Francesco Bagnaia revine în cursa de MotoGP de la Barcelona: Îl prinde pe liderul campionatului mondial Jorge Martin în ultima fază. Pedro Acosta se prăbușește pe locul doi.
La mai puțin de 24 de ore după ce a irosit o victorie în ultimul tur în sprintul MotoGP de la Barcelona, Francesco Bagnaia a revenit impresionant în Marele Premiu. L-a prins pe Jorge Martin, care fusese mult timp în frunte, și a câștigat în fața liderului campionatului mondial. Marc Marquez livrează o cursă de recuperare și termină al treilea. Pedro Acosta se prăbușește cu puțin timp înainte de jumătatea cursei, în timp ce se afla pe locul doi.
Martin are acum 39 de puncte în fața lui Bagnaia, care recuperează locul doi de la Marc Marquez. Acesta se află la 41 de puncte în urmă. Enea Bastianini se află deja la 61 de puncte în urmă, după o cursă dezastruoasă la Barcelona.
Grila de start: 1. A. Espargaro, 2. Bagnaia, 3. R. Fernandez, 4. Binder, 5. Acosta, 6. Di Giannantonio, 7. Martin, 8. Rins, 9. Miller, 10. Morbidelli, 11. Bastianini, 12. Vinales, 13. A. Marquez, 14. M. Marquez, 15. Oliveira, 16. Bezzecchi, 17. Quartararo, 18. Zarco, 19. A. Fernandez, 20. Nakagami, 21. Mir, 22. Marini, 23. Bradl
Start: Bagnaia are cel mai bun start și preia conducerea în fața lui Acosta, Binder și Martin. Polonezul Aleix Espargaro coboară pe locul cinci. Marc Marquez urcă de pe locul 14 pe grilă pe P11.
Turul 1: Martin îl depășește pe Binder în virajul 10 și este acum al treilea.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Turul 3: Acosta îl atacă pe Bagnaia în virajul zece, dar trebuie să iasă în afara circuitului și Bagnaia trece din nou pe interior. Acosta trebuie să își îndrepte motocicleta GasGas pentru a evita contactul.
Jack Miller iese din cursă în virajul 10.
Turul 4: Acosta pierde acum în virajul 10: Martin îl depășește pe debutant pe frânare și este noul vicecampion.
Turul 5: Martin conduce! Îl depășește și pe Bagnaia în curba 10 și preia conducerea.
Turul 6: Următoarea pierdere de poziție pentru Bagnaia: pierde și el locul doi în fața lui Acosta în virajul zece.
Între timp, Augusto Fernandez s-a accidentat în virajul 10, la fel ca Miller înaintea lui.
Turul 11: Aleix Espargaro îl prinde pe Binder înainte de primul viraj, care trebuie să-l lase să treacă și pe Raul Fernandez în virajul 3.
Acosta se prăbușește! El a derapat direct în spatele lui Martin în virajul 10. Deși reușește să continue cursa, se află doar pe locul 20, la 21 de secunde în urmă.
Martin are acum o secundă în fața lui Bagnaia, cu Aleix Espargaro la alte trei secunde în urmă.
Turul 12: Marc Marquez este acum pe val. L-a prins pe Binder și este deja al cincilea, la doar șase secunde de liderul Martin.
Turul 16: Bagnaia se apropie de Martin. Diferența este acum de doar o jumătate de secundă.
Turul 17: Bastianini nu a reușit să ia o penalizare de întârziere după o scurtătură între virajele unu și doi. Prin urmare, pedeapsa este dublată: dublu longlap. Perspective proaste pentru pilotul de uzină Ducati, care oricum era doar pe P9.
Turul 18: Marc Marquez este în continuare în avans. Îl depășește pe Raul Fernandez înainte de virajul 1 și ocupă locul 4.
Franco Morbidelli scufundă bunul loc șase în patul de pietriș din curba zece.
Turul 19: Bagnaia conduce! El trece de Martin în virajul 5 și reușește imediat să deschidă un mic decalaj.
Turul 21: Marc Marquez îl depășește ușor pe Aleix Espargaro pe linia dreaptă de start-finisaj și ocupă locul trei.
Turul 24 și ultimul: Aleix Espargaro îl urmărește pe Marc Marquez și se lipește de roata din spate a Ducati-ului, dar nu mai poate lansa un atac real.
Finish: Bagnaia câștigă cu 1,740 secunde în fața lui Martin. Marc Marquez termină al treilea, cu 52 de miimi în fața lui Aleix Espargaro. Fabio Di Giannantonio ocupă P5, urmat de Raul Fernandez și Alex Marquez. Binder este al optulea, Quartararo și Oliveira completează top zece. Bezzecchi este al unsprezecelea în fața lui Vinales.
Acosta termină pe locul 13 după accidentul său, în timp ce Nakagami și Mir iau ultimele puncte. Bastianini a ignorat penalizările care i-au fost impuse și a trecut linia de sosire pe locul nouă, dar a fost retrogradat cu 32 de secunde mai jos în clasament, terminând pe locul P18, chiar în fața wildcard-ului Honda Stefan Bradl.
Declarațiile de pe podiumul MotoGP de la Barcelona
Francesco Bagnaia (câștigător, Ducati): “Am fost foarte supărat ieri, dar știam că am avut ceea ce trebuie pentru a câștiga cursa de astăzi. Am dat tot ce am avut mai bun, dar nu a fost ușor. Unii piloți au forțat mult la start, dar când au început să aibă probleme cu pneul din față, am reușit să forțez eu. Ritmul și motocicleta au fost fantastice. Echipa a făcut o treabă grozavă la reconstrucția bicicletei după accidentul de ieri. Acum aștept cu nerăbdare cursa de acasă.”
Jorge Martin (al doilea, Pramac): “Sunt foarte fericit și mândru de această cursă. Dar a fost greu de pe locul șapte pe grilă. Din fericire, am reușit un prim viraj perfect și am urcat imediat pe locul patru. Apoi m-am simțit foarte bine și am reușit să-mi conserv cauciucurile, chiar dacă a trebuit să depășesc câțiva piloți. La un moment dat, însă, Pecco a avut pur și simplu un pic mai mult și nu am mai putut ține pasul. Mi-am dat seama că aveam un decalaj mare față de spate, așa că am vrut doar să ajung la final. Am vrut în continuare să pun presiune pe Pecco, dar a fost foarte dificil.”
Marc Marquez (al treilea, Gresini): “Știam că pneul spate moale reprezintă un risc, dar era singura modalitate de a ataca de la start. Cu pneul mediu aș fi rămas blocat în spatele celorlalți piloți. Așadar, poziția proastă de pe grilă m-a forțat să aleg acest pneu. Din păcate, am avut apoi un start prost, dar am reușit să avansez pas cu pas. Știam că va fi o cursă lungă, așa că nu am suprasolicitat pneurile. Când l-am depășit pe Aleix, am vrut să forțez din nou, dar pneurile mele erau la final. Din fericire, am putut să mă apăr în continuare.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.