Latest Posts

Indy 500: Marcus Ericsson îl reține pe O’Ward pentru victorie.

Vizualizări: 34503

Marcus Ericsson, de la Chip Ganassi Racing, a câștigat cea de-a 106-a ediție a cursei Indianapolis 500, depășind un duel de departajare în ultimele două tururi cu Pato O’Ward și obținând astfel prima victorie a echipei Ganassi din 2012.

Ericsson a preluat conducerea în urma ultimei serii de opriri la boxe, trecând de O’Ward în timp ce pilotul mexican a revenit în spatele coechipierului său de la Arrow McLaren SP, Felix Rosenqvist. Acest lucru s-a întâmplat după ce Scott Dixon, care a condus majoritatea tururilor în cursă, a fost prins cu viteză excesivă în pitlane la ultima sa oprire și astfel a trebuit să execute o penalizare drive-through.

După ce l-a depășit pe compatriotul său Rosenqvist, Ericsson a luat un avans aparent de neclintit, distanțându-se cu peste trei secunde față de restul plutonului, în timp ce O’Ward și-a depășit coechipierul. Dar Jimmie Johnson a suferit un accident puternic în virajul 2 cu șase tururi înainte de final, ceea ce a dus la un steag roșu cu cinci tururi înainte de final – oferindu-i lui Ericsson o sperietură de final de cursă cu care să se confrunte.

Ericsson

La reluarea cursei, Ericsson a virat agresiv pentru a rupe aspirație a lui O’Ward – dar la începutul ultimului tur, O’Ward a încercat să îl depășească pe Ericsson prin exterior. Dar suedezul și-a păstrat calmul și a păstrat impulsul pe interior pentru a păstra conducerea – iar accidentul lui Sage Karam la ieșirea din virajul 2 a cimentat victoria lui Ericsson, când pista a intrat în condiții de steag galben pentru finișul peste O’Ward.

Dixon a fost în locurile de lire pentru cea mai mare parte a cursei după Pole impresionant, conducând cele 33 de mașini la virajul 1 în fața coechipierului său Alex Palou și a lui Rinus VeeKay de la Ed Carpenter Racing. Palou a preluat conducerea la virajul 3 în primul tur, iar VeeKay l-a retrogradat și mai mult pe Dixon la virajul 1 în turul 2.

Dixon l-a depășit pe VeeKay pentru a doua poziție în turul 5 și apoi a preluat conducerea de la Palou trei tururi mai târziu – coechipierii de la Ganassi au schimbat în mod repetat prima poziție pentru a se ajuta reciproc în privința consumului de combustibil. Palou conducea apoi în momentul în care a ieșit prima avertizare, VeeKay a ieșit de pe locul al doilea în virajul 2, pierzând controlul asupra părții din spate a mașinii sale la doar șase tururi după al doilea tur.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ericsson

Dar campionul în exercițiu a fost prins din scurt în mijlocul celei de-a doua ferestre de la boxe, când a apărut un al doilea avertisment pentru accidentul lui Callum Ilott în virajul 2, Palou fiind prins de o pitlane închisă și a trebuit să treacă direct. Apoi a fost nevoit să facă un service de urgență în turul următor, ceea ce l-a coborât în coada plutonului, iar apoi a trebuit să execute o penalizare și la reluarea cursei.

Dixon s-a oprit înainte de avertisment, la fel ca și Conor Daly de la ECR, ceea ce i-a pus pe cei doi în față la reluarea turului 78. Cei doi au făcut schimb de locuri înainte ca Dixon să se distanțeze în cele din urmă, în timp ce bătălia a fost însoțită de O’Ward, dar Daly a preluat conducerea pentru avertismentul Romain Grosjean, deoarece pilotul Andretti s-a prăbușit din primul său Indy 500 după jumătatea distanței.

Daly a fost înghițit la reluarea turului 113, O’Ward i-a depășit atât pe Daly, cât și pe Dixon pentru a prelua conducerea, Ferrucci trecând pe locul patru în fața lui Rosenqvist, Kanaan, Ericsson și Ed Carpenter. Dar Dixon a revenit curând în frunte – preluând mantia de lider all-time al tururilor Indy 500 de la regretatul Al Unser Sr. – cu O’Ward și Daly mulțumiți să ruleze în urma sa, în timp ce Rosenqvist l-a retrogradat pe Ferrucci pe locul cinci.

Ericsson

Dixon a intrat la boxe în condiții de steag verde în turul 141, urmat un tur mai târziu de Daly. Rosenqvist a oprit două tururi mai târziu și a rămas în față până când Dixon l-a depășit în virajul 1 în turul 145. O’Ward a intrat la boxe mai târziu decât toți aceștia și a pedalat în față, în timp ce Kanaan a suferit o oprire lentă și a pierdut teren față de lideri, pierzând un loc și în fața lui Ericsson.

O’Ward conducea cu o secundă cu 50 de tururi înainte de final, dar steagul galben a fost scos la scurt timp după aceea, când Scott McLaughlin și-a accidentat mașina echipei Penske în virajul 3 și a lovit din nou zidul în virajul 4. Dixon a preluat conducerea de la O’Ward la reluarea cursei, iar cei doi au început să facă schimb de locuri – Dixon fiind în mod clar dornic să rămână în frunte înainte de ultima fază de la boxe.

Rosenqvist i-a subminat atât pe Dixon, cât și pe O’Ward, dar a căzut în spatele coechipierului său în ultimele tururi, luptându-se, de asemenea, cu Tony Kanaan, după ce veteranul brazilian a revenit pe final pentru a lupta pentru victorie. Kanaan a rezistat unui efort de depășire din partea lui Rosenqvist, menținându-se pe locul al treilea cu al cincilea monopost Chip Ganassi Racing, în fața lui Alex Rossi, care a reușit o recuperare bună după o calificare dificilă și a urcat pe locul al cincilea.

Ericsson

Daly a fost al șaselea după ce a fost în cursa pentru victorie până la jumătatea cursei, în fața câștigătorului Indy 500 din 2021, Helio Castroneves – care spera să obțină o a cincea victorie record la Brickyard. Simon Pagenaud l-a urmat pe coechipierul său de la Meyer Shank Racing pe locul opt, în timp ce Palou și-a revenit după ghinionul de la începutul cursei pentru a prinde locul nouă.

Ferrucci a terminat pe locul 10, după ce mai devreme a fost în primii cinci, în timp ce Juan Pablo Montoya a urcat pe locul 11, după ce a făcut o serie de depășiri robuste pentru a se asigura că toate mașinile Arrow McLaren SP au terminat în prima treime a plutonului, în fața lui JR Hildebrand de la AJ Foyt Racing. Dixon a fost clasat pe locul 21 la final, fiind penultima mașină rămasă în turul întâi, în fața lui Marco Andretti.

Rezultatele cursei Indianapolis 500 din 2022:

Indy 500: Marcus Ericsson îl reține pe O'Ward pentru victorie. Indy 500: Marcus Ericsson îl reține pe O'Ward pentru victorie.

Ericsson

  • Mai multe știri despre Campionatului NTT Indycar Series găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss