Latest Posts

Fernando Alonso: Aș prefera să proiectez singur monopostul

Vizualizări: 2683

Fernando Alonso ar prefera să proiecteze singur monopostul la Aston Martin – el exclude salturi mari în sezonul 2024

„Sunt pilot de curse, aș vrea să proiectez singur monopostul, dar nu pot”, a declarat Fernando Alonso după cursa de Formula 1 de la Spa-Francorchamps, în Belgia. Spaniolul a terminat pe locul opt, obținând câteva puncte înainte de pauza de vară. Alonso nu mai crede în upgrade-uri care să aducă Aston Martin un avans semnificativ pentru sezonul 2024; accentul este pus pe 2025.

Când a fost întrebat dacă echipa de curse și-a schimbat planurile de dezvoltare pentru pauza de vară, dublul campion mondial a răspuns: „Nu cred. Nu cred că este nimic planificat. Acum depinde de noi să înțelegem punctele slabe ale mașinii și să identificăm piesele care trebuie îmbunătățite”.

Cu toate acestea, conform spaniolului, accentul este pus pe mașina pentru sezonul 2024 și nu pe îmbunătățirile care urmează să sosească în 2024. El explică: „Această muncă este făcută pentru 2025. Nu mă aștept la mari salturi pentru 2024”. La Spa, Alonso a terminat pe locul al optulea datorită descalificării lui George Russell, în timp ce Lance Stroll a ratat de puțin punctele pe locul al unsprezecelea.

Alonso

„Aveam planurile acolo, inclusiv un plan B și un plan C”, spune Alonso despre Marele Premiu al Belgiei. „Aveam ceva pregătit pentru o oprire, dar și pentru trei opriri. În cele din urmă, cauzalitatea a fost că am fost pe locul al doisprezecelea. Speram la o mașină de siguranță, care ar fi jucat în favoarea noastră.”

Cu 11 tururi înainte de final, Aston Martin a realizat apoi că probabil nu va exista nicio perioadă de precauție. „A fost vorba să rămânem flexibili și să reevaluăm condițiile în fiecare tur”, a explicat spaniolul. „În cele din urmă, a fost decizia corectă de a face o oprire, chiar dacă nu acesta a fost planul de la început.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Echipele și piloții se așteptau la o uzură ridicată a pneurilor pe dificilul circuit Spa-Francorchamps. Dar de ce pneurile Pirelli au rezistat atât de bine? Alonso glumește: „Conducere bună! Nu, cred că pe un asfalt nou fie obții o uzură mică, fie granulație. Acestea sunt cele două posibilități.

Alonso

Aston Martin reacționează la condiții

Potrivit lui Alonso, temperaturile ridicate de duminică au contribuit, de asemenea, la minimizarea granulației, care era încă foarte puternică vineri. „Nimeni nu ar fi putut prevedea asta”, a spus Alonso. „În ultimele cinci tururi, uzura pneurilor nu a fost liniară, așa că pneurile s-ar fi putut degrada semnificativ. Atunci strategia nu mai poate funcționa. Când se iau decizii, uneori ai nevoie și de un pic de noroc.”

Calificările joacă un rol important în sezonul 2024 al Formulei 1, deoarece poziția pe pistă la start, dar și după opririle la boxe, poate avea un impact masiv asupra rezultatului. „Depinde cu ce mașini te lupți. În cazul nostru, poziția pe pistă a fost extrem de importantă, deoarece Williams și Aplines aveau cele mai rapide două mașini, iar dacă am fi rămas în spatele lor, cursa s-ar fi terminat.”

Aston Martin a subestimat oarecum acest pericol, a spus spaniolul. „Dar mașina noastră a făcut diferența cu purtătorul de aer și forța de apăsare. Poate că a fost și mai ușor pentru pneuri, așa că am reușit cu o singură oprire. A fost un compromis care a dat roade pentru noi în cele din urmă. Am fost flexibili și am reacționat la oprirea lui Esteban Ocon.”

Alonso

Performanța nu este satisfăcătoare

În ciuda punctelor de la Spa, Alonso nu este mulțumit de prima jumătate a sezonului, Aston Martin fiind prezentată ca o echipă de top pentru sezonul 2024. „Sunt un pic dezamăgit”, spune el. „Nu putem ascunde adevărul că ne luptăm cu Williams, Alpine și Racing Bulls. Anul trecut, am fost printre primele patru echipe”.

Dar Red Bull, Ferrari, McLaren și Mercedes au ocolit Aston Martin, așa că Aston Martin și-a schimbat obiectivele. „Ne apărăm împotriva echipelor din spatele nostru. La începutul anului, eram întotdeauna în top 5 sau top 6 în calificări și în frunte. Așa că avem mult de lucru în fața noastră în timpul pauzei de vară. Nu vom renunța, dar trebuie să muncim din greu.

Belgien-GP, Circuit de Spa-Francorchamps

01. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:19:57,566 h
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +0,647 sec
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +8,023
04. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +8,700
05. Lando Norris (GB), McLaren, +9,324

06. Carlos Sainz (E), Ferrari, +19,269
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +42,669
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +49,437
09. Esteban Ocon (F), Alpine, +52,026
10. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +54,400

11. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1:02,485 min
12. Alex Albon (T), Williams, +1:03,125
13. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:03,839
14. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:06,105
15. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1:10,112

16. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1:16,211
17. Logan Sargeant (USA), Williams, +1:25,531
18. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:28,307

Out:
Guanyu Zhou (RCH), Sauber, Hidraulică

Descalificat>
George Russell (GB), Mercedes (câștigător, mașină sub greutatea sa)

Alonso

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss