Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    IMSA WSC – Final spectaculos de sezon pe Road Atlanta

    Deja tradițional, Petit Le Mans de pe Road Atlanta pune capăt sezonului din IMSA, iar anul acesta am avut din nou o cursă de savurat care și-a ales câștigătorii în ultimele tururi disputate sub clar de lună. De asemenea această cursă a marcat și sfârșitul mai multor drumuri despre cave vom aminti în rândurile de mai jos.

    DPi

    După noi ajustări ale BoP-ului, Cadillac-urile au revenit la viață dacă putem spune așa, dovadă că modelul Action Express #31 a dominat aproape toate sesiunile premergătoare cursei inclusiv calificările și urma să plece primul din grilă pentru zece ore de spectacol la cel mai înalt nivel.

    Startul a fost unul curat, prototipul #31 cu Pipo Derani la volan a plecat ca din pușcă afișând un ritm fantastic în tururile de început. Primul moment mai delicat a intrat în contul lui Jon Bennett la volanul modelului Core Nissan #54 care face o mică incursiune prin afara suprafeței de rulare dar fără urmări grave, doar un set de amvelope distruse.

    În spatele lui Derani se disputau ultimele două locuri de pe podium între cele două Acure ale team-ului Penske, Mazda cu ambele mașini în față dar și celelalte două Cadillac-uri cu pretenții de la Wayne Taylor Racing și Action Express #5. Dintre favorite prima care întâmpina probleme era Acura #7 când Helio Castroneves lovește din spate modelul Performance Tech de la LMP2 rezultând în abandonul celei din urmă și avarii serioase la partea frontală a modelului ARX-05.

    Pentru celălalt constructor japonez a fost din nou o cursă cu peripeții din care se putea obține un rezultat mai bun dar nu a fost să fie. Este vorba bineînțeles de cei de la Mazda care spre deosebire de alte dăți din acest sezon nu au mai fost cei mai rapizi de pe circuit dar un podium le-ar fi fost la îndemână. Primul dintre cele două echipaje care a călcat strâmb a fost cel #77 și chiar la primul pitstop programat când Timo Bernhard încurcă boxele mașina fiind mai apoi împinsă de mecanici unde îi era locul, dar timpul pierdut este prețios.

    A urmat mai apoi abandonul celuilalt prototip RT24-P al echipei în urma unei probleme la injectoare, era abia ora a partra. Aceeași problemă a lovit pe final și modelul #77 care era în cărți pentru un eventual podium. Chiar și așa, per total a fost un an destul de bun pentru Mazda și Team Joest care au spart gheața în sfârșit reușind nu mai puțin de trei victorii în acest sezon dintre care două duble.

    Altă echipă care s-a chinuit a fost Core Autosport la chiar ultima cursă atât pentru echipă cât și pentru patronul Jon Bennett. Pictura specială adusă aici pentru a marca chiar acest eveniment special nu i-a ajutat foarte mult reușind doar un loc opt la final.

    În mare Cadillac-urile au dominat cam toată cursa, mai exact cele două modele Action Express dintre care #5 era principalul favorit la victorie în ultima oră când spre deosebire de concurență acesta a intrat la ultimul schimb doar pentru carburant. Din păcate o problemă la mecanismul de frânare la dus pe Felipe Albuquerque din nou la boxe, finalul găsindu-i doar pe poziția a șaptea.

    Marea victorie a intrat astfel în contul echipajului #31 Pipo Derani/Felipe Nasr/Eric Curran care s-o spunem pe-a dreaptă, o meritau mai mult ca oricine. Podiumul a fost completat de WTR #10 și Acura #7, pe patru sosind Acura #6 și noii campioni ai seriei. Dane Cameron și J.P. Montoya își adjudecă titlul sezonului 2019 după un an marcat de constanță de la un capăt la celălalt.

    De asemenea Penske câștigă și titlul la echipe în timp ce echipajul din mașina #31 cu această victorie se impun la general în Michelin North American Endurance Cup. A fost un adevărat deliciu și acest sezon cu multe întreceri nebune și răsturnări de situație, iar 2020 este imediat după colț.

    LMP2

    La clasa suferindă de anul acesta cu ale sale două mari și tari modele Oreca am avut dispută doar la începutul cursei, niciuna dintre cele două nereușind să ajungă la final. După cum am menționat și mai sus, Performance Tech #38 a abandonat după primele două ore în urma contactului cu Acura #7 în timp ce rivalii de la PR1 Mathiasen Motorsports #52 au rulat un pic mai mult, cam până la jumătatea cursei când au abandonat și ei cu probleme de suspensie. Ca toată lumea să fie fericită, cele două echipe și-au împărțit titlurile, Mathiasen Motorsports impunându-se în clasamentul general în timp ce Performance Tech au fost primii în seria de anduranță.

    GTLM 

    Petit Le Mans a marcat întoarcerea pe grilă a celor de la Risi Competizione care mai rulaseră în acest sezon doar la Daytona. Aceștia nu s-au intimidat în fața mai marilor clasei dovendindu-se a fii cei mai rapizi în calificări și plecând astfel primii din grilă. Surprinzător, primele două intrări la boxe de pe tot platoul competițional au fost de la această clasă, în cauză fiind Corvette-ul #4 și BMW-ul #25 cu nemulțumiri în ceea ce privește pneurile celor două modele.

    Celălalt BMW al echipei RLL intra și el în scurt timp la boxe doar că situația era mult mai gravă în cazul acestuia mașina ducându-se direct în garajul echipei pentru reparații. Se pare că o scurgere de ulei a fost cauza pentru care am avut prima mașină ieșită din cărți, și încă de la început.

    În curând se contura un duel Ford vs Ferrari pentru victorie, cu cele două modele GT ale team-ului Ganassi pe urmele Ferrari-ului din frunte care mergea foarte tare. Cam în acest fel s-a desfășurat mare parte din cursă cu mențiunea că Ford-ul #66 e scos în decor de Dirk Mueller pe la jumătatea cursei lucru care permite avansarea BMW-ului #25.

    Până la urmă Ferrari-ul a rămas în frunte și după scurgerea celor zece ore marcând o victorie senzațională pentru Risi și constructorul din Maranello. Pe doi și trei au sosit Ford #67 și BMW #25 în timp ce Corvette-ul #3 a pus mâna pe locul patru în dauna Porsche-ului #912 care a avut parte de un contact pe final cu Cadillac-ul #31.

    La general Porsche merge acasă anul acesta cu toate cele trei titluri: echipe, constructori și piloți unde Laurens Vanthoor și Earl Bamber au avut cel mai constant sezon dintre toți. Cu acest loc secund Ford-ul #67 se alege cu locul întâi în seria de anduranță în dauna Porsche-ului #911 care nu a reușit să urce mai sus de locul șase.

    GTD

    A fost o nebunie de cursă și la GTD cu un ultim tur de infarct care a dat peste cap toată ordinea podiumului. Din pole la clasă pleca Lamborghini-ul Paul Miller Racing #48 care își disputa prima cu Ferrari-ul #63 Scuderia Corsa.

    Duelul pentru întâietate s-a dat și aici între mai multe echipaje cum ar fi cel Riley Mercedes #33, Pfaff Porsche #9, Turner BMW #96 și Audi-ul Land #29. Acura #86 care pusese deja mâna pe titlul la piloți prin intermediul lui Trent Dindman și Mario Farnbacher este nevoită să abandoneze în ora a cincea după o cedare de motor.

    Finalul a fost senzațional, ultima neutralizare fiind adusă de contactul dintre Toni Vilander și Katherine Legge, neutralizare care a jucat un rol esențial pentru toate clasele. Victoria se disputa între BMW-ul #96 și Mercedes-ul #33, Mercedes care rămâne fără carburant exact în ultimul tur cedând poziția de lider și implicit victoria.

    Nu numai atât, acesta a fost în final clasat pe poziția a patra, pe podium avansând Audi-ul Land care recuperase foarte mult după o penalizare încasată în urma unui contact cu Ferrari-ul #63 din ora a treia, și Porsche-ul #9 care a sosit pe trei.

    Mercedes-ul Riley tot pleacă acasă cu titlul seriei de anduranță în timp ce la general în clasamentul constructorilor se impune Lamborghini pentru al doilea an consecutiv.

    Pentru final m-am gândit să vedem în mare cam ce ne așteptă în 2020, din păcate se pare mai multe plecări decât sosiri. La clasa mare Action Express se pare că va rămâne doar cu mașina #31 în timp ce Wayne Taylor Racing caută piloți pentru anul viitor cu Jordan Taylor primind un nou post de pilot de uzină la Corvette Racing. De asemenea nu știm dacă vom mai avea vreun model Nissan DPi pe grilă în condițiile debarcării și a celor de la Core Autosport.

    La LMP2 cei de la PR1 Mathiasen Motorsports și-au exprimat dorința de a aduce și o a doua mașină în 2020, rămâne de văzut cât de populată va fi această clasă și la anul.

    Se strâng rândurile și la GTLM unde Ford își încheie programul GT, în schimb cei de la RLL vor rula și la anul cele două modele M8. Porsche și Corvette vin cu mașini noi iar în ceea ce privește echipajul Corvette-ului #3, Jan Magnusen face un pas în spate lăsându-i locul mult mai tânărului Jordan Taylor.

    Iar cel mai important aspect pe care l-am păstrat pentru final, această ultimă cursă a anului a marcat și retragerea de pe prima scenă a lui Scott Atherton, președintele IMSA și artizanul multor mutări decisive din istoria recentă a competiției, inclusiv actuala eră DPi care până acum se dovedește a fi un sussces uriaș.

    Cu asta încheiem încă un sezon minunat cu multe clipe dramatice și depășiri spectaculoase, dar nu pentru mult timp căci ne întâlnim din nou cu răgnetul motoarelor și mirosul de benzină arsă la sfârșitul lui Ianuarie pentru Daytona 24, începutul unei noi călătorii.

    Rezultate complete

     

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IMSA, Action Express Racing, Team Penske, Mazda Motorsports, Core Autosport, Performance Tech, PR1 Mathiasen Motorsports, Ferrari Races, Ford Performance, BMW Motorsport, Porsche Motorsport, Corvette Racing, Audi Sport


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss