnat că el a pierdut poziția de lider. Dar acum Norris a fost instruit la radio să „restabilească ordinea înainte de oprirea ocazională”.

Norris a reacționat enervat: „Atunci ar fi trebuit să-l opriți mai devreme, nu-i așa?” Cei de la boxe au încercat apoi să îl încetinească cu instrucțiuni din ce în ce mai ample pentru a economisi pneuri. Dar diferența a crescut în loc să scadă. „Amintește-ți fiecare întâlnire de duminică dimineața pe care am avut-o vreodată”, tonul a devenit aproape rugător cu zece tururi înainte de final. Norris a avut un răspuns limitat: „Spune-i să ne ajungă din urmă”. Abia în turul 68 – după multe rugăminți din partea echipei – Norris a ieșit în decor pe ultima linie dreaptă și i-a oferit victoria lui Piastri.

Piastri

Verstappen escaladează la radio și se ciocnește cu Hamilton!

La Red Bull a existat și o dramă internă în cadrul echipei. Verstappen l-a urmărit pe Leclerc și nu a mai fost receptiv la criticile privind gestionarea pneurilor sale la radio: „Mi-ați dat strategia asta nenorocită! Încerc să salvez ce a mai rămas!” În turul 57, el a recuperat locul patru de la Leclerc în virajul 1.

Podiumul era încă la îndemână. În turul 62, însă, Hamilton a împins Red Bull-ul în afara virajului 3 în timpul primului atac. Verstappen a încercat apoi în virajul 1, dar a alunecat în linie dreaptă pe pneuri staționare și a fost scos de roata din dreapta față a lui Hamilton. Ambii au putut continua, deși Verstappen a pierdut din nou P4 în favoarea lui Leclerc. Ambii s-au acuzat reciproc la radio.

Hamilton a terminat pe locul trei, în timp ce Leclerc a reușit să-l țină la distanță pe Verstappen până la final. Cei doi certăreți mai trebuie să meargă la comisari după cursă. Sainz aproape că l-a prins pe Verstappen, dar a rămas pe locul șase.

Sergio Perez și George Russell și-au încheiat revenirea pe locurile șapte și opt într-o manieră destul de solitară, ambii depășind grupul de urmăritori la start, înainte ca Red Bull să-l aducă pe Perez – care căzuse în spatele lui Russell după un start slab – înapoi lângă Russell cu un undercut la a doua oprire.

Piastri

Strategie agresivă din cauza lui Hülkenberg și Tsunoda în spatele plutonului

Grupul de urmăritori a fost complet zdruncinat în primele 10 tururi. Alex Albon și Kevin Magnussen au sărit în top 10 cu starturi bune, dar Nico Hülkenberg a oprit pentru prima dată în turul 3, executând un undercut gigantic. Rivalii direcți ai lui Hülkenberg au început să oprească din turul 7 și au căzut unul după altul în spatele lui Haas.

Tsunoda nu a fost implicat în acest val de undercut-uri. El și-a încheiat primul stint în turul 30, înainte de a trece la pneuri hard. Până atunci, piloți precum Hülkenberg și Albon intraseră deja de două ori la boxe. În spate a devenit repede clar: Tsunoda a optat pentru o strategie cu o singură oprire. Acest lucru a făcut ca între el și Aston Martin să fie o cursă pentru ultimele două locuri în puncte.

Stroll, care a avut pneuri mai proaspete, a reușit să-l depășească pe Alonso pentru P10 cu puțin timp înainte de final. Cu toate acestea, Tsunoda a salvat un avans de 7 zecimi față de Stroll. Alonso a terminat pe locul al unsprezecelea. Pentru Daniel Ricciardo și Nico Hülkenberg, undercut-urile la a doua și, respectiv, prima oprire nu au dat roade și au terminat pe locurile 12 și 13, Alex Albon, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Logan Sargeant, Esteban Ocon și Zhou Guanyu completând rezultatul. Pierre Gasly a fost nevoit să abandoneze cu o defecțiune la jumătatea cursei.

Piastri

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss