More

    Latest Posts

    Neuville îl detronează pe Evans cu o cursă ofensivă în Japonia.

    Belgianul Thierry Neuville îl detronează pe Elfyn Evans pentru a pregăti o ultimă zi palpitantă, cu un duel despărțit de doar 4.0sec la raliul Japoniei.

    Thierry Neuville a preluat conducerea FORUM8 Raliul Japoniei, detronându-l pe Elfyn Evans, cel care se afla de mult timp în Pole Position, cu o cursă curajoasă sâmbătă. Penultima etapă a acestui final de sezon a fost un joc în două reprize. Începând ziua cu un avans de trei secunde față de inamicul său Hyundai Motorsport i20 N, Elfyn Evans a luat timp de la rivalul său în două dintre cele trei teste de viteză pe asfalt ale dimineții – construindu-și avantajul la 5,9 secunde până la serviciul de la mijlocul etapei.

    Dar pilotul de la Toyota Gazoo Racing GR Yaris a ieșit din ritm după jumătatea traseului și Thierry Neuville și-a văzut șansa. Belgianul s-a retras cu 2,6sec la a doua probă din Pădurea Nukata, dar la Lacul Mikawako – următoarea etapă – a fost cea în care și-a pus cu adevărat amprenta.

    Neuville
    Thierry Neuville, Hyundai Motorsport. Raliul Japoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Liderul a schimbat mâinile pentru prima dată de vineri dimineață, când Thierry Neuville, în ciuda faptului că s-a plâns de alunecarea diferențialului, și-a depășit rivalul cu 5,9sec. Nici el nu a avut chef să facă compromisuri și l-a depășit pe galez în super-speciala finală din Okazaki City pentru a încheia ziua cu un avans de 4,0sec.

    „Ziua a fost bună pentru noi, dar a fost una dificilă”, a reflectat Thierry Neuville. „Ne-am luptat puțin cu echilibrul pe parcursul zilei, dar l-am îmbunătățit pentru după-amiază. Să vedem ce putem face mâine”. Elfyn Evans a fost lăsat puțin uimit de schimbarea bruscă de ritm și a susținut că, în ciuda faptului că nu s-au făcut schimbări de set-up între bucla de dimineață și cea de după-amiază, a pierdut feeling-ul cu partea din față a mașinii sale.

    Cu o diferență mare de 35,9 secunde între Elfyn Evans și Ott Tänak, ocupantul locului al treilea, înainte de finala de duminică, se pare că va fi o luptă palpitantă în doi pentru glorie. Estonianul Ott Tänak a trecut în trio-ul de frunte la începutul cursei, când Kalle Rovanperä a făcut o pană. Și el s-a luptat să găsească un echilibru bun la bordul lui i20 N și a făcut modificări constante pe parcursul zilei, cu succese variate.

    Neuville
    Ott Tanak, Hyundai Motorsport. Raliul Japoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Poate că nu a mai fost în contact cu perechea din frunte, dar Ott Tänak a reușit să își mărească diferența față de Toyota Gazoo Racing lui Takamoto Katsuta, clasat pe locul patru. Asul local s-a simțit incapabil să forțeze la maximum și a terminat la 24,6sec în urmă. Parcursul zilei i-a revenit, fără îndoială, octuplului campion mondial Sebastien Ogier, în echipă cu noul copilot Vincent Landais. O pană de vineri înseamnă că omul de la Yaris este în afara competiției pentru victorie, dar a urcat de pe locul 10 pe locul 5 după ce a adunat trei victorii de etapă, depășindu-l pe Gus Greensmith în acest proces.

    Fordul Puma M-Sport Ford al lui Gus Greensmith a avut probleme și vineri, iar parcursul său complicat a continuat cu o defecțiune intermitentă a servodirecției, care și-a făcut apariția după-amiaza. Cu cinci etape rămase de parcurs, britanicul se află la 3min 25,4sec de liderul Thierry Neuville.

    Mașinile WRC2 au completat restul top 10 – în frunte cu vedeta Škoda Fabia, Emil Lindholm. Un avans confortabil de 47,6sec în această categorie înseamnă că finlandezul este pe drumul cel bun pentru a cuceri titlul duminică. Sami Pajari, Grégoire Munster și Teemu Suninen au completat clasamentul, în timp ce Kalle Rovanperä a lâncezit pe locul 11 în clasamentul general.

    Neuville
    Kalle Rovanpera, Toyota Gazoo Racing. Raliul Japoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Cu toate că pană în SS8 a fost vinovată pentru căderea inițială a lui Kalle Rovanperä în clasament, acesta a căzut și mai mult în urmă când un impact în etapa următoare i-a deformat singura roată de rezervă. Finlandezul a fixat înapoi pe mașină anvelopa dezumflată pentru finalul dimineții, pentru a preveni alte daune, protejând janta îndoită în vederea drumului de 50 de kilometri înapoi la service. A primit 40 de secunde de penalizare pentru întârziere și, neavând nimic altceva pentru care să lupte, și-a petrecut după-amiaza încercând diferite setări.

    Poziții de frunte după ziua de sâmbătă:
    1. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N 1hr 51min 28.3sec.
    2. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +4.0sec.
    3. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +39.9sec.
    4. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +1min 4.5sec.
    5. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris +2min 46.7sec.
    6. G Greensmith / J Andersson GBR Ford Puma +3min 25.4sec.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
    Photocredit: Red Bull Content Pool

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Red Bull Media House

    Latest Posts

    Don't Miss