Latest Posts

Perez și Leclerc, vedetele zilei de sâmbătă în Azerbaidjan. (Raport Detaliat)

Vizualizări: 14396

Pilotul echipei Red Bull Racing, Sergio Perez, a stabilit cel mai bun timp în a treia și ultima sesiune de antrenamente înaintea calificărilor pentru Marele Premiu de Formula 1 al Azerbaidjanului.

Startul FP3 a fost întârziat cu 15 minute din cauza unor reparații la bariera din virajul 1. Straturile TecPro care protejează partea exterioară a virajului 1 au fost rearanjate neglijent în urma unui carambolaj cu mai multe mașini în cursa de sprint precedentă din Formula 2. Când luminile s-au aprins în sfârșit pe verde, Lance Stroll de la Aston Martin F1 a ieșit direct la start, iar cei de la Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton și George Russell și-au făcut, de asemenea, o apariție timpurie după o zi de vineri cu probleme.

Mercedes a încercat să profite la maximum de o ultimă șansă de a testa schimbările de set-up atât de necesare înainte de calificări, într-o sesiune de o oră însorită și uscată. Douăsprezece minute în primul timp pe tabelă a fost mulțumită Mercedes AMG F1, de asemenea, un George Russell încă violent săritor a oprit ceasurile după 1m47.256s pe pneuri SOFT. Acel timp a fost rapid depășit de piloții Scuderia Ferrari Carlos Sainz și Charles Leclerc, cel din urmă conducând cu un 1m44.661s după ce Carlos Sainz l-a retrogradat pentru scurt timp.

Perez, Leclerc

Așa cum se întâmplă deseori, ambii piloți Red Bull Racing au ieșit mai târziu decât majoritatea, Sergio Perez s-a cuibărit în primele trei locuri înainte de a trece pe primul loc cu un 1m44.416s chiar înainte de minutul 25, Max Verstappen apărând pentru prima dată pe pistă cam în același timp. Primul tur cronometrat al lui Max Verstappen a fost la doar o jumătate de zecime în spatele lui Sergio Perez, după ce a devenit violet în primul sector, dar nu la fel de bun ca următorul baraj al Scuderiei Ferrari.

Chiar înainte de jumătatea cursei, Charles Leclerc și Carlos Sainz s-au reafirmat în fruntea clasamentului, Charles Leclerc, cu 1m43,514s, devansându-l pe Carlos Sainz cu aproape o jumătate de secundă, până când Sergio Perez l-a depășit pe spaniol pe locul doi. După tradiționala acalmie de la jumătatea sesiunii, acțiunea s-a reluat într-un final frenetic de 15 minute. Max Verstappen a ocupat locul al doilea, reducând diferența față de Charles Leclerc la puțin peste o zecime, pentru ca apoi rivalul său la titlu să o mărească din nou la patru zecimi cu un tur de 1m43,240s. Un derapaj al lui Valtteri Bottas de la Alfa Romeo în curba 3 a întrerupt ultima avalanșă de îmbunătățiri.

Max Verstappen nu l-a putut depăși pe Charles Leclerc după ce acesta a ratat primul tur de forțare, dar Sergio Perez a reușit, stabilind cel mai rapid prim sector în drumul său spre un timp de 1m43,170s, cu 0,070s mai rapid decât pilotul Scuderiei Ferrari. Olandezul a încercat din nou în ultimele minute, dar a fost împiedicat de un tren de trafic în al doilea sector, după ce a mers violet în primul sector, calificând traficul drept “incredibil”. Carlos Sainz și-a îmbunătățit recordul personal, dar a rămas al patrulea, la aproximativ patru zecimi în spatele lui Sergio Perez.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Perez, Leclerc

Echipa McLaren F1 s-a dovedit a fi cea mai bună din restul, Lando Norris și Daniel Ricciardo ocupând locurile cinci și șase în ultimele minute, la aproximativ 1,2 secunde de lider. Pierre Gasly, de la AlphaTauri, a fost al șaptelea, urmat de prima mașină Mercedes AMG F1 a lui George Russell. Pilotul Alpine F1 Esteban Ocon și pilotul Aston Martin F1 Sebastian Vettel au completat top 10, în fața celei de-a doua Alpine F1 a lui Fernando Alonso.

Lewis Hamilton a lâncezit pe locul 12, după ce s-a confruntat cu o lipsă de aderență la partea din spate, o problemă care a fost semnalată și de George RussellLance Stroll a fost al 13-lea, urmat de Zhou Guanyu de la Alfa Romeo F1, de Kevin Magnussen de la echipa Haas F1 și de Yuki Tsunoda de la al doilea AlphaTauriAlex Albon a fost primul dintre monoposturile Williams Racing pe locul 17, în fața lui Mick Schumacher, cu Valtteri Bottas și Nicholas Latifi la coada clasamentului.

În afară de derapajul lui Valterri Bottas, sesiunea a rămas fără incidente, deși Valtteri Bottas a intrat și el în linie dreaptă în virajul 2, iar Charles Leclerc a folosit drumul de scăpare în virajul 15. Întârzierea FP3 înseamnă, de asemenea, că calificările vor fi amânate cu 15 minute, sesiunea urmând să înceapă acum la ora locală 18:15.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 3 din Marele Premiu al Azerbaidjanului:

Perez, Leclerc

Charles Leclerc a obținut al șaselea Pole-Position categoric în sezonul 2022 al Formulei 1, în timp ce a preluat controlul asupra piloților de la Red Bull Racing într-o calificare palpitantă pentru Marele Premiu al Azerbaidjanului.

Pilotul Scuderiei Ferrari a fost în derivă față de coechipierul său Carlos Sainz în prima parte a Q3, dar în ultimul său tur de pistă, a parcurs rapid primele două sectoare pentru a se detașa de toți rivalii săi. Cel mai bun timp din weekend, 1m41,359s la Baku, un circuit considerat favorabil pentru Red Bull Racing, i-a oferit o diferență substanțială de 0,282s față de Sergio Perez, în timp ce liderul clasamentului Max Verstappen a prins locul trei.

Carlos Sainz, între timp, a dat înapoi la ultima sa încercare pentru a se instala pe locul patru, dar a fost totuși cu aproximativ nouă zecimi mai rapid decât următoarea mașină – George Russell în Mercedes AMG F1 W13. Fostul lider al campionatului, Charles Leclerc, care nu a mai câștigat o cursă de la a treia etapă din Australia, a fost la 0,05s în urma lui Carlos Sainz după primul lot de tururi rapide din ultima rundă pentru Pole Position.

Perez, Leclerc

Dar el a păstrat totuși locul doi, deoarece Sergio Perez a atins peretele interior la intrarea în virajul 5, după ce depășise deja la ieșirea din virajul 1, pentru a fi al treilea în fața lui Max Verstappen. Piloții Scuderiei Ferrari au făcut pagubele în primele două sectoare, deși RB18 au fost mai rapide cu 0,2s pe sprintul lung spre linia de sosire. Carlos Sainz a fost primul care a încercat un ultim tur de pistă, dar a fost lent în șicana din virajul 5-6 și s-a încurcat la ieșirea din virajul 7, astfel că a dat înapoi din efortul său.

Acest lucru a aruncat atenția asupra lui Charles Leclerc, care a stabilit cele mai rapide sectoare întâi și al doilea ale zilei pentru a avea o masivă jumătate de secundă de avans înainte de cursa de flat-chat spre linia de sosire. Sergio Perez a reușit să se folosească de puterea unității de propulsie Honda rebranduite pentru a se apropia puțin după ce a stabilit două sectoare cu cele mai bune rezultate personale, dar nu a reușit să îl egaleze pe rapidul monegasc la linia de sosire cu aproape 0,3s.

Acest lucru a venit după ce mexicanul a ieșit târziu în ultimul tur, când motorul s-a luptat să pornească, lucru pe care coechipierul Max Verstappen l-a pus la îndoială – se pare că a rămas fără remorcare. Tendința lui Max Verstappen de a cădea cu o fracțiune de secundă în spatele colegului său de grajd care a câștigat Monaco a continuat, campionul în exercițiu alergând până la 1m41.706s – pierzând în fața lui Sergio Perez cu 0.06s. Carlos Sainz s-a menținut pe locul patru în fața lui George Russell, în timp ce Pierre Gasly a alergat până pe locul șase ca parte a unei duble apariții impresionante în Q3 pentru AlphaTauri.

Perez, Leclerc

Lewis Hamilton, care s-a luptat cu pedala de frână, a avut probleme cu porpoisingul și a fost pus sub investigație de către comisari pentru că a condus prea încet în Q2, a adunat al șaptelea loc în fața lui Yuki Tsunoda pe locul opt. O sesiune tensionată pentru Aston Martin F1 s-a încheiat cu Sebastian Vettel pe locul nouă, cvadruplul campion revenindu-și după ce a intrat în bariere în Q2 după un blocaj în virajul 15 și având norocul de a nu-și avaria mașina.

Fernando Alonso, între timp, a completat top 10, deși i-a atras atenția lui Alex Albon mai devreme, când a fost acuzat de pilotul Williams Racing că a provocat în mod deliberat un steag galben. Lando Norris a fost primul pilot care a ratat accesul în Q3, după ce a ratat tăierea cu 0,022s în sesiunea de 15 minute din Q2 – cauza sa nefiind ajutată de o eroare de ultimă oră – pe care Sergio Perez a depășit-o cu 0,009s pe Charles Leclerc.

Primul efort al britanicului a fost împiedicat de pneurile care nu erau suficient de reci, înainte de a fi reținut în mod notabil de Lewis Hamilton la ieșirea din virajul 12. Ultima sa încercare de a intra în top 10 a fost anulată atunci când a intrat în linie dreaptă în virajul 15, ceea ce l-a țintuit pe locul 11, în timp ce Daniel Ricciardo a fost la 0,18s în urmă, pe locul 12. Esteban Ocon a fost al 13-lea cel mai rapid, în fața celor două mașini Alfa Romeo F1 ale echipei Alfa Romeo.

Perez, Leclerc

Zhou Guanyu a impresionat prin faptul că a rulat al cincilea cel mai rapid pe pneuri vechi de cinci tururi la mijlocul Q1, dar el și colegul său de grajd Valtteri Bottas au fost coborâți pe locurile 14 și 15. A fost o seară de lupte pentru Bottas. Finlandezul a ieșit în decor la virajul 3 în prima parte a calificărilor și apoi a trebuit să își anuleze următorul tur rapid pentru a rămâne inițial în derivă față de Zhou GuanyuLance Stroll a scos steagurile roșii după un al doilea accident în succesiune rapidă în Q1, pentru a întrerupe o sesiune pe care Max Verstappen avea să o conducă cu 1m42,722s, devansându-l pe Sergio Perez cu o zecime.

Pilotul echipei Aston Martin F1 se afla pe locul 19, în timp ce coechipierul său Sebastian Vettel se afla pe locul 5, dar a adus rapid steagul galben atunci când a lovit bariera în virajul 7. Canadianul a blocat partea din față-stânga și a intrat în nas în Tecpro, deși a perforat reversul și a primit undă verde pe daune pentru a merge din nou imediat pentru un tur de zbor pentru a trece în Q2.

Dar, cu 2m30s de la Q1 la cele 18 minute de Q1 pentru a juca, el a subvirat în virajul 2 și a lovit în peretele exterior pentru a smulge aripa față și a zdrobit roata dreaptă. Sesiunea a fost întreruptă timp de 10 minute pentru a se adăuga la startul întârziat, în timp ce mașinile care riscau cel mai mult să fie eliminate au făcut coadă la capătul pitlane în încercarea de a găsi o poziție clară pe pistă.

Acest lucru a provocat o mini-cursă, în timp ce toți piloții, cu excepția celor de la Scuderia Ferrari și Red Bull, precum și Esteban Ocon, așteptau să iasă – cu Alex Albon, Valtteri Bottas, Nicholas Latifi și Mick Schumacher în zona de eliminare, alături de Lance Stroll.

Perez, Leclerc

Lui Mick Schumacher i s-a spus să “împingă ca naiba”, iar Lando Norris a primit instrucțiunile: “coatele afară, să depășim aceste mașini”. Dar când pilotul de la Haas F1 s-a năpustit asupra mașinii McLaren F1 în virajul 16 al turei de departajare, ambii piloți și-au văzut ruinate liniile pentru sprintul de 1,35 mile cu discuții plate până la următoarea zonă de frânare din virajul 1.

Lando Norris a ieșit din turul său și, la scurt timp, la fel și coechipierul său Daniel Ricciardo, dar au fost scutiți de eliminare (evoluând pe locurile 13 și 14) când Fernando Alonso a ieșit în decor. Pilotul Alpine F1 a ieșit pe drumul de scăpare din virajul 15 pentru a scoate steagul galben, ceea ce urmăritorul Alex Albon a considerat a fi un fault – acuzându-l pe Fernando Alonso că a frânat prea devreme și a ratat totuși virajul.

Astfel, Kevin Magnussen, ambii piloți de la Williams Racing și Mick Schumacher au rămas în spatele grilei de start. Mașinile echipei Haas F1 sunt, de asemenea, sub investigație pentru incidentul de la boxe, despre care se crede că au intrat în coada de la ieșirea din garajul echipei de la capătul pitlanei la începutul Q1. Startul sesiunii a fost amânat cu 15 minute pentru a permite repararea barierelor Tecpro după o serie de accidente în cursa de sprint din Formula 2.

Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Azerbaidjanului:

Perez, Leclerc

Detalii despre sesiunile de sâmbătă din Formula 1 de la Marele Premiu al Azerbaidjanului oferite de inginerii de cursă de la Pirelli Motorsport și de directorul de Formula 1 and Car Racing de la Pirelli Motorsport, Mario Isola.

Perez, Leclerc Perez, Leclerc

Drumul Spre Pole Position:

  • Până azi niciun pilot nu a mai reușit de două ori pole-ul în Baku, dar pilotul Ferrari, Charles Leclerc a doborât recordul, calificându-se în fața lui Sergio Perez (care a fost cel mai rapid azi în FP3). Toți piloții au utilizat pneurile SOFT, P Zero Roșu de la începutul și până la finalul calificărilor.
  • Startul calificărilor a fost întârziat cu 15 minute, iar apoi a mai fost o mică întârziere în Q1 ca urmare a unei perioade de steag roșu, temperaturile scăzând progresiv de-a lungul sesiunilor. Până la final, temperaturile ambientale au scăzut la 26 de grade, respectiv 37 la nivelul pistei.
  • Trofeul Pole Position Award a fost înmânat de către Mick Doohan, legenda australiană a motomondialului care a cucerit cinci titluri mondiale între 1994 și 1998, cu 54 de victorii și 58 de pole-uri din 137 de curse MotoGP în care a concurat. Fiul său, Jack este pretendent la titlu în Formula 2, în prezent pe locul șase în clasament.

Jurnalul Strategiilor Pirelli:

  • Cu 51 de tururi Marele Premiu al Azerbaijanului este cu siguranță o cursă cu o singură oprire, în condiții normale. Dar sunt două modalități de abordare, și există de asemenea și o mare probabilitate de apariție a safety car-ului, care ar putea schimba lucrurile complet.
  • Cea mai ușoară cale este cu start pe MEDIUM, P Zero Galben și apoi schimb pe HARD, P Zero Alb. Aceasta oferă o fereastră mai mare pentru momentul opririi și astfel mai multe opțiuni, ceea ce o face să fie cea mai conservatoare alegere. Cei care vor să forțeze mai mult limitele pot utiliza soft și hard. Stintul pe SOFT va oferi inițial mai multă viteză, dar oprirea va fi efectuată mai devreme și va fi nevoie de un management mai bun al pneurilor.
  • Oricare dintre aceste două strategii este bună, dar principala necunoscută sunt safety-car-urile, care ar putea oferi o oprire „gratuită” la un moment dat. Dar au fost curse în Baku remarcabil de curate: așa că nu este un lucru pe care ne putem baza cu adevărat.
  • Ceea ce este sigur, o strategie cu două opriri este clar mai lentă aici – asta dacă nu există un motiv foarte întemeiat pentru a o urma.

Perez, Leclerc

„Am văzut pneul soft utilizat de la startul la finalul calificărilor, cu mulți piloți alegând să alterneze tururile rapide cu tururi de răcire pe același set de pneuri, în timp ce pista a continuat să evolueze. Pneurile SOFT au fost de asemenea în centrul atenției în FP3, care s-a desfășurat la aceeași oră cu cursa de mâine, astfel că ne așteptăm să joace un rol important. Sunt câteva opțiuni diferite pentru strategie, dar cea cu o singură oprire  este pe hârtie mai rapidă. Interesant, multe echipe și-au păstrat câte două seturi de HARD pentru cursă, gândindu-se poate la perioade de steag roșu sau alte întreruperi.”

Perez, Leclerc

Perez, Leclerc

  • Cursa de Sprint din Baku a fost alergată de la start la final pe pneurile MEDIUM, P Zero Galben, cea mai dură dintre cele două opțiuni, și care a permis completarea celor 21 de tururi fără oprire.
  • Temperaturile la nivelul pistei au fost de aproape 50 de grade, dar uzura și degradarea au fost ajutate de trei safety car-uri, care au încetinit ritmul cursei.
  • Pilotul Prema, Jehan Daruvala a condus majoritatea cursei, dar a pierdut la reluarea cursei după restart, ceea ce înseamnă că Frederik Vesti de la ART Grand Prix și-a asigurat prima victorie.
  • Pilotul Carlin, Liam Lawson și-a manageriat perfect oportunitățile oferite de pneuri pentru a încheia pe 3 după ce a plecat de pe nouă.

Perez, Leclerc

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network / Pirelli
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Motorsport Network / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss