ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Le Mans Memories – Porsche 935 K3

    Rămânem și pentru acest articol tot în anii ’70 cu o cursă al cărui câștigător a rămas în istorie, poate mai mult decât cele despre care am vorbit până acum, dat totuși această reușită a fost una singulară.

    Pentru întrecerea din 1979, 55 de mașini se înscriau la start dintre care 19 erau modele Porsche, deci șansele să avem o nouă victorie pentru constructorul din Stuttgart erau destul de mari. Principalii favoriți erau cele două modele 936 Spyder de uzină sponsorizate de Essex cu echipajele formate din Jacky Ickx/Brian Redman și Bob Wollek/Hurley Haywood. De partea cealaltă erau o mulțime de modele 935 care după cum știm își trăiau anii de glorie și Le Mans nu făcea excepție. Printre toată pleiada de 935-uri venite atât din Europa cât și de peste ocean avem un model nord american înscris de Dick Barbour din al cărui echipaj alături de acesta mai făceau parte Rolf Stommelen și starul de la Hollywood Paul Newman.

    În ochi totuși sarea un anumit 935, modelul K3 construit de familia Kremer care prezenta o caroserie un pic modificată și urma să se dovedească și cel mai rapid dintre acestea. Chiar dacă Porsche erau principalii favoriți la victorie, din categoria Group 6 pentru prototipuri mai erau o serie de modele cu pretenții la podium, toate propulsate de motoare Cosworth V8. Mirage, Rondeau, De Cadenet și Dome Zero constituiau posibile amenințări pentru victoria la general. Cum era de așteptat cele două prototipuri de uzină Porsche au stabilit timpii de referință în antrenante și calificări dar nu fără emoții.

    Bob Wollek se alege cu până pe puntea spate imediat după ce stabilise timpul de pole position, din fericire nu a lovit nimic pe circuit dar mașina tot a necesitat reparatii serioase. Nici modelul soră nu a scăpat fără o înlocuire de motor după ce Redman l-a supraturat pe cel vechi. Pe locul trei după calificări s-a situat Porsche-ul Kremer 935 K3 care surprinzător pe linia dreaptă Hunaudieres era mai rapid decât majoritatea prototipurilor.
    Startul cursei a avut la vârf bineînțeles cele două modele 936 care își respectau titulatura de favorite la victorie. Problemele aveau însă să apară destul de devreme când Redman se alege cu o explozie de cauciuc în zona virajului Dunlop.

    Mașina scăpă fără să lovească barierele de protecție dar chiar și așa este avariată serios de explozia pneului. Ajunge până la urmă în garajul echipei unde petrece aproape o oră și jumătate pentru reparații, practic era cam gata pentru ei.
    Porsche rămânea în cărți cu celălalt echipaj iar la vârf luptă era strânsă între aceștia și cele două modele Mirage M10. Imediat după miezul nopții au început să cadă și primele picături de ploaie iar după ce trecem de jumătate cursei se transformă în furtună în toată regula. Urmă să cedeze și Porsche-ul lui Ickx care se oprește pe circuit cu avarii electrice. Acesta reușește până la urmă să repornească doar că să fie descalificat mai târziu pentru că primise ajutor extern pentru repararea mașinii.

    La răsăritul soarelui conducerea era deja în contul Porsche-ului Kremer care profita și de problemele prototipurilor. Cele două modele Mirage deși destul da rapide au picat ambele pradă problemelor tehnice iar spre final cedează și Porsche-ul lui Wollek și Haywood care recuperase mai tot timpul pierdut în garaj. În față totuși Porsche-ul Kremer avea un avantaj uriaș care nu a fost pus în pericol nici măcar de unele probleme tehnice întâmpinate și de ei. Pe locul secund era modelul 935 Barbour care acolo urma să și termine cursa cu o mulțime de belele și pentru aceștia. În final Kremer nu au avut cum să scape victoria care a fost una neașteptată pentru toată lumea. Echipajul triumfător a fost alcătuit din Klaus Ludwig, pilotul lor de casă, și doi americani frații Bill și Don Whittington.

    Podiumul era completat tot de un model 935 pregătit de Kremer iar pe patru sosea un Porsche 934, învingătorul de la clasa GT. Primul prototip îl regăsim pe poziția a cincea în clasamentul final în postura unui model Rondeau. Deși evident mai rapide, prototipurile au scăpat victoria în acel an picând unul câte unul în timp ce GT-urile s-au dovedit mult mai fiabile de unde și monopolul de pe podiumul final.
    Modelul K3 al celor de la Kremer urma să rămână în istorie pentru acea victorie dar și pentru parcursul anterior din cursele de anduranță.

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro, Motorsport Magazine

    Photocredit: Pinterest, Racingsportscars

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss