More

    Latest Posts

    Interviu cu Octavian Ciovică, marele campion din 2022 al Vitezei în Coastă

    În acest articol îi luăm interviu campionului național al vitezei în coastă, Octavian Ciovică. Brașovean de origine, Tavi a dominat total acest sezon, adjudecându-și titlul cu un avans de peste 100 de puncte. Vom cunoaște principalele momente ale carierei și ale vieții sale, apoi situația sa din prezent și planurile de viitor.

    Ionuț: O să începem seria de interviuri din acest intersezon cu un pilot foarte rapid și o persoană deosebită. Alături de mine este Octavian Ciovică, campionul național al vitezei în coastă din sezonul 2022.

    Ciovică: Salutare, bine v-am găsit!

    Ionuț: O să încep cu o întrebare destul de comună. Cum a fost acest sezon pentru tine, cum este să fi campion național?

    Ciovică: A fost cel mai frumos sezon, dar nu cel mai bun an din viața mea pentru că a fost un cumul de stări în acest sezon, deoarece la 1 ianuarie mi-am pierdut tatăl și mi-a fost destul de greu să revin la forma fizică și mentală pentru a câștiga acest campionat, dar uite că m-am adunat, am reușit să fac tot ce este posibil pentru a câștiga acest campionat și să îi dedic această victorie și acest titlu tatălui meu.

    Ionuț: Cum este să fii campion național?

    Ciovică: Este foarte bine. Am 2 mari realizări în viață. Prima realizare este că am luat o licență de pilot de avion, am o licență PPL din 2017 și a 2-a mare realizare este aceasta de campion național absolut al României.

    Ionuț: O să trecem la începutul carierei tale. Cum a început această pasiune pentru motorsport și de viteză în coastă?

    Ciovică: Tatăl meu, când aveam vârsta de 7-8 ani, m-a dus pe traseul ce leagă Brașovul de Poiana Brașov, celebrul traseu pe care l-am câștigat încă din trecut. Startul era mai sus, era din Warthe de la Hotel Belvedere, de acolo era startul că până acolo era piatră cubică. Și am făcut contact cu viteza în coastă, mi s-a părut extraordinar.

    Prima persoană care mi-a plăcut foarte tare ca pilot a fost Edu Stan ce pilota o Lancia Delta integrală și niște prieteni de-ai lui aveau o pancardă pe care scria “Edu Stan ca un uragan”. Și mergea Lancia aia de spărgea, la vremea respectivă. Am zis că atunci când o să cresc asta vreau să fac. La numele meu nu se potrivește  “Ciovică Octavian ca un uragan”, dar uite că am reușit după 15 ani de muncă, perseverență să ating acest obiectiv.

    ciovică

    Ionuț: Cum a fost viața ta după această experiență?

    Ciovică: Următorii pași au fost să fac bani pentru că acest sport nu merge fără bani. Întreaga mea carieră a fost construită în jurul acestui sport. Tot ce am făcut în viață a fost pentru acest sport, să strâng bani pentru că ei sunt cei mai importanți, să cresc și să pot să îmi ating obiectivul. Acum mă bucur de sprijinul unor parteneri extraordinari de puternici, oameni care au crezut în visul acesta al meu și au contribuit cu puțin, cu mult pentru a-mi atinge acest obiectiv împreună.

    Ionuț: În 2007 ai debutat la viteză în coastă la Rânca.

    Ciovică: Da, în 2007 am debutat la viteză în coastă în etapa de la Rânca pe traseul ce leagă Novaciul de Stațiunea Turistică Rânca. Acolo mi-am făcut debutul. În 2007 am avut un parcurs de 3 etape. Venisem la jumătatea campionatului cu un Opel Cadet GSI. Practic atunci a fost momentul când am făcut contact cu acest sport, iar în 2008 am participat pentru prima oară în Campionatul Național de Raliuri la Raliul Brașovului cu un Renault Megane de grupa A. Atunci, în 2008, am făcut cunoștință cu Campionatul Național de Raliuri.

    Ionuț: Cum a fost atunci la Rânca la prima ieșire pe pistă?

    Ciovică: Extraordinar, am crezut că sunt cel mai tare, cel mai bun, pentru că așa au toți tinerii impresia că “sunt un talent nedescoperit, sunt bun, dar nu mă caută nimeni”. Și mi-am dat seama că nu eram așa de bun pe cum aveam eu impresia, dar nici nu am fost de coada clasamentului, iar de atunci am tot învățat, am stat și pe margine, m-am uitat la alții, am fost un autodidact permanent, mi-am șlefuit acest stil de pilotaj și această muncă doar în urma vizionării la foarte multe urcări, văzând alți piloți de pe margine și am avut acest stil care de fapt s-a dovedit unul câștigător.

    ciovică

    Ionuț: Se vede după ultimele rezultate. Următorii pași după debut care au fost?

    Ciovică: 2007 debut. 2008 raliu și coastă. 2009 raliu și coastă, iar la finalul la 2009 am pus pauză. Ultimul an, în 2009, am pilotat un Hyundai Coupe Kit Car, o mașină de uzină impresionantă. Am pus pauză pentru că bugetul meu era unul foarte redus și riscam să intru în propriul meu faliment. Și atunci am decis să renunț pentru o scurtă perioadă, să renunț în a mai participa următorii ani, dar nu am renunțat niciodată la visul meu de a-mi atinge acest obiectiv.

    Practic am avut o pauză de 5 ani în care am făcut cu totul alte lucruri care mi-au adus bineînțeles și o situație materială bună și m-au adus în conjunctura în care să iau startul în 2015 cu un buget pentru 2 etape care până la final s-au dovedit a fi 4 etape, un sezon de acomodare a fost pentru că în 2015 venisem după o pauză de 5 ani de zile, venisem de pe o tracțiune față, de pe un kit car, venisem pe o tracțiune integrală, pe un Mitsubishi Lancer Evo X top, grupa N, o mașină de uzină, o mașină impresionantă.

    În 2016 în schimb am avut o participare cu un Mitsubishi Lancer Evo VII, o mașină din nou deosebită care mi-a adus și satisfacție și nervi pentru că am avut cele mai multe abandonuri în acel an. Am spart 3 motoare, am rupt vreo 10 planetare, diferențiale, cutii; dar o mașină care atunci când funcționa îți dădea viața peste cap. În 2017 am revenit la un Mitsubishi Lancer Evo X de grupa A unde am devenit vicecampion național.

    Până în 2018 am mers cu mașini închiriate, iar în 2018 am achiziționat un Mitsubishi Lancer Evo IX de grupa N, acel galben care m-a făcut celebru, pe care l-am pilotat 2 sezoane la rând de m-am luptat la grupa N cu cei mai buni piloți din România, Călin Manițiu, Alexandru Mitroi, Istvan Soos; piloți redutabili care nu m-au făcut decât să îmi cresc ritmul de pilotaj și să mă șlefuiesc ca pilot. Au fost cei mai buni 2 ani din viața mea ca pilot.

    La finalul sezonului 2019 am decis să vând acel Mitsubishi Evo IX pe care l-am vândut în Ungaria, iar în 2020, înainte de pandemie cu 10 zile, am achiziționat acest Radical SR8 de la Emil Nestor, un om extraordinar, iar primele teste pe care le-am făcut au fost la circuit la Mureș, în 15 martie, și luni s-a băgat starea de urgență. A fost cea mai fericită zi din viața mea (aceea de teste), după primele ture am venit la o secundă de recordul circuitului. Deci a fost dragoste la prima vedere și o adaptare foarte rapidă.

    În 2020 am avut un sezon de acomodare în care eu am participat la un reality show, am fost la Ferma Vedetelor, la PROTV. Nu mi-am făcut mari speranțe de la anul în curs pentru că nu știam cât stau acolo, ce fac, nu aveam mari așteptări de la acomodarea cu mașina și la finalul campionatului am terminat pe locul 3 la general și mi-am spus “frate uite că se poate să ne luptăm pentru titlul de campion național absolut”.

    În 2021 am decis să îmi iau un pregătitor fizic, de fapt 2 pregătitori fizici, un psiholog sportiv, un performance coach și am decis să atacăm titlul de campion național absolut în 2021. Toate au fost extraordinare până la etapa de la Râșnov când aveam acea victorie în buzunar, dar pentru câteva picături de ploaie am pierdut acea etapă. Setea de a câștiga acest campionat în 2021 a fost și mai mare. La Sinaia am făcut o greșeală în a 2-a manșă de concurs și m-am răsucit. Am pierdut și etapa de la Sinaia.

    Am ajuns la finalul campionatului la etapa de la Poiana Brașov unde eram 4 piloți la egalitate perfectă. Cine câștiga poiana era campion național. Ziua de sâmbătă a fost dominată de mine, iar duminică în prima manșă de concurs am dat tot ce am putut, dar am avut un accident din care am scăpat, zic eu, ieftin și am pierdut titlul de campion național. M-am adunat rapid, nu am avut foarte mult timp la dispoziție, și am atacat titlul cu mult mai multă seriozitate, mult mai multă implicare, mult mai mult calm pentru 2022 și iată că în 2022 am reușit să obțin acest titlu.

    Ionuț: Și l-ai obținut la o diferență mare.

    Ciovică: Da, o diferență mare și cu cele mai multe titluri de “the king of the hill” care este titulatura ce îmi place cel mai mult, regele dealului, deja a început să-mi placă, am adunat cam toate trofeele în acest sezon. A fost un sezon extraordinar.

    ciovică

    Ionuț: În ultima etapă de la Brașov cum te-ai simțit acasă? Toată lumea te susținea.

    Ciovică: Să știi că ultima etapă de la Poiana Brașov a fost mai grea decât tot campionatul pentru că am avut 2 obiective în acest sezon, să câștig campionatul înainte de etapa de la Brașov ca să nu mai am presiune și la etapa de la Poiana Brașov să o câștig și să triumf la mine acasă. Exact așa a și fost.

    Ionuț: A fost senzațional. Te-am văzut, erai în centrul atenției.

    Ciovică: Da, pentru că mi-am invitat toți partenerii, toți sponsorii. Am închiriat un local fix în parcul de service. Am făcut ce nu a mai făcut niciun pilot până acum în România. A fost un weekend și pentru mine și pentru ei aproape ca la Formula 1, ca la Monaco să zicem așa. Toată lumea a fost mulțumită, nu am dat tot ce am putut pentru că nu a fost nevoie. Nu am crezut că o să fiu atât de rapid, dar am fost foarte rapid și am câștigat cursa. Am dominat de la început până la final, fiecare urcare a fost a mea.

    Ionuț: Mai ales în primul concurs ai fost incredibil.

    Ciovică: Da, am obținut un timp de 2.09, un timp extraordinar de bun pentru acest traseu în condițiile în care pe primul viraj era un adevărat râu. Era să am o ieșire în decor pentru că mi-a plecat foarte tare spatele, dar a fost bine și am câștigat

    Ionuț: Care a fost cea mai mare provocare a ta în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?

    Ciovică: Cea mai mare provocare a fost acest Radical pentru că toată viața mea am fugit de tracțiune spate, am pilotat numai tracțiune față și integrală. Mi-a fost teamă să pilotez o mașină cu tracțiune spate, dar am făcut o mare greșeală că nu am pilotat de la început una pentru că acum mi se potrivește foarte tare. Da, Radicalul a fost cea mai mare provocare.

    Goana de adrenalină parcă este un medicament, mă hrănesc cu el. Am o sete permanentă de adrenalină, de aceea m-am apucat și de aviație. Dacă nu îmi iau adrenalina de pe traseu, o iau din aer. Le-am împărțit în 2 categorii, categoria aeriană și cea terestră. Adrenalină din ambele părți.

    ciovică

    Ionuț: Ai vreun idol în motorsport, în țară?

    Ciovică: Da, am un idol un motorsport. Este vorba de Ayrton Senna, este idolul meu. M-am inspirat foarte mult din tot ce a făcut el. Cam despre asta este vorba.

    Ionuț: Din țară ai avut vreun idol?

    Ciovică: Nu, nu am avut.

    Ionuț: Tu ești propriul tău idol?

    Ciovică: Nu pot să spun nici acest lucru. Nu am avut modele din România și nici în afară. Ayrton Senna pentru că mi-a plăcut în sine povestea sa, setea lui de a deveni cel mai bun și nebunia aceasta care l-a dus și până la pierderea vieții. Practic omul a trăit pentru așa ceva și este de admirat. Idolul meu, atât, el este singurul din lume.

    Ionuț: Ce preferi dintre WRC, Anduranta, Formula 1 sau Moto GP?

    Ciovică: Îți dai seama că aș pilota în Campionatul European de Viteză în Coastă, dar aș alege WRC.

    Ionuț: Dacă puneam Viteza în Coastă era clar. Nu mai era nevoie să pun întrebarea.

    Ciovică: Da, corect.

    Ionuț: În 2020 ai mers la “Ferma”. Cum a fost? A contribuit la succesul tău ulterior?

    Ciovică: A fost o nebunie de-a mea. Am avut mereu dorința de a participa la un Reality Show, a fost o experiență extraordinară, o experiență care m-a ajutat foarte mult în următorii ani, în următorul parcurs pentru că având foarte mult contact cu această lume a televiziunii am început să fiu mult mai deschis către emisiuni, către public. Comunicarea pentru mine a devenit o prioritate, practic am început atunci să cresc în social media, mi-am luat o întreagă echipă.

    Probabil ai văzut în acest sezon că am avut un parcurs în mai multe materiale video care au expus tot acest sezon pentru că fanii vor să vadă tot ce se întâmplă și în spatele acestui succes sau în spatele unei etape. Oamenii trebuie să intre puțin și în viața ta, atât cât le permiți tu și să le expui viața ta personală: cum te antrenezi, ce mănânci, unde te distrezi, care este persoana iubită, ce faci împreună cu ea și etape de la cursă. Practic a fost un an-pilot acest 2022 din acest punct de vedere și în 2023 o să vadă fanii într-adevăr un sezon mult mai tare decât acesta.

    ciovică

    Ionuț: Ai fost și în consiliul local din Primăria Brașov. Cum a fost acea experiență?

    Ciovică: Am fost consilier local între 2014 și 2020 în Primăria Brașov. Am fost 2 mandate. A fost o experiență extraordinară. Am fost la conducerea acestui municipiu, am fost președintele Organizației de Tineret a unui partid politic timp de 8 ani de zile. Încă nu am renunțat la politică. încă dețin o funcție de conducere în Partidul Național Liberal. Deocamdată nu știu în ce direcție să apuc. Ori pe partea cu televiziunea, ori pe plan politic, ori să excelez în motorsport. Deocamdată am ales să excelez în motorsport, în televiziune îmi doresc foarte tare după care și politic dacă mai este timp.

    Ionuț: Cum este viața de familie ca pilot?

    Ciovică: Până în 1 aprilie în acest sezon am fost singur, dar pe 1 aprilie am cunoscut-o pe actuala mea iubită, Diana. Ne înțelegem foarte bine, a fost unul dintre cei mai vehemenți susținători ai mei care au crezut în mine. A fost alături de mine și practic am câștigat acest campionat împreună.

    Ionuț: A contribuit foarte mult la mentalul tău?

    Ciovică: Nu, mi-a oferit un echilibru, o putere de care am nevoie. Nu sunt o fire tocmai liniștită, sunt o fire foarte zbuciumată și foarte agitată. Ea mi-a oferit un echilibru de care aveam nevoie în acest sezon și pe asta nu o mai schimb, o las aproape.

    ciovică

    Ionuț: Dacă ai putea participa la un eveniment de motosport din lume fără să luam în calcul problema bugetului, unde ai merge?

    Ciovică: Foarte bine punctat cu această întrebare. Unul dintre visele mele pe care nu le-am realizat încă pe parcursul vieții mele a fost să particip la Pikes Peak. Din păcate pentru mine, mașina mea a participat acolo, a și câștigat clasa prototipurilor. Eu nu am apucat să particip la Pikes Peak. Luăm în calcul participarea noastră ca români în Campionatul European de Viteză în Coastă și o participare la Pikes Peak. Îmi doresc din tot sufletul.

    Ionuț: Ce le-ai sugera copiilor care vor să urmeze o carieră în viteză în coastă?

    Ciovică: Am spus-o la toate emisiunile de Radio, TV la care am fost până acum. Fiecare copil trebuie să își urmeze visul, să creadă în capacitatea lui de a realiza orice își pune în minte și să nu renunțe niciodată oricât de jos ar fi.

    Ionuț: Exista ceva care nu a fost acoperit in acest interviu pe care doresti sa le spui fanilor si urmaritorilor tai?

    Ciovică: Nu, cred că am cuprins și parcurs, atât cât ne-a permis timpul, tot ce a însemnat viața și cariera mea de pilot. Sunt mult mai multe de povestit, dacă e să intrăm în amănunt, dar consider că am parcurs toate etapele.

    ciovică

    Ionuț: Ce planuri de viitor ai, Ciovică?

    Ciovică: Încă nu știm exact obiectivele de viitor, doar o parte din ele. De fapt știm obiectivele, dar avem nevoie de o confirmare. Îmi doresc foarte tare să schimb materialul de concurs din sezonul următor. Îmi doresc foarte tare să particip în afara granițelor țării, să merg în Campionatul European de Coastă plus Campionatul Național. Îmi doresc să păstrez acest titlu de campion național și probabil o carieră în televiziune.

    Ionuț: Ciovică, îți mulțumim mult pentru acest interviu!

    Ciovică: Vă mulțumesc și eu!

    Ionuț: În numele echipei de la GP24, vrem să îți dorim tot ce este mai bun în viitor și sperăm să ne reîntâlnim cât mai rapid. Mult succes în continuare!

    ciovică

    • Mai multe știri despre Campionatului Național de Viteză în Coastă găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Octavian Ciovică

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss