More

    Latest Posts

    Ogier: Raliul Safari WRC “mai provocator” va fi despre supraviețuire

    Sebastien Ogier crede că Raliul Safari din acest weekend va fi unul de supraviețuire, în condițiile în care condițiile sunt “mai dificile” în comparație cu cele experimentate anul trecut la revenirea în Campionatul Mondial de Raliuri.

    Octuplul campion mondial a cucerit emblematicul raliu din Kenya în 2021, atunci când a reintrat în calendarul WRC după o pauză de 19 ani, iar francezul a ales să revină la 12 luni distanță în speranța de a-și apăra coroana. Proaspăt după ce a terminat al nouălea în clasa LMP2 la debutul său la Le Mans 24 Hours în urmă cu două săptămâni, Sebastien Ogier va pilota al treilea GR Yaris de la Toyota Gazoo Racing în ceea ce va fi al treilea start al unei campanii parțiale de WRC în acest an.

    Raliul Safari de anul trecut s-a dovedit a fi un eveniment epuizant, iar Sebastien Ogier a luptat pentru a se impune în fața coechipierului său de la Toyota, Takamoto Katsuta, după ce a pierdut două minute. Organizatorii au mărit provocarea pentru piloți și noile lor mașini hibride Rally1 în acest an, o treime din traseul de 363,44 km de pietriș fiind complet nou pentru acest an. Etapele sunt, de asemenea, mai aspre și prezintă mai mult nisip pentru a oferi un test sever.

    Ogier, Safari

    După finalizarea recunoașterii evenimentului, Sebastien Ogier este convins că sarcina care îl așteaptă va fi mai grea pentru echipaje și va necesita o abordare strategică inteligentă pentru a se bucura de o cursă fără probleme până la final. „Până acum pare chiar mai dificil decât anul trecut”, a declarat Sebastien Ogier. „Apoi, ținta organizatorilor a fost să fie mai provocatoare și cu siguranță a fost atinsă. Arată foarte dificil pe alocuri și cu siguranță va fi vorba de supraviețuirea prin multe multe secțiuni, mai multe decât anul trecut”.

    „Cred că va fi o sarcină dificilă să găsim ritmul potrivit, pentru că vor fi momente în care va fi frustrant să accepți să pierzi timp, dar poate că aceasta este strategia pentru a ajunge la final fără probleme, și poate că te va aduce destul de sus în clasament. Cu siguranță, contrastul față de Le Mans este destul de mare. „Cred că principalul motiv pentru a reveni a fost cu siguranță oamenii de aici, a fost o atmosferă atât de bună anul trecut și mă aștept la ceva și mai bun anul acesta, cu mai puține restricții COVID, așa că să vedem ce putem face”.

    „Avem mașini noi și știm că va fi dificil pentru ele să supraviețuiască aici, așa că este greu să prezicem vreun rezultat, ca să fiu sincer. Așa că este cu siguranță un raliu în care nu trebuie să renunți niciodată, iar anul acesta, mașinile fiind încă atât de noi, s-ar putea să trebuiască să fim și mai isteți decât înainte”. Coechipierul său de la Toyota Gazoo Racing, Elfyn Evans, a împărtășit gândurile lui Sebastien Ogier după recunoașteri, admițând că piloții vor trebui “să fie mai atenți” atunci când vor parcurge anumite secțiuni.

    Ogier, Safari

    „Vom folosi unele secțiuni pe care le-am folosit anul trecut și unele părți noi, dar putem vedea că este un pic mai mult pe partea dură și extremă, așa că va trebui să fim mai atenți”, a declarat Elfyn Evans. „Va fi un weekend plin de provocări”. Liderul campionatului și colegul de echipa Toyota Gazoo Racing, Kalle Rovanpera, se confruntă cu sarcina de a deschide etapele de pietriș vineri, când începe raliul propriu-zis, după super-specialele de joi, care au deschis cortina. Finlandezul, care are un avans de 55 de puncte în fața lui Thierry Neuville de la Hyundai Motorsport, se așteaptă deja la o sarcină dificilă în calitate de „roadweeper”.

    „Condițiile sunt deja un pic diferite față de anul trecut și putem vedea că a evoluat puțin”, a declarat Kalle Rovanpera, care a ajuns în fruntea shakedown-ului de miercuri cu 0,5 secunde față de Thierry Neuville. „Cred că provocarea va fi aceeași ca și anul trecut, și anume să supraviețuim tuturor condițiilor. De obicei, deschiderea drumurilor de aici este destul de dificilă, deoarece există destul de mult pietriș liber. Nu vom fi în cel mai bun loc pentru a începe vineri, dar să vedem”.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Red Bull Content Pool


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss