Latest Posts

Max Verstappen: „Poate să se ducă dracului!”

Vizualizări: 10036

Max Verstappen a fost destul de nemulțumit la radio în Ungaria și încă supărat pe strategie ulterior – Rosberg: „Sub centură”

În engleză, s-ar spune: Max Verstappen a fost un pic „sărat” la cursa de Formula 1 de ieri din Ungaria. Olandezul a fost puțin agitat la radio pe tot parcursul cursei, s-a supărat pe multe circumstanțe și decizii și pur și simplu părea foarte iritabil. Ca de obicei, inginerul său de cursă Gianpiero Lambiase a trebuit să ia vina asupra sa pentru acest lucru.

Desigur, el cunoaște ciudățeniile și caracteristicile protejatului său și a subliniat în mod repetat că acest lucru este complet normal între cei doi. Christian Horner, șeful echipei Red Bull, a comparat această situație cu cea a unui cuplu căsătorit care se iubește, dar se ceartă din când în când.

Max, Verstappen

Dar de data aceasta părea să fie puțin diferit. „Cu cât trecea mai mult weekendul, cu atât Max devenea mai supărat”, a recunoscut fostul pilot Nico Rosberg. „Pe plan intern, la radioul echipei și, de asemenea, în timpul cursei, au apărut mesaje care erau aproape sub centură”, a declarat germanul.

Verstappen însuși nu vede lucrurile așa: „Nu sunt de acord”, spune el ca răspuns la acuzațiile că lucrurile au fost mai rele decât de obicei între el și Lambiase. „Am fost doar furios în legătură cu ziua de astăzi. Poate că echipa nu și-a dat seama ce a făcut greșit sau poate că nu a crezut că a fost atât de rău, dar ai sentimente diferite în mașină.”

Dar ce s-a întâmplat de fapt care l-a supărat atât de tare pe Verstappen?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Max

Totul a început la start, când Verstappen l-a depășit pe Lando Norris în zona de degajare a virajului 1 și a fost instruit de echipă să dea locul înapoi. Verstappen, însă, a insistat că a fost împins în afara pistei de cele două mașini McLaren. Iată ce s-a întâmplat la radio:

Lambiase: „Dacă îl lași pe Lando să treacă, este în direcția virajului 1.”
Verstappen: „De ce nu pot spune ce cred ei și apoi să decidem noi? Asta e o tâmpenie!”
Lambiase: „Îți recomand să dai locul înapoi în virajul 1.”
Verstappen: „Bine, deci de acum înainte poți să împingi oamenii în afara pistei. Puteți spune FIA că vom conduce așa de acum încolo, doar vom împinge oamenii de pe pistă.”

Verstappen a renunțat cu reticență la McLaren. În retrospectivă, șeful echipei Christian Horner spune, de asemenea, că Red Bull a fost de părere că a fost mai mult un incident de cursă. „Au trebuit să intre în viraj cu trei mașini și au rămas fără spațiu. Sub mantra ‘Lasă-i să concureze’, a fost în regulă pentru noi”, a declarat britanicul.

„Dar de îndată ce merge la comisari, ai sentimentul că probabil vei primi o penalizare. Și de aceea i-am dat locul înapoi lui Lando”, spune Horner.

Drept urmare, Verstappen a rămas blocat în spatele celor două mașini McLaren și, ulterior, în spatele Mercedesului lui Lewis Hamilton, care a reușit să treacă de pilotul Red Bull cu un undercut. Triplul campion mondial nu a fost deloc mulțumit de mașina sa, așa cum a remarcat de mai multe ori la radio:

Verstappen: „Nu pot frâna, nu pot vira, față spate – totul e aiurea!”
Verstappen: „Sunt la minus 5 la echilibrarea frânelor și chestia asta nu poate vira. Este de necrezut.”

Max

Dar frustrarea a provenit și din strategia Red Bull, care l-a adus pe Verstappen la boxe relativ târziu, în timp ce Hamilton a condus atât de repede cu pneuri proaspete încât a rămas în fața olandezului după oprirea la boxe a lui Verstappen.

Verstappen: „Este destul de impresionant modul în care ne-am permis să fim undercut. Asta mi-a distrus complet cursa”.

Cu acest mesaj radio, el a arătat deja ce crede despre strategie, dar Horner încearcă să explice: „Lewis a intrat destul de devreme cu cele două seturi de hard. Ne-am gândit și noi să intrăm atât de devreme, dar în acel moment concurezi pentru locul al treilea, iar cu cele două pneuri hard ale sale a avut ocazia să își amestece astfel cursa.”

Raționamentul Red Bull a fost să îl lase pe Verstappen mai mult timp în afara circuitului pentru a-i oferi un avantaj mai mare în ceea ce privește pneurile față de Hamilton la final. El a reușit chiar să se apropie de Hamilton cu pneurile hard, „dar din păcate a rămas blocat în aerul murdar când Hamilton a început cu adevărat să se degradeze”.

„Dacă am fi trecut de Lewis, am fi putut chiar să atacăm una dintre mașinile McLaren la finalul cursei”, a susținut Horner.

Dar același joc s-a repetat la a doua oprire la boxe – doar că de data aceasta, nu doar Hamilton a reușit undercut-ul, ci și Charles Leclerc. Deși Verstappen a reușit să îl prindă din nou pe pilotul Ferrari după oprirea la boxe, Hamilton a fost din nou cap de linie.

La radio, Lambiase i-a reamintit lui Verstappen să își amintească cum să introducă ușor pneurile. Dar Verstappen a plecat ca o locomotivă de pompieri și a recuperat mult teren față de duo-ul din fața sa, ajungând în cele din urmă să-l prindă și pe Leclerc. Următorul comentariu al inginerului său de cursă a fost ultima picătură pentru Verstappen.

Max

Lambiase: „Asta a fost o introducere blândă.”
Verstappen: „Nu mă lua cu prostiile astea acum. Voi mi-ați dat această strategie de mizerie, bine? Voi încerca să o salvez singur. La naiba!”

Ceea ce a urmat a fost un sfert de oră de tăcere radio completă, deși Lambiase i-a dat în mod repetat lui Verstappen instrucțiuni pe ureche în prealabil. După aceea: Nimic mai mult.

Chiar și după cursă, furia lui Verstappen față de departamentul său de strategie nu dispăruse în aer. „Da, poate că nu au fost acolo”, a mormăit el când a fost întrebat dacă departamentul a fost în vacanță.

El continuă: „Nu înțeleg. Ei au toate informațiile acolo. Poate că trebuie să le integrez în mașina mea, apoi le pot face singur”.

Potrivit acestuia, mai mult strategia l-a supărat decât mașina mai puțin competitivă: „Știam deja că va fi o cursă dificilă cu mașina și că McLaren va fi greu de învins. Dar trebuie să termini cel puțin pe locul trei, iar noi nu am reușit asta”, a spus el, supărat.

„Trebuie să vorbesc din nou cu echipa despre de ce și cum”, anunță el. „Nu ne-am dat seama că a conduce în spate va fi atât de dificil astăzi”.

Tăcerea radio de 15 minute a fost încheiată din nou doar de Verstappen – și anume cu următoarea emoție din punctul său de vedere. Pentru că el a simțit că modul în care Hamilton a condus duelul împotriva sa nu a fost corect.

Max

Verstappen: „Nu ar trebui să lași un spațiu de lățimea unei mașini?”
Lambiase: „Credem că ai fost în urmă la apex, Max.”
Verstappen: „Bine, în fine.”

Abia la scurt timp după aceea, a avut loc o coliziune cu pilotul Mercedes, când Verstappen a atacat în virajul 1, a frânat și a intrat în Săgeata de Argint. Mașina lui Verstappen a decolat și a aterizat în zona de degajare. Deși a putut continua, el a pierdut din nou poziția în fața lui Leclerc.

A urmat următoarea dispută cu inginerul său, când acesta s-a plâns de stilul de condus al lui Hamilton:

Verstappen: „A tras pe frână”.
Lambiase: „Nu am de gând să intru într-o luptă radio cu celelalte echipe, Max. Vom lăsa comisarii să-și facă treaba.”
Lambiase: „Este copilăresc la radio. Copilăresc.”

În cele din urmă, Verstappen a trecut linia de sosire pe locul cinci și a făcut un comentariu sarcastic după trecerea liniei de sosire. Pentru că startul încă îl bântuia:

Lambiase: „Cred că doctorii vor să se uite la tine și să te examineze când cobori din mașină”.
Verstappen: „Putem trimite medicii la comisari și apoi ei pot vedea dacă ești încă în regulă.”

Max

Verstappen însuși nu vede nicio problemă în declarațiile sale de după cursă și subliniază, de asemenea, că nu este enervant pentru el să se descarce în acest fel: „Bineînțeles că sunt enervat, dar am mai fost enervat și înainte”, trece el cu vederea.

„Uneori trebuie doar să apeși butonul radio pentru a-ți exprima opinia și asta am făcut astăzi”, a declarat olandezul. „Nu mă distrage când conduc. Bineînțeles că sunt furios, dar apoi te concentrezi pe ceea ce trebuie să faci. Și asta este să pilotezi monopostul”.

El are un mesaj final pentru criticii săi, care cred că a depășit măsura în relațiile sale cu Lambiase și cu echipa sa în general duminică și, de asemenea, nu a respectat echipa: „Pot să se ducă toți dracului!” (Original: „Se pot duce toți dracului!”)

Max

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss