Latest Posts

Graham Rahal se așteaptă să preia conducerea RLL

Vizualizări: 31121

Graham Rahal recunoaște că la 33 de ani se uită deja către viitor, deoarece simte greutatea așteptărilor de la doi dintre proprietarii echipei Rahal Letterman Lanigan.

Rahal a obținut șase victorii în IndyCar, toate cu excepția uneia au venit cu echipa pe care tatăl său, de trei ori campion Indy, Bobby Rahal, a fondat-o în 1991 și la care Graham s-a alăturat în 2013.

În ceea ce privește campionatul, cel mai bun an al său a fost 2015, când, în ciuda faptului că RLL era o echipă cu o singură mașină, Rahal a obținut două victorii și a fost suficient de consistent ca lider pentru a termina pe locul patru în campionat.

De atunci, a mai adăugat trei victorii – deși ultima a fost în 2017 – dar cea mai recentă victorie a echipei a fost triumful lui Takuma Sato la Indianapolis 500 din 2020, iar Rahal însuși a rămas ferm în primele 10 clasamente de la sfârșitul anului.

Între timp, RLL a devenit din ce în ce mai ferm înrădăcinat cu BMW în mașinile sport.

Echipa deținută în comun de Bobby Rahal, David Letterman și Mike Lanigan conduce mașini GT pentru marca germană din 2009, dar anul viitor va campa două dintre viitoarele prototipuri LMDh ale BMW în clasa de top a campionatului IMSA WeatherTech SportsCar.

„Am fost foarte norocoși ca organizație să vedem o creștere extraordinară”, a spus Graham Rahal.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Mă gândesc atât de mult la 2015. Da, am avut succes, dar nu am avut bani, nici sponsori, până unde suntem astăzi, extinzându-ne acum la trei mașini. Avem noua noastră clădire, care va fi cu siguranță o declarație asupra concentrării și seriozității noastre în ceea ce privește ieșirea și câștigarea. Cred că a fost foarte, foarte bine.”

Întrebat în ce punct al carierei a ajuns, acesta a răspuns: „Mă apropii de final, cred că știm cu toții asta. În poziția în care mă aflu acum în cariera mea, aș spune că sunt cu siguranță concentrat pe câștig mai mult decât oricând. Sunt concentrat să fiu un bun coechipier.

„Sunt, de asemenea, concentrat să ajut la construirea acestei echipe. Nu a fost niciodată gândirea mea că într-o zi voi fi proprietarul unei echipe. Dar în momentul în care a fost construită clădirea, am primit un telefon de la Mike și tatăl meu. Era foarte clar că așteptarea este să îmi asum acel rol cu ​​Pat Lanigan.

„Sunt concentrat și pe modul în care ducem echipa la următorul nivel. Sunt multe de gândit, de trecut. Dar cu siguranță mai degrabă un rol de conducere…

„Când ești mai tânăr nu te gândești cu adevărat la acele lucruri, cu siguranță când eram concentrat pe mine, mașina mea, echipa mea. Voi fi destul de egoist când voi spune că ne dorim cu adevărat ca mașina numărul 15 să câștige tot timpul. În același timp, este important ca această echipă să se îndrepte pe calea cea bună, pe măsură ce eu cresc un pic în vârstă aici. Încă tânăr, dar…”

În acest scop, Rahal este convins că extinderea echipei la trei înscrieri cu normă întreagă în 2022, cu Jack Harvey și fostul pilot de Formula 2 Christian Lundgaard alăturându-se echipei, este una bună.

Harvey s-a dovedit foarte rapid și a avut ghinion să obțină un singur podium IndyCar în cele 46 de curse ale sale cu Meyer Shank Racing, în timp ce Lundgaard s-a calificat pe locul patru la debutul său cu echipa în august anul trecut.

Între timp, Sato, după patru ani consecutivi la RLL, a trecut la Dale Coyne Racing, în timp ce cea de-a treia mașină ocazională a echipei – condusă uneori anul trecut de nu numai Lundgaard, ci și de Santino Ferrucci și Oliver Askew – a devenit o completare permanentă a echipei.

Întrebat despre noii săi coechipieri, Rahal a spus: „Christian este tânăr, îi va lua ceva timp să înțeleagă ce facem. Va fi rapid, dar să înțelegem dezavantajele a ceea ce facem este destul de diferit de Europa. Sunt sigur că va avea unele provocări în acest sens pe măsură ce trecem prin sezon. E tânăr, cred că are o carieră lungă în față aici.

„Jack are deja experienţă acum. Cred că este extrem de capabil. Ca echipă, ne vom asigura că el încheie cursele în față.

„Voi spune că Jack a fost deja grozav pentru mine, din punctul de vedere al faptului că este cu siguranță mult mai implicat decât cu ce eram obișnuit în Indianapolis. Este mult mai interesat și are mult mai multe întrebări despre ce se întâmplă, despre oameni, locuri și lucruri.

„Nu că Takuma nu ar fi făcut-o, dar Takuma a fost cu siguranță într-un loc diferit de cele mai multe ori, fiind în Japonia sau oriunde altundeva. Jack fiind aici, ne oferă acces la el și invers în orice moment. Cred că asta chiar va ajuta la promovarea programului. Sunt entuziasmat de asta.”

Rahal

Cu privire la ceea ce ar putea învăța de la colegii săi, Rahal a spus: „De fiecare dată când primim un tânăr, observăm cum toți funcționează diferit. Este interesant de văzut cum funcționează și cum au succes, cât de rapizi sunt, ce fac. Chiar și anul trecut… Toată lumea este diferită. Dar înveți de la tipii ăştia.

Înveți „OK, asta funcționează pentru ei” și de ce. „Pentru mine este înviorător. Chiar și anul trecut cu Christian, a fost rapid, s-a calificat bine. Tot timpul câștigat a fost pe o parte a pistei de curse, ne-a zdrobit pe Takuma și pe mine acolo. Dar nu văzusem niciodată pe cineva conducând așa. Era un stil total diferit de ceea ce văzusem noi. Poate pentru că nu condusese niciodată acolo. 

„Este ceva ce putem lua cu toții unii de la alții anul acesta. Cu siguranță, Jack are multă experiență, desigur, la Shank. Ingineria Andretti [MSR are o alianță tehnică cu Andretti Autosport]. Pentru a-ți face o idee despre ceea ce fac, ce fac, cum se pregătesc pentru calificare versus o pregătire a cursei și lucruri de genul ăsta.

„Au existat deja câteva cunoștințe interesante care au fost dobândite. Toate acestea sunt pozitive pentru noi. Trebuie să luăm tot ce putem și să mergem de acolo. Același lucru se poate spune despre personalul de inginerie. Avem tineri ingineri și băieți noi, fețe noi, care încearcă să învețe de la ei.”

  • Mai multe ştiri despre Campionatul de IndyCar găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss