Latest Posts

GP24 Racing Ladies: Ziua Internațională a Femeii 2022 – Interviu cu Juju Noda.

Vizualizări: 34562

Nu ne este teamă să spunem că, în ultimii ani, Juju Noda a devenit un nume uriaș în motorsport – credem cu pasiune că nu este ultima dată când vom auzi acest nume. Tânăra pilotă japoneză demonstrează că locul ei este în cele mai înalte eșaloane ale curselor.

Juju a intrat în lumea curselor pentru că a crescut în jurul padocurilor de curse, datorită tatălui ei, Hideki Noda, care a participat în multe serii de curse diferite, de la Formula 1 la Indycar și de la curse de anduranță, inclusiv câteva starturi la Le Mans, la Super GT japonez și multe altele. Cu toate acestea, ar mai fi făcut ea parte din comunitatea sporturilor cu motor dacă nu ar fi crescut într-o familie de piloți? Categoric da.

Juju Noda: „Am fost influențat de tatăl meu, cu siguranță, dar cred cu adevărat că, chiar și fără tatăl meu, tot aș fi dezvoltat un interes pentru cursele de mașini. Îmi place în mod natural să conduc. De aceea, mi s-ar părea foarte natural ca viața mea să meargă în această direcție. Am început să fac karting împreună cu tatăl meu la vârsta foarte mică de 3 ani”.

Juju

„Alături de tatăl meu și de oamenii de la Noda Racing Academy am petrecut ani de zile antrenându-mă până când am atins vârsta legală necesară pentru a participa la competițiile de karting. Când am început să mă antrenez în monoposturi, încă o dată, eram prea tânăr pentru a participa efectiv la competiții, așa că am petrecut mult timp antrenându-mă în timpul Trackdays de pistă”.

„În mod similar, am început să mă antrenez cu o mașină de Formula 4 pentru a acumula experiența care m-a ajutat să avansez în cariera mea de pilot și pentru a fi pregătit pentru momentul în care am început să particip la curse reale. Experiența acumulată m-a ajutat foarte mult în 2020, când am concurat în campionatul danez de Formula 4”.

Juju s-a bucurat de un sezon excelent în campionatul danez de Formula 4 care, din păcate, a fost scurtat la 3 evenimente cu un total de 9 curse din cauza pandemiei globale. Ea s-a dovedit a fi o excelentă în calificări, ocupând Pole Position în fiecare eveniment și obținând 3 locuri pe podium, dintre care 1 victorie în timpul primului său sezon de competiție.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Juju

Pentru sezonul 2021, Juju s-a alăturat inițial echipei Jay Howard Driver Development și s-a mutat în Statele Unite pentru a participa la viitorul campionat US F4, care ar fi trebuit să reprezinte un mare pas înainte pentru pilotul japonez în vârstă de 15 ani.

Juju Noda: „Totul a fost Încă o dată nou pentru mine. Mașina, echipa, circuitele, locul de trai… A trebuit să învăț și să trec prin atâtea lucruri. Tatăl meu și echipa mi-au spus să o iau mai ușor la începutul sezonului. Și apoi, să trec treptat la un nivel mai înalt”.

Campionatul USF4 trebuia să fie singurul program de curse al lui Juju în 2021, așa că pilotul de 15 ani de atunci era dornic de mai multe provocări. Din motive neprevăzute, tatăl ei și managerul Hideki Noda au decis să se retragă din acest campionat și au decis să se întoarcă în campionatul danez de Formula 4.

Juju

Juju a declarat: „Nu am mai văzut-o până acum: “Întotdeauna îmi place să învăț cât mai mult posibil în fiecare an, atât în interiorul cât și în afara circuitului, precum și să-mi aduc propriile abilități la un nivel mai înalt. Orice experiență pe care o capăt mă va face mai puternic”.

Din cauza vârstei, Juju Noda nu a putut să-și dezvolte abilitățile de pilot în Japonia, ceea ce a determinat-o să părăsească țara natală. Regulamentele Federației Japoneze de Automobilism (JAF) sunt stricte, iar piloții cu vârsta sub 16 ani nu pot participa la campionatele japoneze de Formula. Sezonul 2020 a fost primul sezon al lui Juju în campionatul danez F4 (acolo vârsta minimă pentru participanții la acest campionat este de 14 ani) – primul ei sezon în Europa. Cea mai bună amintire din această experiență este la cursa ei de debut.

Când a fost întrebată despre această cursă, Juju a spus „Am luat pole position și am condus toată cursa, din pole până la victorie. Nu ai multe șanse să realizezi asta și nu mi-a venit să cred cum am reușit. De asemenea, m-am calificat bine în toate cursele din sezon, obținând Pole Position în fiecare sesiune de calificări. Acest lucru nu avea să fie niciodată ușor de realizat, așa că am fost foarte fericit că am reușit acest lucru”.

Juju

Cursa de deschidere a campionatului danez F4 2020 nu a fost singurul succes pe care l-a obținut în sezonul 2020. Juju Noda a continuat să obțină Pole Position în fiecare cursă și a obținut 3 podiumuri în 2020 (prima cursă – locul 1, a 4-a cursă – locul 2 și a 5-a cursă – locul 3). Ea a încheiat sezonul pe locul 6 în campionat.

Nu va fi o surpriză pentru nimeni când spunem că 2020 a schimbat întreaga lume. Dar cum a afectat pandemia COVID-19 steaua în ascensiune din Japonia?

Juju Noda: „Efectul a fost foarte mare și, evident, a fost dezamăgitor pentru că trebuia să am 24 de curse în sezonul 2020 și s-a terminat cu doar 9 curse. Eram foarte încrezător că aș fi putut câștiga mai multe curse și poate chiar să mă lupt pentru titlul danez de Formula 4”.

Juju

Pentru sezonul 2021, Juju a revenit în campionatul danez de F4, după ce și-a petrecut iarna în Statele Unite, unde trebuia să concureze în campionatul US F4. Ea a testat mașina F4 în mai multe rânduri pe circuitele americane, dar când a venit sezonul nu a funcționat așa cum era planificat, iar Juju și tatăl ei, Hideki, au trebuit să revină la alte opțiuni. Cum criza Corona încă mai ținea în priză comunitatea de curse, au decis să se întoarcă în Campionatul danez de F4.

În sezonul 2021, Campionatul F4 danez a fost planificat să se desfășoare pe parcursul a 7 evenimente, cu 1 eveniment fiind în Suedia. Încă o dată, Covid-19 a provocat o modificare a calendarului, ceea ce înseamnă că runda 2 din Suedia a fost eliminată din calendar, rămânând 6 evenimente cu câte o sesiune de calificări și 3 curse. Datorită Covid, competiția este mai liberă și mai puțin restricționată, Danemarca a fost mai acerbă, chiar și Emerson Fittipaldi Jr. participând la campionat, alături de Jesse Carrasquedo din Mexic și de mai mulți piloți danezi cu ani de experiență.

Juju a reușit din nou să obțină Pole Position, cel mai rapid tur și să câștige prima cursă în primul eveniment al sezonului, a câștigat și a doua cursă și a pierdut doar a treia cursă, deoarece a trebuit să retragă mașina din cauza unor probleme tehnice. Problemele tehnice au continuat să o urmărească pe tot parcursul sezonului, ceea ce a făcut-o să rateze două starturi și să se retragă de alte două ori. În total, ea a obținut 5 poziții pe podium în sezonul 2021.

Juju

 

Privind în urmă la sezonul 2021, Juju a declarat: „Nu am fost niciodată în stare să fac asta: “Sezonul 2021 a fost mai dificil decât sezonul 2020, care a fost primul meu campionat complet în Formula 1 daneză. Acest sezon a fost mai lung și cu o concurență mult mai puternică. De asemenea, problemele tehnice păreau să mă găsească foarte des în acest an. Dar, așa cum m-a gândit tatăl meu, acestea fac parte din curse și cred că mă ajută să fiu un pilot mai puternic”.

Sezonul de curse din 2022 a început cu un reper pozitiv important pentru Juju, deoarece a primit o invitație de ultim moment la testul W-Series de la Barcelona. Juju este cel mai tânăr pilot de pe lista pentru sesiunea de teste W-Series, care a avut loc chiar săptămâna trecută pe circuitul Catalunya F1 de lângă Barcelona. Am vorbit cu ea chiar înainte de începerea testului și sperăm să vorbim din nou cu ea în curând și, evident, îi dorim mult succes și sperăm că va ajunge în W-Series pentru 2022.

  • Mai multe articole din categoria GP24 Racing Ladies pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Arhiva personală Noda Racing
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss