More

    Latest Posts

    Ogier recuperează conducerea în timp ce lupta cu Evans continuă

    Sebastien Ogier de la Toyota a recuperat conducerea la Monza Rally de la rivalul la titlu Elfyn Evans, în timp ce o luptă titanică se desfășura în etapele de sâmbătă dimineață.

    Multiplul campion a încheiat bucla cu un avantaj de 5,2 secunde față de coechipierul Evans, care a început ziua cu 1,4 secunde în restanță.

    O luptă pentru titlu dintre Ogier și Evans a urcat un alt nivel, deoarece liderul s-a schimbat de trei ori în patru etape.

    Ogier și-a recâștigat conducerea în prima probă (etapa 8), dar apoi a pierdut avantajul, deoarece Evans a câștigat etapa 9, înainte ca primul să preia conducerea înapoi, câștigând etapa 10. Francezul și-a extins apoi avantajul luând etapa 11 pentru a rămâne pe drumul către câștigarea unui al optulea titlu mondial.

    Dani Sordo de la Hyundai a moștenit P3 la general după ce coechipierul Thierry Neuville a susținut un contact puternic cu barierele la începutul etapei a 9-a, la doar câteva minute după ce a câștigat testul anterior.

    Sordo a încheiat bucla cu 28,2 secunde în urmă, dar înaintea lui Neuville, în timp ce Oliver Solberg și-a menținut acțiunea puternică pe locul cinci. Takamoto Katsuta (Toyota), Teemu Suninen (Hyundai), Gus Greensmith (M-Sport-Ford) și Kalle Rovanpera, care avea ordine de la echipă să alerge într-un ritm conservator, au completat alergătorii WRC.

    Neuville a fost cel care a ieșit cel mai repede din blocuri, pe măsură ce acțiunea a început cu o trecere de 14,80 km prin șoselele întortocheate din Bergamo din San Fermo.

    Belgianul a câștigat cea de-a doua etapă a raliului în timp ce și-a intensificat urmărirea spre liderii Evans și Ogier.

    „Am încercat. Sper că putem recupera ceva timp – suntem cu doar 20s în urmă”, a spus Neuville.

    Ogier a devenit cel mai apropiat rival al lui Neuville la test, dar a ajuns la controlul opririi cu 1,7 secunde mai lent. Cu toate acestea, francezul a fost cu 2,9 secunde mai rapid decât rivalul la titlu Evans, ceea ce a fost suficient pentru a reveni în fruntea raliului cu 1,5 secunde.

    „A fost o etapă nouă, așa că nici nu am fost cu adevărat pe ea”, a spus Ogier. „Mi-a plăcut să conduc mașina, dar nu vreau să risc prea mult.”

    Evans a adăugat: „Nu a fost cea mai bună etapă. M-am luptat pentru aderență și părea că alunec mult mai mult decât mă așteptam.”

    Evans a fost al patrulea cel mai rapid în spatele lui Sordo pe locul trei și Solberg pe locul cinci, suedezul a arătat că ritmul său de vineri nu a fost o întâmplare.

    Adrien Fourmaux de la M-Sport a revenit în acțiune după ce s-au finalizat reparațiile la Fiesta lui, după un accident în etapa 3 de vineri.

    Pornirea rapidă de dimineață a lui Neuville a fost oprită de o barieră la 0,5 km în etapa 9. Pilotul Hyundai a pierdut partea din spate a i20-ului său într-un viraj de dreapta lung și rapid, care a dus la un impact frontal puternic cu barierele şi la învârtirea mașinii.

    În ciuda loviturii puternice și a avariei la partea din față a mașinii sale, Neuville a continuat într-un ritm decent. Belgianul a ajuns în finalul etapei cu al nouălea cel mai rapid timp, deși pierderea de timp l-a retrogradat pe locul patru la general în spatele lui Sordo, care a terminat etapa pe locul doi.

    „Foarte devreme am pierdut spatele. Am făcut câteva modificări de set-up înainte de etapă și cu cauciucurile nu 100% calde am început să alunec”, a spus Neuville.

    „Am fost atât de aproape de a reuşi virajul, dar nu am făcut-o. Practic, am pierdut timpul repornind mașina.”

    A fost multă emoție în față, când Evans și-a recuperat conducerea pe care a pierdut-o în etapa anterioară, câștigând testul cu o marjă de 3,8s față de al treilea cel mai rapid Ogier.

    Solberg a fost al cincilea cel mai rapid, dar a fost nemulțumit de conducerea lui, etichetându-și conducerea drept „absolut teribilă”. Între timp, Greensmith nu a folosit pe deplin frânele, ceea ce l-a căzut în ghearele lui Suninen, pe măsură ce lupta pentru locul șapte se intensifica.

    Liderul s-a schimbat pentru a treia oară, când Ogier a câștigat etapa 12, repetarea primei explozii de dimineață prin San Fermo.

    Ogier a câștigat a patra etapă a raliului cu 3,4 secunde în faţa lui Evans, asigurându-se că a intrat în etapa finală de dimineață cu un avans de 1,1 secunde.

    „Știu că, pentru tine, pare o bătălie, dar mă concentrez în continuare doar asupra conducerii mele”, a spus Ogier.

    Evans a adăugat: „Ca să fiu sincer, mi s-a părut un curs bun. Am fost liniştiţi, dar evident că nu destul de rapizi.”

    Incredibil, Neuville a fost al doilea cel mai rapid și la doar 1,7 secunde de Ogier, în ciuda avariilor grave din partea din față a mașinii sale. Suninen a urcat pe locul șapte la general, după ce cea mai bună prezentare la un Hyundai de până acum a dus la al treilea cel mai rapid timp în fața lui Solberg și Sordo, care au stabilit timpi identici, cu Evans doar pe locul șase.

    Ogier și-a extins apoi avantajul înainte de serviciul de la prânz, câștigând etapa 11, Evans coborând cu 4,1 secunde în spatele rivalului său.

    Problemele cu frânele au continuat pentru Greensmith, în timp ce Suninen a avut norocul să ajungă la sosire când partea stângă din spate a intrat în contact cu o barieră la un ac de păr, provocând avarii mașinii.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss