More

    Latest Posts

    Ogier se bucură de victoria record de la Monte-Carlo

    Momentele speciale au venit în număr mare și destul de rapid pentru Sébastien Ogier, pe parcursul unei cariere excepționale, care i-a adus francezului șapte titluri mondiale – până acum.

    Cu toate acestea, victoria de duminică de la Rallye Monte-Carlo, un al optulea succes record, a fost una care a urcat direct în vârful listei realizărilor sale.

    Ogier și-a amânat retragerea WRC cu încă un an, în speranța unei astfel de ocazii, iar pilotul, născut la mai puțin de o aruncătură de băț de orașul gazdă Gap, din Alpii francezi, s-a străduit să-și țină emoțiile sub control la finalul de la Monaco.

    „Acesta este raliul care mi-a construit visul de a fi pilot într-o bună zi. Este mitingul pe care l-am urmărit în copilărie și, pe atunci, doar visam ca într-o zi să am șansa să particip la el ”, a explicat Ogier. „Are multă semnificație pentru mine și acesta este și motivul pentru care am fost destul de emoționat pe podium. Obținerea a opt trofee din acest raliu este ceva la care nu m-aș fi gândit niciodată și sunt foarte mândru de asta.”

    „Acest loc a fost întotdeauna unic pentru mine din multe, multe motive. Idolul meu a fost Ayrton Senna și el încă mai are recordul său aici [pentru victorii de Formula 1] și mă alătur puțin lui cu acest record, iar asta mă face mândru ”, a adăugat Ogier, a cărui victorie l-a mutat în fața lui Sébastien Loeb, pe lista câștigătorilor Monte-Carlo.

    Problemele legate de frânare, în primul stadiu, l-au ținut pe Ogier pe locul cinci, dar acesta a ajuns în frunte vineri, doar pentru a coborî înapoi, când o pană i-a permis coechipierului Toyota Gazoo Racing, Elfyn Evans, să se deplaseze în față.

    O călătorie curajoasă prin testul de sâmbătă, de dinainte de ivirea zorilor, pe drumurile înghețate care legau La Bréole de Selonnet, l-a propulsat pe maestrul Monte înapoi în frunte. Nu a mai fost întrecut după aceea, ajungând pe podiumul de la Monaco, cu un avantaj de 32,6 secunde față de Evans.

    Un accident puternic la testarea pre-eveniment l-a lăsat pe Ogier lipsit de o experiență mai amănunțită cu noile anvelope Pirelli, dar s-a adaptat rapid la ceea ce a fost cel mai scurt Rallye Monte-Carlo din istoria sa de 110 ani, din cauza restricțiilor pandemice – dar la fel de dur ca oricând.

    „Am venit aici cu poate 10 km de experiență cu anvelopele slick, așa că nu a fost atât de ușor, dar a funcționat. Senzația a fost, cu siguranță, foarte bună în acest weekend în mașină ”, a adăugat Ogier.

    „A fost cu siguranță unul greu. A fost un pic mai scurt decât în mod normal, în termeni de kilometri, dar în ceea ce privește condițiile, este unul dintre cele mai grele pe care le-am avut de înfruntat. A fost atât de greu de citit. Echipajul de pietriș trecea, uneori, în condiții foarte diferite față de ceea ce aveam noi, iar nivelul de aderență era incredibil de scăzut. ”

    Îl vom vedea pe Ogier înapoi pe drumurile alpine pentru o apariție unică? „Există o puternică posibilitate ca eu să încep din nou acest raliu în viitor. Campionatul nu mai este pe lista mea, dar mitinguri precum Monte-Carlo pot fi cu siguranță luate în considerare în continuare ”, a zâmbit acesta.

    Sursa: World Rally Championship
    Photocredit: World Rally Championship

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    World Rally Championship

    Latest Posts

    Don't Miss