Latest Posts

Hyundai devine prima echipă din WRC care lansează mașina Rally1 2022

Vizualizări: 12666

Hyundai este primul producător din Campionatul Mondial de Raliuri care a lansat oficial noua sa mașină hibrid Rally1, care va participa în sezonul 2022.

Producătorul coreean și-a dezvăluit maşina pentru a aborda noua eră hibridă a WRC, prezentând o versiune modificată a culorii sale de fabrică albastru și portocaliu.

I20 N Rally1 va fi pilotat de Thierry Neuville și de campionul WRC 2019, Ott Tanak, pe parcursul întregului campionat de 13 runde, în timp ce noul angajat Oliver Solberg va împărtăși a treia intrare cu experimentatul Dani Sordo în timpul sezonului.

Se așteaptă ca Solberg să participe la majoritatea curselor începând cu primele trei ieșiri la Monte Carlo (20-23 ianuarie), Suedia (24-27 februarie) și Croația (21-24 aprilie).

Noile reglementări Rally1 i-au provocat pe Hyundai, Toyota și M-Sport Ford să proiecteze și să construiască mașini complet noi de la zero, Hyundai fiind ultima dintre mărci care s-a angajat și a început să lucreze la challengerul său din 2022, specificația finală a început testarea abia la sfârşitul lunii noiembrie.

Cea mai mare schimbare a mașinilor se referă la introducerea unei unități hibride de 100 kW cuplată la motorul cu combustie internă turbo de 1,6 litri, singura componentă cheie preluată de la generația anterioară de mașini.

Piloţii vor fi obligați să folosească puterea hibridă în fiecare etapă, cu creșteri de putere activate de pedala de accelerație și deblocate prin regenerarea energiei la frânare în timpul testelor.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Hyundai devine prima echipă din WRC care lansează mașina Rally1 2022

Mașinile Rally1 sunt construite în jurul unui nou șasiu mai sigur, din oțel, construit de la zero. În comparație cu predecesorii lor, vehiculele vor fi cu aproximativ 70 kg mai grele, vor avea o aerodinamică redusă cu 15%, vor avea o cursă mai mică a suspensiei și vor fi fără diferențe centrale.

Președintele Hyundai, Scott Noh, care acționează ca director interimar de echipă după plecarea lui Andrea Adamo luna trecută din motive personale, consideră că noul i20 va fi capabil să depună o provocare la titlu.

„Suntem încrezători că avem pachetul pentru a lupta pentru cel de-al treilea titlu de producător – și pentru a ne sprijini echipajele să fie în căutarea titlurilor de piloţi/copiloți”, a spus Noh.

În ciuda faptului că s-a îndreptat către ape neexplorate odată cu introducerea puterii hibride, managerul grupului motopropulsor și directorul adjunct al echipei, Julien Moncet, spune că echipa a acceptat provocarea tehnologică, dar se teme că performanța lui i20 va fi cunoscută abia când va începe competiția la Monte Carlo.

Pentru a înțelege mai bine provocările tehnologiei hibride, Hyundai a efectuat o simulare privată de raliu de trei zile în Italia cu mașina sa prototip în octombrie anul trecut. Deși testele au fost în mare parte finalizate fără probleme majore, în noiembrie testul echipei din Franța a fost oprit de un accident grav pentru Neuville și copilotul Martijn Wydaeghe. Neuville a ieșit nevătămat, în timp ce Wydaeghe este pregătit să se recupereze după o accidentare la claviculă la timp pentru Monte Carlo.

„Am salutat provocarea tehnică a noii ere hibride a WRC”, a spus Moncet. „Promite să fie un pas în necunoscut pentru fiecare echipă, dar suntem încrezători că am făcut cea mai bună treabă posibilă cu Hyundai i20 N Rally1.

„Obiectivul principal a fost acela de a combina motorul cu ardere internă și unitatea hibrid plug-in, astfel încât toate componentele să lucreze împreună armonios în cadrul șasiului. „Am efectuat teste cu mașina în diferite scenarii pe diferite terenuri pentru a aduna cât mai multe date în timp real.

„Testul nostru de simulare din octombrie a pus mașina printr-o experiență reprezentativă a unui adevărat weekend de raliu și, de aici, am reușit să optimizăm Hyundai i20 N Rally1 înainte de debutul său competitiv.

„Nivelul de performanță al mașinii va fi cunoscut cu adevărat doar când vom ajunge la etapele de raliu împotriva concurenței noastre.”

Hyundai își va desfășura ultimul test pre-eveniment săptămâna aceasta în Franța, înainte de deschiderea sezonului de la Monte Carlo.

Toyota și M-Sport Ford sunt de așteptat să-și dezvăluie mașinile Rally1 la lansarea oficială a sezonului sâmbătă (15 ianuarie).

Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss