ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Inside: Bogdan Dumitrache – Talent, pasiune si planuri noi pentru sezonul 2020 in RoTac

    Sezonul 2020 sta să înceapă, iar piloții își aștern pe hârtie planul pentru acest sezon. Bogdan Dumitrache,pilotul ce a reușit să își adjudece titlul la clasa Pocket Rocket, în cadrul Campionatului National Rotac. Acest campionat a luat naștere la inițiativă unor tineri dornici de aventura, de afirmare. ”ROTAC este prescurtarea pentru Romanian Time Attack Challenge, un campionat de Time AttackⓇ, una din formele de bază ale motorsportului pe patru roți. Se adresează tuturor piloților, amatori și profesioniști deopotrivă, punându-le la dispoziție un mediu organizat, competitiv și sigur, în care să își dezvolte atât performanțele personale cât și cele ale automobilelor cu care concurează.”, au mărturisit fondatorii acestui campionat.

    În primul rand, doresc să vă mulțumesc pentru aceasta invitație și mă simt onorat. Sunt incantat să văd cum un suflu nou de jurnaliști sportivi lupta împreună pentru scoaterea la lumina a acestui sport “uitat” într-un con de umbra. Pentru acest lucru nu pot decât să mă aplec în fata voastră.

    De ce Motorsport?
    Pentru că majoritatea celorlalte sporturi necesita “one Ball”. Am jucat și ȘAH și nu e la fel de palpitant. Și acolo “fierbi” la start, stați liniștiți, doar că la vremea respectiva, la “Casa Pionierului”, financiar doar ȘAH s-a putut chiar daca era și club de karting. Cumva lumea auto pentru mine a fost un vis, sădit în copilărie într-un mod atât de simplu: o mașinuță cu pedale, la care tatăl meu a pus faruri cu bec și claxon.

    Nimeni din familie nu are înclinații către auto în mod deosebit, dar daca este cineva care a avut încredere în mine, aceasta a fost mama. Chiar și după ce am făcut praf o mașină (eveniment care a fost un de-click pentru mine, și care m-a împins în a aprofunda tehnici de condus corect și mai tărziu de pilotaj).  Și știi cum se spune: odată ce guști sportul cu motor într-un fel sau altul, e greu să te lași.

    Cum a început totul?
    O parte din răspuns îl regăsești la întrebarea anterioara. S-a sădit o sămânță pe la 5-6 ani. Aceea a încolțit, până când a văzut lumina zilei mulți ani mai tărziu. Mai exact vreo 25, când, angajat într-o reprezentanta Citroen la vremea aceea, mi-am întâlnit colegul care mi-a devenit atât prieten cât și mentor în tainele mecanicii, și anume Iulian T. sau pe scurt: “Lica”. El, fară să vrea, a lașat să iasă la lumina cei 25 de ani în care iubirea mea pentru “mașinuțe” a stat la dospit. Cum? Tot simplu. M-a luat deoparte într-o zi și mi-a zis: vrei să facem ceva la mașină asta a ta să traga mai bine? Mașină asta “a mea” era un Citroen C2 VTS cu piele și încălzire în scaune, sistem Mp3, climatronic. O frumusețe, ce să mai. De drag mergeai în concedii cu ea (daca nu te uitai la consum).  Ei bine, aici a început totul – daca e să luam că un punct de plecare real. A fost primul pas – mărirea și polisarea admisiei, făcute de către “Lica” într-un garaj mic, mic, mic de tot, undeva în cartierul Berceni.

    Cum ai descoperit pasiunea asta?
    Cumva, și la aceasta întrebare am răspuns prin primele doua. Nici nu stiu exact care pe care a descoperit. Pasiunea pe mine sau eu pe ea. Sunt mulți factori care au contribuit, așa cum probabil ați dedus deja. O mașinuță cumpărată în copilărie, un accident auto mai tărziu, un drum care m-a apropiat mai mult de mașini (momentul în care m-am angajat la Citroen), un OM care a scos la iveala ce era îngropat în mintea mea și care, cumva, în simplitatea lui, m-a citit. Cumva a știut că aș vrea mai mult. Habar n-am. Chiar nu stiu cine pe cine a descoperit. Cred că ne-am întâlnit undeva la jumătatea drumului.

    Crezi că este mai mult decât o pasiune?
    Cu siguranță. Timpul a trecut. În lumea PSA – Peugeot / Citroen îmi place să cred că sunt cât de cât cunoscut în primul rand că și pasionat dar și că un bun diagnostician (sau mă străduiesc să fiu). Nu stiu foarte multe despre alte mărci (spre rușinea mea), însă cumva, croissantele franțuzești mi-au intrat la suflet. Și le-am studiat atât cât mi-au permis timpul și finanțele. Timp de vreo 10 ani. Nu mă mai consider un “novice”, și aceasta pasiune m-a ajutat și într-un plan secundar.

    Ce ne poți spune despre materialul de concurs?
    O iubesc. Este primul lucru pe care vreau să-l spun despre franțuzoaică simpatica. Nu stiu daca iți dorești aici o înșiruire de date tehnice dar pentru amorul artei am să dau câteva: este vorba despre un Citroen C2 VTS, având 4 cilindri, 16 valve și 1587cm3 dezvoltând în configurația stoc undeva la 122cp (90kw) și 143 Nm cuplu, motorul fiind natural aspirat. De aici am pornit. Că s-a ales praful de el după ce am băgat șurubelniță este alta poveste 🙂 Acum micuță racheta de buzunar (Pocket Rocket), nu mai are piele, nici MP3, nici macar clima sau interior. Beneficiază (și eu o data cu ea) de un Rollcage construit de către Marian Silisteanu (SYL Garage), după fisa FIA, din CrMo4. Mai are o evacuare executata curat tot de Marian, după niste calcule și modele deja testate în afara, scaune scoica și centuri omologate, o suspensie KW Inox V2 cu reglaje pe înălțime și rebound și un tren de rulare modificat împreună cu băieții de la Rosenau Service ACC din Râșnov (sub bagheta maestrului Mihai Constantin) care împreunate fac mașinuță să se așeze cam cum îmi doresc eu.

    Sub capota… pentru că majoritatea vor să știe “cât prinde bo$$?”, se afla un motor de serie TU5JP4, cu pistoane de serie (aud deja dezamăgirile), cu o chiulasa modificata (în casa), care găzduiește niste supape un pic mărite – monobloc, niste arcuri și talere mai zdravene, niste axe cu came mai agresive și o compresie marița – tot după o formula testata deja pe primul motor. Țoață puterea este transmisa către “pământ” cu ajutorul unei cutii ranforsate MA5, cu un grup scurt și un autoblocant Quaife Hellical. Timoneria pentru schimbarea vitezelor este cea realizata de CAE-Racing – Germania și aș spune că țoață lumea o îndrăgește. De partea mecanica a motorului și transmisie s-a ocupat același OM care m-a ajutat să înaintez cu nebunia mea – Nea` Lica. Ultima măsurătoare făcută pe standul dyno de la Racing Code a tactat motorul că având 141cp și 167Nm. Nu e mult. Nu e puțin. Dar e distractiv. Și asta contează în primul și în primul rand.

    „După reușita din 2017, când a devenit campion al clasei Street, Bogdan a revenit la ROTAC în căutarea unei noi provocări susținut mereu de soția și fiica să, alături de o serie de parteneri de încredere. Odată cu introducerea în 2018 a clasei Pocket Rocket, a dezvoltat o nouă versiune a Citroen-ului C2 VTS într-o mășînă mai mult decât reprezentativă pentru aceasta clasă. După două apariții în calitate de pionier în sezonul inaugural al clasei a revenit în 2019 pentru o stagiune completă în care, chiar daca a avut parte de concurență a obținut victoria în 4 din cele 6 etape și totodată titlul de Campion ROTAC 2019 la clasa Pocket Rocket.”, au declarat fondatorii campionatului Rotac.

    Ce înseamnă RoTac pentru tine?
    RoTAC. Aș putea spune că sunt aproape a doua familie. Datorita lor, mi-am dezvoltat abilitățile de la an la an. Am devenit  mai bun, în primul rand fata de mine și mai apoi fata de ceilalți. Într-un fel tacit, au reușit ce și-au propus. Să împingă omul la mai mult, mai repede și mai bine. A fost prima mea participare într-un campionat, organizat la standarde pe care nu le văzusem la niciun alt campionat din tara în 2015 – anul în care a luat naștere Romanian Time Attack Challange. Și îmi place să cred că am crescut odată cu ei.

    Ce ne poți spune despre titlurile obținute în campionat?
    Pai luandu-le cu începuturile:

      • 2015 – locul 4 – clasa Street
      • 2016 – locul 2 – clasa Street
      • 2017 – locul 1 – clasa Street
      • 2018 – locul 1 – clasa nou înființată – Pocket Rocket
      • 2019 – locul 1 – clasa Pocket Rocket
      • 2020 – ??

    De departe, cel  mai frumos campionat și cel mai muncit rezultat a fost cel din 2017 unde au fost 12 concurenți în clasa.  Începând cu 2018, odată cu noul regulament RoTAC, s-a înființat clasa Pocket Rocket destinata motoarelor aspirate cu capacitate cilindrica de până la 1750 cm3, echipate cu rollcage, cu modele de anvelope impuse, cu obligativitatea echipamentului sportiv complet (combinezon, mănuși, ghete, etc.) –  o clasa ce face trecerea către mașinile de competiție echipate corespunzător. Mă bucur să mă aflu printre primii promotori ai acestei clase unde competiția din 2020 se anunță mult mai animata decât în 2018 și 2019.

    Cum a fost acest sezon pentru tine?
    Sezonul ce tocmai s-a încheiat, a fost un sezon frumos. Am avut câteva etape extraordinare – pe ploaie, dar mai presus de orice cred că pentru mine 2019 a reprezentat un an al relațiilor interumane. În cele mai dificile momente am primit tot sprijinul pe care și l-ar dori cineva din partea prietenilor și oamenilor din jurul lui. Am castigat și în acest an campionatul la clasa mai sus amintita – Pocket Rocket, în ultima etapa pe circuitul de la Târgu Mureș reușind un nou record personal și al clasei în singura tura cronometrata pe care a mai susținut-o “inima mașinii”, deoarece la a doua tura cronometrata micul motoraș a cedat punând capăt atât etapei cât și campionatului. Cu toate acestea, mașină este deja pregătită pentru 2020 cu un nou motor, îmbunătățit (sper) și dornica de joaca.

    Ce planuri ai pentru sezonul 2020?
    Mi-aș dori să pot lua startul. Financiar vorbind. Stiu, din păcate acesta este un clișeu pentru cei că noi care iubesc cursele, însă aceasta este situația. În 5 ani de zile am susținut din bugetul familiei țoață nebunia cu și despre curse. Bineînțeles, au fost oameni în jurul meu care m-au ajutat enorm de mult fară să ceara nimic în schimb și țin să le mai mulțumesc încă o data și a contat foarte mult, însă “greul” l-am adus “de acasă”. Nici eu nu stiu cum mă mai suporta.

    Una peste alta, îmi doresc să pot lua startul la câteva etape de coasta și de ce nu, să continui și în campionatul de suflet – RoTAC. Mă tentează să încerc macar o etapa de Time Attack organizat sub egida FRAS, campionat la început de drum și în care sper să pot aduce un plus de “ceva” – aș vrea să spun valoare, dar suna prea manelistic și nu mă caracterizează. Până una – alta voi încercă să mă mobilizez și de ce nu, poate voi găsi niste parteneri alaturi de care  să-mi pot depăși limitele și pe care să-i fac mândri că au ales acest drum alaturi de mine.

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Valentin Diaconu / Catalin Olteanu / Gabriel Romosan

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss