MotoGP: Cu doar câteva zile înainte de startul Marelui Premiu al Indoneziei, Jorge Martin se află cu adevărat în fața unui moment realmente istoric. Marc Marquez se apropie de o colaborare cu rivalul Ducati, în timp ce Marco Bezzecchi suferă o fractură de claviculă în antrenamentele supravegheate de Academia lui Valentino Rossi.
Calendarul de MotoGP urmează să intre în cea mai aglomerată perioadă a sezonului, cu o serie de weekend-uri de Grand Prix consecutive care ne așteaptă. Mai mult de atât, în urma Marelui Premiu al Japoniei, Jorge Martin reduce diferența față de campionul mondial en-titre Francesco Bagnaia, la doar 3 puncte, iar Grand Prix-ul din Indonezia poate fi cu adevărat punctul de maximă intensitate a sezonului.
Deficitul de 66 de puncte din Marele Premiu al Cataloniei a fost pur și simplu topit de Jorge Martin, un Jorge Martin care pare să fie din ce în ce mai matur din punct de vedere fizic, strategic și mai ales psihic. De cealaltă parte, ei bine, lucrurile nu stau chiar atât de roz. Francesco Bagnaia pare să se fi pierdut ușor cu firea în ultimele etape, în special de la teribilul accident din Catalonia, moment în care Bagnaia nu a mai reușit să revină la dominația arătată până în acel moment.
Jorge Martin, față în față cu istoria
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
E bine cunoscut faptul că un pilot al unei echipe satelit, cel puțin în MotoGP, are șanse infime de a câștiga vreun titlu mondial. Dacă ar fi să ne uităm în urmă, Franco Morbidelli a fost singurul pilot care reușea cât de cât să se apropie de un posibil titlu mondial, dar cam atât reprezintă majoritatea bucată din istoria recentă a motomondialului de viteză în care vreun pilot al unei echipe satelit să se apropie atât de mult de un titlu mondial. Totuși, a doua parte a sezonului actual, 2023, prezintă o altă situație: îl avem pe un Jorge Martin care pare de neoprit pe orice configurație de circuit, pe orice condiții asfaltice și meteo și, de cealaltă parte, pe un Francesco Bagnaia, lider în continuare în clasament, care pare să nu mai fie găsească niciun fel de replică la performanțele impecabile ale pilotului Prima Pramac Racing.
Când vine vorba de șansele lui Jorge Martin la titlul mondial, spaniolul a declarat în nenumărate rânduri că nu ține de el ce ar urma să se întâmple, ba din contră- e o decizie care va fi luată, mai mult sau mai puțin, în spatele cortinei. Situația Martin-Bagnaia nu e deloc similară cu cea Bastianini-Bagnaia din sezonul precedent, în special pentru simplul fapt că, de această dată, Jorge Martin a fost lăsat să lupte în adevăratul sens al cuvântului. Desigur, acele ordine de echipă încă nu au ieșit la iveală, dar e și de luat în calcul faptul că, cel mai probabil, șefii din spatele echipei Ducati nu au simțit o presiune reală până acum. Tocmai de aceea, Marele Premiu al Indoneziei reprezintă un moment realmente cheie al sezonului.
Totuși, un lucru e cert- lucrurile nu stau atât de simplu pe cum par la suprafață. În urma Marelui Premiu al Japoniei, Jorge Martin reușește să reducă diferența la 3 puncte, dar o face într-un mod oarecum curios. FIM anunță rezultatele finale, adică clasamentul Grand Prix-ului la ceva timp după terminarea acestuia. Din cele 24 de tururi programate, doar 12 au fost complete, însă FIM a decis să acorde punctaje întregi, ca și cum toate cele 24 de tururi au fost acoperite. Desigur, acest aspect a ridicat o serie de întrebări și nelămuriri în rândul publicului și nu numai, dar, cu toate acestea, Jorge Martin a arătat că are abilitățile necesare de a gestiona o cursă pe ploaie.
Marc Marquez, schimbare de proporții
Podiumul de la Motegi, privind în urmă, e unul care lasă mai degrabă un gust amar pentru multiplul campion mondial și pentru grupul HRC. Desigur, speculațiile privind o potențială încheiere prematură a contractului au înconjurat internetul încă de câteva luni bune, însă totul a prins contur abia după cursa de casă a producătorului japonez, Honda.
Ei bine, în apropierea Marelui Premiu al Indoneziei, Marc Marquez va fi din nou înconjurat de presă- de data aceasta, o posibilă colaborare pe un an cu echipa Gresini Racing ar urma să fie anunțată. Anunțul echipei client Ducati e unul cât se poate de calculat- la ceva timp după cel al lui Marquez, spaniolul lasă loc de noi interpretări, însă, sursele paddock-ului susțin că anunțul oficial Gresini Racing ar urma să apară chiar mâine, 11 octombrie. Practic, echipa Nadiei Gresini va avea drept piloți frații Marquez pentru sezonul 2024, anunț care, așa cum am menționat, ar urma să apară înaintea Marelui Premiu al Indoneziei, o etapă care are sponsor comun cu echipa Gresini.
Marco Bezzecchi, accidentat
Unul din actualii piloți ai Academiei VR46, Marco Bezzecchi, a suferit o accidentare la clavicula dreaptă în urmă unui antrenament de pregătire a următoarei etape. Bezzecchi, unul din piloții pretendenți la titlul mondial, cel puțin de la distanță, pune sub întrebare condiția sa fizică și rapiditatea recuperării în timp util pentru Marele Premiu al Indoneziei.
Miguel Oliveira și Repsol Honda?
În urma plecării șocante a lui Marc Marquez de la echipa de uzină Honda, grupul HRC e într-o continuă “căutare” de un înlocuitor, iar Miguel Oliveira pare să fie varianta preferată de producătorul japonez. Desigur, testul din Valencia ar putea fi unul cheie pentru ambele părți, iar mai apoi, o astfel de decizie ar putea fi luată.
Echipa GasGas renunță la Pol Espargaro
Nu a fost să fie pentru Pol Espargaro, care se apropie de finalul unui an realmente ghinionist și plin de accidentări. Acesta e nevoit să își cedeze locul lui Pedro Acosta, actualul “star” al campionatului Moto2 și, cel mai probabil, unul din viitorii piloți ai echipei de uzină KTM.
„Am avut o decizie importantă și dificilă de luat pentru echipa noastră GasGas pentru 2024”, a spus șeful KTM Motorsport, Pit Bierer.
„Augusto a făcut primii pași impresionanți în MotoGP și suntem absolut convinși că are viteza și inteligența pentru a continua să progreseze.
„Pedro este un talent cu totul special care a câștigat deja atât de mult, atât de repede și 2024 va fi despre el să învețe să facă următorul pas cu băieții mari din MotoGP.
„Vreau să îi mulțumesc lui Pol pentru tot ceea ce a făcut și pentru tot ceea ce continuă să facă pentru noi.
„Acest tip este super dur și super-determinat și de aceea vrem să ne bazăm pe el ca pe o parte importantă a structurii noastre.
„Deschiderea și proactivitatea lui Pol merită cel mai profund respect al meu. Subliniază măreția lui ca persoană că ne-a dat o mână de ajutor în această situație.
„De asemenea, arată pasiunea lui pentru sport și gândurile sale pentru viitor. Cu aceste piese la locul lor și cu Herve [Poncharal], Nicolas [Goyon] și toată echipa și experiența lor, avem un an interesant înainte pentru marca GasGas.”
Marele Premiu al Indoneziei 2023- la ce să ne așteptăm?
După mai bine de câteva decenii, Marele Premiu al Indoneziei, în Mandalika, revine în calendarul MotoGP sezonul trecut. E important de readus în discuție contextul cursei, o cursă care l-a văzut învingător pe Miguel Oliveira, unul dintre “îmblânzitorii” condițiilor de ploaie torențială. Pornind din linia a doua și cu Quartararo în pole position, Miguel Oliveira ajunge primul chiar din primul tur, rămânând mai apoi să ducă o dispută pe circuit cu fostul pilot Ducati, Jack Miller.
În 2023, MotoGP revine în Mandalika și, cu toate că vremea pare a fi cât se poate de temperată, fără vreo aversă de ploaie care ar putea schimba strategiile echipelor într-un mod radical, Marele Premiu al Indoneziei promite multe- de la lupta dintre Jorge Martin și Francesco Bagnaia și până la viitoarele schimbări din grila anului viitor, sezonul 2024.
Marele Premiu al Indoneziei va avea loc peste câteva zile, în perioada 13-15 octombrie.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.