Latest Posts

IMSA WSC – Dominaţia P2 continuă

Vizualizări: 14423

Săptămâna trecută a fost una destul de ocupată pentru IMSA, s-au anunţat o mulţime de noutăţi pentru 2019 în cadrul unei conferinţe de presă ţinută înainte de cursa de pe Road America, cea mai importantă dintre acestea fiind despărţirea de la anul a prototipurilor în două clase distincte. Toate acestea au culminat cu o nouă cursă spectaculoasă şi un nou final dramatic unde strategia şi consumul de carburant şi-au spus încă odată cuvântul.

Prototype

Din pole position pleca surprinzător modelul Oreca 07 #85 JDC Miller, s-au cum este el cunoscut în rândul fanilor “banana boat”. Incidentele au început şi ele chiar din primul tur cu o ieşire în decor a prototipului AFS-PR1 Mathiasen Motorsport #52 care a adus şi primul steag galben.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Maşina #85 şi-a păstrat şefia cursei în prima parte a acesteia situaţia schimbându-se după prima rundă de pit-uri când s-au trezit aruncaţi undeva în pluton cu Codillac-ul #31 preluând statutul de lideri. Pentru deţinătorii pole-ului avea să se încheie şi mai rău de atât urmând o penalizare iar mai târziu o coliziune cu Acura #93 care le-a adus doar un loc 12 la final.

Echipajul #31 prelua frâiele şi urma să conducă mare perte din cursă pierzând victoria în final pe seama consumului. Anul acesta am avut parte de o mulţime de neutralizări care au condus fie la FCY fie chiar la intrări ale safety car-ului, lucruri care au dat peste cap strategiile echipelor iar în final cei mai inspiraţi şi puţin curajoşi au cules laurii victoriei.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

În cazul de faţă este vorba de Core Autosport care au înregistrat al doilea succes stagionar după un ultim stint mai mult decât economicos care i-a adus primii la linia de finish. În spatele acestora a sosit echipajul #99, alt câştigător de etapă din spectrul P2, iar podiumul a fost completat de AXR #31 care s-au văzut neputincioşi în faţa consumului net superior din partea suratelor internaţionale.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Top-ul cinci a fost completat de Cadillac-ul WTR #10 şi Acura #6, de partea japonezilor nu a afost cea mai reuşită desfăşurare de evenimente cu cealaltă maşină a echipei întâmpinând ceva dificultaţi şi terminând cursa doar pe poziţia a zecea.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Nici Mazda nu a dus-o mai bine, la un moment dat angrenaţi în lupta pentru podium dar în final au trebuit să se mulţumească doar cu poziţiile opt şi unsprezece. De partea ESM-Nissan, după evenimentul nefericit din antrenamente când maşina #22 a luat foc, s-a încercat o strategie bazată tot pe consum doar că nu a funcţionat atât de bine ca în cazul P2-urilor. Totuşi un loc şase la final nu e chiar atât de rău în condiţiile unei întreceri nebune.

În clasamentul general Eric Curran şi Felipe Nasr se menţin pe primul loc urmaţi la doar un punct diferenţă de Felipe Albuquerque.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

GTLM

Aici Ford a monopolizat prima linie la start cu maşinile din Detroit în mare formă după victoriile din etapele trecute. La început bătălia a fost între acestea, cele două Corvette-uri şi Porsche-ul #912. Prima maşină care urma să intre la boxe era modelul #911 după ce rulase în deschidere pe ultima poziţie cu un ritm vizibil mai scăzut decât ceilalţi.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Norocul a făcut ca imediat după întrarea lui Tandy să vină şi o perioadă de neutralizare când a intrat şi restul clasei pentru chimburi iar ca urmare acesta s-a trezit de pe ultimul loc pe primul. Ford #66 dealtfel liderii de la general s-au văzut nevoiţi să tragă la standuri în a doua parte a întrecerii cu probleme la suspensie din câte se pare, lucru care i-a tras mult în jos terminând abia pe 28 respectiv şapte la clasă.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Am avut parte de o luptă la cuţite între #911 şi #67 în urma căreia Ford-ul şi-a recăpătat poziţia de lider iar Porsche-ul a fost şi penalizat din cauza pilotajului excesiv de agresiv din partea lui Nick Tandy. Şi aici s-a încercat o strategie mai mult decât curajoasă având în centru tot consumul de carburant şi BMW-ul #25.

Connor De Phillippi aflat la volanul maşinii pentru finalul cursei a încercat să profite de fiecare litru de benzină disponibil rămânând cu rezervorul gol în ultimele minute din postura de lider pe care a fost nevoit să o cedeze în favoarea Ford-ului #67. După finalul întrecerii au apărut ceva zvonuri cum că mecanicii nu ar fi umplut complet rezervorul maşinii la ultima realimentare şi de aceea s-a ajuns la această situaţie tragică.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Astfel am înregistrat o nouă victorie a ovalului albastru cu cele două Corvette-uri completând podiumul urmate şi ele de maşinile #912 şi #911. Puteam asista la prima victorie a noului M8 din păcate nu a fost să fie, mai sunt câteva etape de disputat din sezon aşa că şanse mai sunt.

GTD

La clasa mezină primii plecau echipajul #58 Right Motorsport, echipaj care avea să-şi adjudece şi victoria, prima din acest sezon pentru ei şi pentru Porsche la această clasă. Am avut şi aici o luptă strânsă la care au mai luat parte Lamborghini-ul #48, BMW-ul #96, Porsche-ul #73 dar şi modelele #63 şi #33.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

911 s-a dovedit foarte rapidă aici, din păcate pentru echipajul Park Place Motorsport ostilităţile s-au încheiat destul de rău după o irşire în decor foarte urâtă cauzată se pare de o pană de cauciuc. Altă maşină care a sfârşit rău a fost Ferrari-ul #51 cu destule probleme pe cap..

În final a ieşit totuşi bine pentru Ferrari, modelul 488 GT3 #63 terminând pe ultima treaptă a podiumului şi asta după ce maşina a întâmpinat ceva dificultăţi chiar în tururile de început. În clasamentu general B. Sellers şi M. Snow rămân lideri după un parcurs mai mult decât regulat pe întreg parcursul sezonului asta în timp ce ocupanta poziţiei a treia, K. Legge, a terminat doar pe şapte la clasă.IMSA WSC - Dominaţia P2 continuă

Următoarea etapă din IMSA este VIR în weekend-ul 17-19 August şi este destinată doar claselor GT.

Race Results

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: IMSA, Racer, JDC Motorsports, Action Express, Mazda Motorsports, Ford Performance, Corvette Racing, BMW Motorsport, Wright Motorsport, Paul Miller Racing
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro

Latest Posts

Don't Miss