Maserati va reveni în sportul cu motor pentru a se alătura Campionatului de Formula E ca nou producător din sezonul 2022-23, înscriindu-se pentru apariția regulamentelor Gen3.
Producătorul italian își va încheia pauza lungă de la cursele cu un singur loc pentru a se alătura Formula E anul viitor, în parteneriat cu o echipă care nu a fost încă anunțată, asemănătoare cu DS, marca Stellantis, și acordul său cu Techeetah.
Întrucât a devenit parte a grupului auto Stellantis la începutul anului 2021, în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles și Grupul PSA, Maserati urmează să lanseze o variantă electrică a mașinii sale sport MC20 înainte de planurile de a avea variante electrice pentru întreaga sa gamă până în 2025.
Aceasta urmează planurile Stellantis, prezentate în 2021, care s-a angajat să investească 30 de miliarde de euro până la sfârșitul anului 2025 pentru a-și dezvolta interesele în electrificare.

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,
Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.
Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.
În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.
Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.
Pentru a-și dezvolta produsele și mai mult în domeniul sporturilor cu motor, Maserati își va dezvolta propriul grup motopropulsor Gen3 – care va genera 350 kW de putere în plus față de un grup motopropulsor frontal cu specificații standard care împinge 250 kW.
„Marca Maserati de astăzi se întoarce în viitor, se întoarce la rădăcinile curselor.” a declarat directorul general al Maserati, Davide Grasso. „Sunt extrem de fericit și încântat să anunț că Maserati este prima marcă italiană care se alătură Campionatului de Formula E din 2023. Nu ar putea fi o modalitate mai bună de a începe noul an.”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)
„Este probabil una dintre cele mai grozave zile din istoria Campionatului ABB Formula E, pentru a avea un brand la fel de iconic precum Maserati cu o moștenire de curse.” a adăugat fondatorul și președintele Formula E, Alejandro Agag.
„Istoria incredibilă pe care o are Maserati, ca această marcă să intre în Campionatul ABB Formula E, în revoluția electrică pe care o promovăm, este cu adevărat un moment incredibil pentru Formula E.
„Este grozav să ai o echipă italiană în Campionatul ABB Formula E. Și știi, au trecut câteva sezoane, au durat câțiva ani, dar cred că nu poate fi o marcă mai bună, o echipă mai bună să vină în campionat decât Maserati.”
Un număr select de soluții de design hardware vor poleniza încrucișat între DS și Maserati, dar cele două mărci vor concura una împotriva celeilalte și nu vor împărtăși soluții software.
Maserati și-a încheiat mandatul ca echipă de producători în curse cu un singur loc în 1957, după ce Juan Manuel Fangio a câștigat al cincilea titlu de Formula 1 la volanul lui 250F. Ulterior, 250F a rămas popular printre piloţi, rămânând în uz până la sfârșitul anului 1960, la punctul culminant al reglementărilor privind sistemul de propulsie de 2,5 litri.
Marca a dezvoltat și MC12 pentru GT1, care și-a făcut debutul în campionatul FIA GT în 2004 și s-a bucurat de rezultate fantastice în categorie – extinzându-și succesul prin câștigarea primului titlu de campionat FIA GT1 în 2010.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula E găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.