More

    Latest Posts

    Ogier se așteaptă la „mai multă incertitudine ca niciodată” în noua eră hibridă a WRC

    Sebastien Ogier crede că va exista „mai multă incertitudine ca niciodată” la deschiderea Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo de anul viitor, în lupta echipei cu fiabilitatea componentelor hibride complet noi.

    Multiplul Campion Mondial a testat noul GR Yaris al Toyota pentru prima dată weekendul trecut, în timp ce și-a intensificat pregătirile pentru Raliul de la Monte Carlo, singurul eveniment WRC confirmat din sezonul său parțial din 2022 până acum.

    Ogier a participat la un test reprogramat de două zile pe asfaltul francez, după ce ieșirea sa inițială a fost amânată luna trecută, când Elfyn Evans a suferit un accident, avariind mașina de teste.

    În timp ce Ogier s-a bucurat de prima sa ieșire într-o mașină hibridă Rally1 WRC, pilotul de 37 de ani se așteaptă ca fiabilitatea să fie un factor la începutul sezonului, pe măsură ce echipele se adaptează la noile reglementări ale Rally1 WRC.

    „Cred că în primele săptămâni ale sezonului, fiabilitatea poate juca un rol mai important, deoarece aceste mașini sunt foarte noi și vedem că în fiecare test se fac progrese mari”, a spus Ogier, de opt ori câștigător al Raliului Monte Carlo.

    „Este posibil, comparativ cu sezonul trecut, să joace un rol mai important, dar sunt încrezător că echipa va munci din greu și va reuși să facă această mașină să evolueze în performanță și în fiabilitate.

    „Trebuie să fim sinceri când mergem la Monte Carlo, există semne de întrebare uriașe pentru toată lumea și cred că mai multă incertitudine decât oricând.”

    Comparând GR Yaris cu predecesorul său, care l-a ghidat pe francez spre două titluri mondiale în 2020 și în acest sezon, Ogier admite că mașina este un „pas înapoi” în ceea ce privește performanța, dar este încrezător că ritmul se va îmbunătăți pe măsură ce echipele își dezvoltă mașinile de Rally1. 

    Conform reglementărilor din 2022, mașinile Rally1 vor produce 500 de cai putere atunci când propulsia hibridă de la motorul electric de 100 kW este cuplat și combinată cu motorul cu combustie internă turbo de 1,6 litri.

    „Cred că trebuie să fii sincer, este un pas înapoi în ceea ce privește performanța, mașinile sunt mai lente și mai grele, iar regulamentul tehnic limitează în ceva mai multe privințe”, a adăugat el.

    „Dar pentru mine cel mai important este că atâta timp cât toată lumea concurează cu același material, se va crea o competiție interesantă.

    „Sunt, de asemenea, încrezător că mașina va progresa rapid și cred că am văzut că ultima generație de mașini WRC nu este la fel de rapidă ca acum la sfârșitul lui 2021, comparativ cu 2017 când au apărut. Cred că va fi același proces cu aceste mașini.

    „Când impulsul este acolo, cu siguranță este distractiv. Tuturor ne place să avem putere și a fost plăcut să descoperim asta. 

    „Cred că mai sunt unele progrese de făcut și va fi interesant să urmărești cum se îmbunătățește, dar la final provocarea interesantă este să te adaptezi cât mai repede și să progresezi mai repede decât ceilalți.”

    Se așteaptă ca Ogier să conducă Yaris 2022 din nou în această lună, înainte de o altă ieșire în luna viitoare, înainte de Raliul de la Monte Carlo, care va avea loc în perioada 20-23 ianuarie.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

     

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss