Thierry Neuville a considerat că o clasare pe podium în Raliul Croației nu a fost niciodată sub semnul întrebării, în ciuda faptului că aproape s-a răsturnat cu Hyundai-ul său într-un accident spectaculos în ultima probă a Raliul Croației, a treia rundă a Campionatului Mondial de Raliuri.
Thierry Neuville a intrat în raliul de la sfârșitul weekendului trecut, care s-a încheiat cu Power-Stage, în curs de a obține poziția a treia, când a judecat greșit o curbă la dreapta, ceea ce a dus la aruncarea i20N-ului său cu capota în șanț. Forța impactului a aruncat mașina în aer și aproape că a făcut o răsturnare spectaculoasă. Din fericire, mașina a aterizat pe roți, dar cu partea din față, dreapta și stânga din spate perforate și cu avarii la partea din față a vehiculului.
Thierry Neuville își pierduse deja sistemul său de comunicații de la bord înainte de incident, ceea ce înseamnă că a trebuit să se bazeze pe semnalele manuale ale copilotului său Martijn Wydaeghe pentru a ajunge la finalul etapei. Cei doi au reușit să salveze locul trei cu o diferență de 46,3s față de Craig Breen de la M-Sport Ford, aflat pe locul patru.
„Să fiu sincer, nu”, a spus Thierry Neuville, întrebat dacă a crezut că va pierde podiumul după accident. „Nu știam unde s-a dus mașina. Știam că acolo era șanțul și am încercat să salvez mașina, dar știți cum se întâmplă. A părut foarte spectaculos, dar din interior nu a fost atât de spectaculos și am scăpat doar cu două pene. Din fericire doar două, pentru că altfel ar fi fost dificil să ajung la service”.
Accidentul din ultima etapă a fost cel mai recent incident pentru Thierry Neuville în ceea ce s-a dovedit a fi un raliu extrem de plin de evenimente. Thierry Neuville și Wydaeghe au acumulat două minute de penalizare pe parcursul celor trei zile după mai multe incidente. După etapa a patra, Thierry Neuville se afla la 12,5s în spatele liderului și eventualului câștigător Kalle Rovanpera, dar o defecțiune la alternator a necesitat împingerea mașinii la 800 de metri în service, ajungând cu patru minute întârziere, ceea ce i-a adus o penalizare de 40s.
Cei doi au primit apoi o penalizare de un minut, o amendă de 1.900 de euro și două zile de serviciu public după ce au fost înregistrați conducând cu 156 km/h pe o porțiune de drum de 11 km limitată la 80 km/h după etapa a patra. Penalizarea i-a retrogradat de pe locul doi pe locul patru în clasamentul general sâmbătă dimineață. Hyundai Motorsport a depus sâmbătă intenția de a face apel la sancțiune, termenul limită pentru depunerea apelului oficial fiind această seară.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Thierry Neuville a suferit apoi o problemă la motor în etapa a 13-a și a ieșit din nou cu întârziere din service din cauza unei probleme cu hibridul, suferind o altă penalizare de 10s, la care s-au adăugat alte 10s pentru că nu a rulat cu energie EV în parcul de service. „Provocator, emoționant, un weekend cu multe suișuri și coborâșuri”, a reflectat Thierry Neuville, care se află la 29 de puncte în spatele câștigătorului Raliului Croației, Kalle Rovanpera, și liderul campionatului.
„Multă frustrare și, uneori, și puțină bucurie, ca în această dimineață, când am reușit să recuperez poziția a treia, care a fost obiectivul nostru principal după mai multe probleme din weekend. Așa că sunt fericit că sunt aici acum, chiar dacă am pierdut trei puncte posibile pe Power-Stage. Acesta este singurul lucru pe care eu și Martijn l-am cedat în acest weekend. În ciuda problemelor, nu am renunțat niciodată. Am luptat din greu, iar la final echipa a fost răsplătită cu un rezultat de 2-3 și cu puncte puternice pentru campionatul constructorilor”.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Rally Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.