More

    Latest Posts

    Marele premiu al Canadei: Raportul de Sâmbătă – Jurnalul Strategiilor Pirelli.

    Max Verstappen, de la Red Bull Racing, a obținut Pole Position pentru Marele Premiu al Canadei, a noua etapă a campionatului mondial de Formula 1 din 2022, într-o sesiune de calificări dramatică, pe o pistă umedă, dar uscată.

    Marele Marele

    Drumul spre Pole Position:

    • Pilotul Red Bull Racing, Max Verstappen a obținut al doilea Pole Position al sezonului, cu pneurile de ploaie Cinturato Albastru în Q1 și cu pneurile intermediare, Cinturato Verde în Q2 și Q3. Toți piloții au utilizat doar aceste două compoziții pe o pistă ce se usca în calificări, doar pilotul Mercedes, George Russell încercând un tur pe pneurile SOFT P Zero Roșu slick în Q3.
    • Sesiunea FP3 s-a derulat din nou în condiții de ploaie, piloții pornind pe pneuri de ploaie înainte de a trece pe intermediare. Acest lucru a fost util pentru stabilirea momentului de trecere de pe ploi pe intermediare. Pilotul echipei Alpine F1, Fernando Alonso a fost cel mai rapid pe intermediare în FP3, obținând de asemenea și locul al doilea în calificări.
    • Calificările s-au derulat la o temperatură ambientală de doar 13 grade, respectiv 18 grade la nivelul pistei, ceea ce înseamnă că încălzirea pneurilor a fost o adevărată provocare. Ploaia s-a oprit chiar înainte de calificări, care au început la 16.00 ora locală, dar pista a rămas udă, uscându-se progresiv de-a lungul sesiunii de o oră (deși a mai fost o întârziere scurtă cu steag roșu n Q2).
    • Trofeul Pirelli Pole Position Award a fost înmânat de către canadianul Jacques Villeneuve, care a câștigat campionatul mondial de Formula 1 în 1997, în urmă cu 25 de ani cu Williams, precum și titlul local în IndyCar în 1995. Pista poartă numele legendarului său tată, Gilles, care a câștigat GP-ul Canadei în 1978: prima din cele șase victorii ale sale. Jacques Villeneuve a câștigat 11 curse precum și titlul mondial în cariera sa de pilot F1, dar Canada nu s-a numărat printre acestea.

    Jurnalul Strategiilor:

    • Condițiile de azi fac greu de crezut faptul că Marele Premiu al Canadei s-ar putea desfășura pe o pistă complet uscată – deși ploaia a afectat progresul obișnuit al evoluției pistei de-a lungul week-end-ului, făcând suprafața mult mai puțin aderentă.
    • Se estimează că o strategie cu două opriri este cea mai rapidă, cea mai bună abordare fiind cu start pe pneurile MEDIUM, P Zero Galben și apoi schimb pe HARD, P Zero Alb. Există o diferență mai mare de degradare între  SOFT și MEDIUM, dar MEDIUM oferă o fereastră mai largă a opririlor la boxe și un control mai bun al mașinii decât SOFT, astfel că stratul pe această compoziție oferă piloților mai multe opțiuni.
    • SOFT și HARD oferă de asemenea piloților o opțiune viabilă pentru o strategie cu o singură oprire, dar îi obligă pe piloți să oprească mai devreme decât dacă ar fi pe MEDIUM. Cea mai mare necunoscută rămâne numărul neutralizărilor prin safety-car, dar nu există nicio posibilitate de a pregăti o strategie în funcție de asta, decât de a lua în considerare mai multe opțiuni posibile.
    • O strategie cu două opriri este ușor mai lentă, dar în circumstanțele corecte ar putea funcționa: în special prin faptul că se pierde mult mai puțin timp aici cu oprirea decât pe oricare alt circuit, prin faptul că piloții scurtează traseul tăind astfel primul și ultimul viraj, utilizând linia boxelor.
    • Pentru cei care pornesc din partea a doua a grilei, ar putea fi un argument pentru strat pe HARD și un prim stint mai lung: sperând să speculeze prezența unui safety car, spre exemplu pentru a evita un pit stop și să treacă pe un pneu mai rapid în a doua parte a cursei. Acesta este un circuit unde poți depăși, astfel că poziția pe pistă nu este un scut ca în alte locuri.

    Marele

    Marele

    „Cum riscul de a ploua a fost identificat azi, piloții au avut un set suplimentar de intermediare alocate pentru FP3, conform regulamentului. În calificări, pista era gata pentru intermediare la finalul Q1, deși punctul de trecere între ploi și intermediare era cumva mai sus decât s-a anticipat. În timp ce pista s-a uscat rezonabil de rapid, a fost inconsistentă: cu unele părți ude, unele părți cu apă și unele zone uscate – ceea ce a dus la o sesiune de calificări palpitantă care a scos în evidență calitățile piloților.

    Cum avem doar o singură compoziție pentru intermediare și ploi omologată pentru acest an, aceste pneuri sunt extrem de adaptabile la o mare varietate de circumstanțe, inclusiv condițiile unice pe care le-am avut în Canada azi. Pneurile de ploaie și intermediare au făcut exact ceea ce ne-am așteptat, un singur pilot utilizând slick în Q3, dar pista era încă prea udă. Ar putea fi o poveste complet diferită mâine, așa că echipele trebuie să analizeze bine informațiile adunate vineri.”

    Marele

    Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Canadei:

    Marele

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Pirelli Romania

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss