More

    Latest Posts

    FIA va răspunde solicitărilor de modificare a regulamentului hibrid din WRC.

    FIA se pregătește să ia măsuri ca răspuns la solicitările de modificare a regulamentului pentru a evita ca participanții la WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) să fie nevoiți să se retragă din competiții din cauza unor defecțiuni la sistemele hibride.

    Toyota Gazoo Racing și Hyundai Motorsport au condus apelurile pentru modificarea noului regulament sportiv Rally1 după ce problemele cu unitatea de control hibrid i-au forțat pe Ott Tanak de la Hyundai și pe Elfyn Evans de la Toyota să se retragă din Raliul Suediei luna trecută.

    Directorul de raliuri nou instalat, Andrew Wheatley, a confirmat presei că propunerile formate pentru a aborda retragerea lui Tanak vor fi discutate la Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor de sâmbătă, fiind de așteptat ca modificările la regulamente să fie anunțate anterior.

    FIA, WRC

    O lumină roșie a apărut pe unitatea hibridă a lui Tanak în timp ce se afla pe locul al doilea, la numai 1,1s în spatele liderului Evans în etapa a 5-a, lăsându-l pe estonian supărat că a trebuit să se retragă în ciuda faptului că mașina sa era încă în stare să ruleze. Evans a avut o soartă similară, deși sistemul său hibrid era lipsit de orice lumină de avertizare, situație tratată la fel ca în cazul în care ar fi apărut o lumină roșie de avertizare.

    Conform actualelor regulamente FIA, piloții și echipele nu pot continua dacă apar lumini de avertizare sau dacă nu sunt lumini active pe o unitate hibridă, chiar dacă mașina poate funcționa în continuare cu ajutorul motorului cu combustie internă.

    În această situație, mașinile Rally1 sunt efectiv puse în carantină, echipele neputând să le atingă ca măsură de siguranță până când furnizorii de unități hibride Compact Dynamics și FIA nu dau undă verde. „Monte Carlo a fost un raliu cu adevărat grozav, au existat provocări cu hibridul, dar Suedia a fost mai complicată”, a declarat Wheatley.

    „Am trecut de Suedia și nu există nicio îndoială că ceea ce s-a întâmplat cu Ott a fost chiar în vârful atenției noastre, deoarece nu a existat o soluție clară. În mod normal, atunci când vezi o problemă, inginerii îți pot spune foarte repede că este vorba de A, B sau C. Cu Ott nu a fost clar și continuă să facă obiectul unei înțelegeri foarte aprofundate, astfel încât să știm cum să găsim problema și să mergem mai departe”.

    Evans

    „Înțelegem care au fost consecințele și la Consiliul Mondial al Sportului Auto din acest weekend vom face câteva propuneri pentru a putea lucra nu doar pe partea sportivă, ci și alături de cea tehnică. Acest lucru va reduce orice impact ca acest lucru să se întâmple în viitor și sperăm ca până sâmbătă să putem împărtăși unele dintre rezultatele a ceea ce a decis Consiliul Mondial al Sportului Auto”.

    „Aș spune că 75% din lumea hibridă este reprezentată de scenarii de tip “ce se întâmplă dacă” și speri că nu se va ajunge niciodată la acel scenariu și încerci să acoperi cât mai multe baze posibile. Încerci să acoperi cât mai multe opțiuni posibile, dar nu vei acoperi niciodată toate opțiunile. În duminica din Suedia am stat de vorbă cu echipele pentru a înțelege cum putem îmbunătăți siguranța și procesele de siguranță, pentru că atunci când Ott a avut martorul roșu aprins, trebuie să înțelegem cum funcționează sistemul”.

    „În al doilea rând, din punct de vedere tehnic, trebuie să știm care a fost problema și cum să o rezolvăm, iar în al treilea rând, din punct de vedere sportiv, putem face modificări la regulamentele sportive, astfel încât să nu mai creăm problemele pe care le-a avut Ott. Sunt destul de încrezător. Cheia este să ne asigurăm că toți factorii implicați comunică cât mai mult posibil și că păstrăm această deschidere. Trebuie să ne asigurăm că facem pașii potriviți pentru a continua să învățăm și să evoluăm”.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Rally Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss