Al-Rajhi câștigă etapa 10 din Dakar, Al-Attiyah îl învinge pe Peterhansel, ocupând locul doi

Pilotul Toyota, Yazeed Al-Rajhi, a obținut onoruri în etapa 10 a Raliului Dakar, miercuri, în timp ce Nasser Al-Attiyah l-a învins pe Stephane Peterhansel,...
More

    Latest Posts

    IMSA WSC – Ford pune capăt șirului de victorii Porsche

    La doar două săptămâni distanță de CTMP a venit întrecerea GT de la Lime Rock Park, un circuit scurt unde nu știi niciodată la ce să te aștepți. După cinci victorii consecutive, Porsche venea și aici cu aceleași speranțe.

    GTLM

    Dominația nemților părea că va continua, asta după ce Laurens Vanthoor pune în pole position modelul #912, urmat în prima linie a grilei de cealaltă mașină a celor de la Porsche North America. Cele două modele 911 RSR și-au menținut pozițiile și după start fiind urmate pe locul trei de BMW-ul #25 care nu prea reușea însă să țină pasul cu cei din față. De partea cealaltă, BMW-ul #24 are parte de un mic detour prin afara pistei după care începe inexplicabil să piardă din ce în ce mai mult timp față de restul lumii.

    Situația avea să se schimbe însă după prima rundă de realimentări când BMW-ul #25 începea să pice în clasament iar cele două Ford-uri avansau către locurile fruntașe. De menționat că nu am avut nicio neutralizare pe tot parcursul cursei, doar câteva incursiuni prin decor dar fără urmări grave.

    Strategia și-a spus cuvântul aici, cei de la Porsche optând pentru o cursă cu două intrări la boxe în timp ce Ford-urile au intrat de trei ori, preferând o intrare în plus dar care să le aducă pneuri noi în special. Ambele Porsche-uri și-au executat cel de-al doilea schimb cu aproximativ o oră rămasă pe ceas, ele și Ford-ul #66 care intraseră cam în același timp.

    Cea mai mare amenințare însă era Ford-ul #67 care câștigase și ceva teren în dauna rivalilor care fuseseră reținuți în spatele BMW-ului #25 chiar înainte de intrarea la boxe. Acesta și-a făcut ultimul schimb un pic mai târziu față de cei din față aducându-i avantajul celor mai proaspete pneuri. Din cauza unei mici bâlbâieli la boxe pricinuită de schimbul pneului dreapta-față, Westbrook iese pe circuit în poziția a treia exact în spatele Porsche-urilor.

    Cu mașina #66 care s-a alăturat și ea, avem acum un duel fulminant în patru pentru victorie. Cele două Ford-uri erau vizibil mașinile mai rapide, dar una e să-l ajungi din urmă alta să-l depășești. După o mică greșeală a lui Patrik Pilet aflat la volanul modelului #911, mașina iese pe iarbă și pierde dintr-un foc două locuri ajungând până pe patru, loc pe care urma să și termine cursa.

    În față, Richard Westbrook îi suflă în ceafă lui Earl Bamber și este până la urmă doar o chestiune de timp până ce Ford-ul să treacă la conducere. Acest lucru se întâmplă în ultimele 10 minute iar până la final englezul mai pune și ceva mai bine de cinci secunde avans față de Porsche-ul care se pierde în depărtare. Bamber înțelege că nu are cum să-i reziste Ford-ului iar locul secund este mai mult decât mulțumitor în economia campionatului.

    Această ultimă oră cu duelul Ford-Porsche a fost demențială, un spectacol  superb care ne dovedește încă o dată că GT-urile nu dezamăgesc niciodată. A fost din nou o întrecerea dezamăgitoare pentru băieții de la Corvette care nu au mers rău anul acesta dar din păcate acum rămân singurii de la clasă fără victorie în 2019. La general Porsche conduce detașat atât la piloți cât și la constructori după forma excelentă afișată până acum.

    GTD

    Și la GTD am avut ceva dueluri de urmărit, toate încununate cu un final de foto finish. Să menționăm aici modelul Lamborghini #11 al celor de la Magnus Racing care a rulat cu o pictură specială dedicată aniversării a 50 de ani de la misiunea Apollo 11, prima în care omul a pus piciorul pe Lună. Din păcate mașina nu a avut un parcurs prea fericit dar măcar a fost ținta Nr.1 a fotografilor.

    Aici prima parte a cursei a fost dominată de Acura #86 care părea că rulează într-o clasă a ei. Situația s-a schimbat după prima rundă de realimentări când aceasta a petrecut mai mult timp la boxe pierzându-și din avantajul câștigat pe circuit. Acum lupta pentru victorie era în trei, alăturându-se Mercedes-ul #33 și Porsche-ul #9.

    Intrăm și aici în ultima oră iar Acura și Porsche rulează bară la bară în timp ce modelul AMG GT3 începe deja să piardă teren față de cei doi. Pe final Jeroen Bleekemolen comite o greșeală de pilotaj și scoate Mercedes-ul în decor pierzând-uși șansa la podium. Pe trei avansează BMW-ul #96 aflat și el în dispută cu alte două Porsche-uri, #73 de la Parck Place și #91 Wright Motorsport.

    Pentru victorie s-a dat o luptă fantastică între Mario Farnbacher și Dennis Olsen, cu Porsche-ul Pfaff Motorsport care preia conducerea profitând de prima portiță care se ivește. Duelul dintre cei doi s-a dat până la finish când Porsche-ul s-a impus la limită. Aceasta este prima victorie a canadienilor de anul acesta și de asemenea prima pentru noul GT3 R în IMSA. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Turner Motorsport care a ținut în spate cele două Porsche-uri până la final.

    La general echipajul Acura #86 conduce clasamentul urmat de băieții din BMW-ul #96, ambele mașini înregistrând rezultate de podiumum și chiar victorii în ultimele trei curse ale campionatului. Cu IMSA ne revedem din nou peste două săptămâni când ne așteaptă unul dintre cele mai apreciate circuite din calendar, Road America.

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: orsche Motorsport, Ford Performance, Corvette Racing, Magnus Racing, Meyer Shank Racing

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar