Jorge Martin renunță la Ducati și semnează cu Aprilia pentru sezonul MotoGP 2025 – Marc Marquez, pe cale să se alăture echipei de uzină Ducati
La o zi după Marele Premiu al Italiei, marea bombă a explodat în paddock-ul MotoGP. Jorge Martin a reziliat contractul cu Ducati duminică seara și a semnat luni un contract pe doi ani cu Aprilia. Spaniolul îi va lua locul colegului său Aleix Espargaro, care își va încheia cariera activă ca pilot cu normă întreagă, începând cu sezonul MotoGP 2025.
Înaintea weekend-ului de cursă, managerul lui Martin, Albert Valera, a primit confirmarea din partea Ducati că Martin se va alătura echipei Ducati Works anul viitor, alături de campionul mondial Francesco Bagnaia.
Martin a vorbit joi despre „discuții pozitive” cu Ducati. Managerul său ar urma să continue să discute cu responsabilii de la Ducati pe parcursul weekend-ului pentru a clarifica restul detaliilor contractuale.
Totuși,nu s-au materializat. Potrivit unor voci din paddock, Valera nu a primit niciodată nicio programare pentru discuții cu conducerea Ducati. Nici până luni nu a fost prezentat nimic. Martin s-a săturat de această manevră de amânare. El a anulat complet Ducati.
Luni seară, Aprilia a postat pe Instagram un videoclip în care Martin apare alături de șeful Aprilia Motorsport, Massimo Rivola. „Vi-l prezentăm pe noul pilot Aprilia care îl va înlocui pe Aleix Espargaro”, spune Rivola. Și apoi Martin se retrage în cameră.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Jorge este o piatră de temelie pentru a atinge obiectivul pe care noi toți cei de la Aprilia îl urmărim cu mare poftă”, spune Rivola. El confirmă că totul s-a întâmplat rapid la Mugello după cursă: „Am vorbit aseară și, fără să pierdem timpul, am luat o decizie.”
Luni după-amiază, directorul tehnic al Aprilia, Romano Albesiano, comentase deja despre spaniol. Întrebat dacă stilul de pilotaj al lui Martin s-ar potrivi cu RS-GP, acesta a răspuns: „Cu siguranță. Martin este unul dintre cei mai rapizi piloți de pe circuit. Așa că, cu siguranță, da”.
Aceste progrese de luni au numeroase urmări. Locul în echipa de uzină Ducati îi va reveni probabil lui Marc Marquez. Se zvonește că Enea Bastianini ar fi în discuții cu KTM pentru un loc în echipa Tech3.
Cum Pramac nu îi va avea ca piloți nici pe Martin, nici pe Marquez anul viitor, o trecere la Yamaha a devenit din nou mai probabilă. În acest context, Ducati l-ar putea aduce pe Marquez în echipă, dar i-ar pierde pe Martin, Bastianini și, posibil, și o echipă satelit.
Rezultate MotoGP cursa de la Mugello (2 iunie):
1. Francesco Bagnaia (I), Ducati, 23 Runden in 40:51,385 min
2. Enea Bastianini (I), Ducati, +0,799 sec
3. Jorge Martin (E), Ducati, +0,924
4. Marc Marquez (E), Ducati, +2,064
5. Pedro Acosta (E), KTM, +7,051
6. Franco Morbidelli (I), Ducati, +9,890
7. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +10,076
8. Maverick Vinales (E), Aprilia, +11,683
9. Alex Marquez (E), Ducati, +13,535
10. Brad Binder (ZA), KTM, +15,901
11. Aleix Espargaro (E), Aprilia, +19,182
12. Raul Fernandez (E), Aprilia, +20,307
13. Marco Bezzecchi (I), Ducati, 20,346
14. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +23,292
15. Alex Rins (E), Yamaha, +23,613
16. Jack Miller (AUS), KTM, +28,417
17. Pol Espargaro (E), KTM, +28,778
18. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +30,622
19. Johann Zarco (F), Honda, +31,457
20. Luca Marini (I), Honda, +32,310
21. Lorenzo Savadori (I), Aprilia, +47,724
– Augusto Fernandez (E)
– Joan Mir (E), Honda
– Takaaki Nakagami (J)
Rezultate MotoGP Sprint Mugello (1 iunie):
1. Pecco Bagnaia (I), Ducati, 11 Runden in 19:30,251 min
2. Marc Marquez (E), Ducati, +1,469 sec
3. Pedro Acosta (E), KTM, +4,147
4. Franco Morbidelli (I), Ducati, +5,421
5. Maverick Vinales (E), Aprilia, +7,693
6. Brad Binder (ZA), KTM, +8,271
7. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +8,571
8. Alex Marquez (E), Ducati, +8,846
9. Aleix Espargaro (E), Aprilia, +8,984
10. Raul Fernandez (E), Aprilia, +10,085
11. Marco Bezzecchi (I), Ducati, +10,199
12. Jack Miller (AUS), KTM, +13,988
13. Alex Rins (E), Yamaha, +14,137
14. Pol Espargaro (E), KTM, +18,259
15. Johann Zarco (F), Honda, +18,309
16. Takaaki Nakagami (J), Honda, +19,374
17. Augusto Fernandez (E), KTM, +23,060
18. Lorenzo Savadori (I), Aprilia, +24,596
19. Luca Marini (I), Honda, +25,587
– Jorge Martin (E), Ducati,
– Joan Mir (E), Honda,
– Enea Bastianini (I),
– Miguel Oliveira (P),
– Fabio Quartararo (F),
Clasamentul Campionatului Mondial după 14 din 42 de curse:
1. Martin, 171 Punkte. 2. Bagnaia 153. 3. Marc Marquez 136. 4. Bastianini 114. 5. Acosta 101. 5. Vinales 100. 7. Binder 85. 8. Aleix Espargaro 82. 9. Di Giannantonio 74. 10. Alex Marquez 51. 11. Bezzecchi 45. 12. Raul Fernandez 32. 13.Quartararo 32. 14. Morbidelli 31. 15. Oliveira 31. 16. Miller 27. 17. Augusto Fernandez 13. 18. Mir 13. 19. Zarco 9. 20. Nakagami 8. 21. Rins 7. 22. Pedrosa 7.
Campionatul Mondial al Constructorilor:
1. Ducati, 241 Puncte.
2. KTM 140.
3. Aprilia 138.
4. Yamaha 36.
5. Honda 19.
Campionatul Mondial al echipelor:
1. Ducati Lenovo Team, 267 Puncte.
2. Prima Pramac Racing 202.
3. Gresini Racing MotoGP 187.
4. Aprilia Racing 182.
5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 119.
6. Red Bull GASGAS Tech3 114.
7. Red Bull KTM Factory Racing 112.
8. Trackhouse Racing 63.
9. Monster Energy Yamaha MotoGP 40.
10. LCR Honda 17. 11. Repsol Honda 13.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.