Latest Posts

F1 Austria: Bătălia giganților se încheie cu un accident, George Russell obține victoria

Vizualizări: 4375

F1 Austria: Max Verstappen și Lando Norris se ciocnesc după o luptă dură pentru victorie. George Russell obține o victorie de senzație la Spielberg. Eșec pentru Leclerc și Perez.

O luptă epică între Max Verstappen și Lando Norris la cursa de Formula 1 din Austria se încheie cu o coliziune controversată, care îi face pe ambii concurenți să piardă mult timp. George Russell se alege cu o victorie senzațională în fața lui Oscar Piastri și Carlos Sainz.

Într-o cursă care a părut mult timp o cursă plictisitoare de duminică pentru Verstappen, o oprire la boxe greșită a Red Bull cu 20 de tururi înainte de final însuflețește brusc lucrurile. Norris l-a atacat constant pe Verstappen în ultimul stint cu manevre de frânare târzie, care a ripostat cu tot ce a avut. Cu câteva tururi înainte de final, campionul mondial provoacă o coliziune cu Norris care îi costă cursa pe amândoi.

Charles Leclerc și Sergio Perez trăiesc o după-amiază de uitat: Pilotul Ferrari își smulge aripa față după un mic contact cu Oscar Piastri în virajul 1 și rămâne mult în urmă cu o oprire suplimentară la boxe. Perez, pe de altă parte, nu a avut nicio șansă în fața lui Verstappen și, în ciuda accidentului și a penalizării aplicate coechipierului său, a terminat în spatele celui care a obținut pole position-ul.

Austria

Formula 1 Austria: Accidentul Verstappen-Norris dă peste cap cursa

Câștigătorul: George Russell părea de fapt destinat locului al treilea. Încă de la start, el a fost clar în spatele duo-ului de frunte și cu mult înaintea urmăritorilor săi. Totuși, coliziunea dintre Verstappen și Norris i-a oferit victoria pe tavă, pe care pilotul Mercedes a savurat-o fără ezitare.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Podiumul: Oscar Piastri și Carlos Sainz au apărut de nicăieri pentru a urca pe podium, la fel cum a făcut Russell pentru a câștiga. Piastri i-a depășit pe Hamilton și Sainz de pe locul 7 pe grilă până la final datorită unui ritm bun al McLaren, după ce celălalt pilot Ferrari s-a scos din cursă la start.

Rezultatul: Lewis Hamilton a terminat pe locul patru după o cursă lipsită de evenimente pentru el, în timp ce Verstappen a salvat locul cinci după accidentul său. Nico Hulkenberg a salvat locul șase în fața lui Sergio Perez. Kevin Magnussen asigură un rezultat puternic pentru echipa Haas pe P8, cu Daniel Ricciardo și Pierre Gasly terminând în spatele său. Charles Leclerc a terminat doar P11 după un accident la start.

Austria

Formula 1 în Austria, start: Charles Leclerc cu daune

Startul: Cu excepția lui Zhou Guanyu, toți piloții au început cursa cu pneuri medium. Max Verstappen nu a lăsat nimic la voia întâmplării în primii metri și și-a apărat cu ușurință avansul la start. În schimb, Lando Norris a trebuit să se apere de George Russel în primul tur, lucru pe care a reușit să-l facă – dar numai cu o pierdere de timp față de Verstappen.

Lewis Hamilton a câștigat P4 împotriva lui Carlos Sainz în virajul 1, dar a părăsit pista în acest proces și a trebuit să dea înapoi poziția după câteva tururi. Între timp, el a avut deja un duel cu George Russell, în care tânărul a pierdut P3 în virajul 3, dar a recuperat poziția.

Lucrurile au devenit prea apropiate în primul viraj între Charles Leclerc și Oscar Piastri. Ferrari-ul a rămas fără spațiu și și-a desprins părți din aripa față pe roata din spate a lui Piastri. În timp ce Piastri a putut continua, Leclerc a trebuit să facă o oprire la boxe în turul 1 și a coborât mult în spate.

Austria

Max Verstappen se distanțează, Hamilton și Perez sunt penalizați

Începutul cursei: În primul stint, Verstappen și-a mărit constant avansul față de Norris cu ușurință. După 18 tururi, el s-a distanțat la șase secunde de primul său rival, Norris, în timp ce Russell, la rândul său, a trebuit să se îndepărteze de pilotul de pe locul doi.

În spatele său, totul se potrivea. Lewis Hamilton a exercitat o presiune îndelungată asupra lui Sainz, dar nu a reușit să lanseze un atac asupra pilotului Ferrari. Ulterior, Hamilton s-a scos singur din lupta pentru pozițiile fruntașe înainte de oprirea la boxe, trecând linia albă la ieșirea de la boxe și primind o penalizare de 5 secunde pentru acest lucru.

Primele opriri la boxe Piloții Haas au deschis runda de opriri la boxe împreună cu Daniel Ricciardo în tururile 10/11, piloții de top așteptând mai mult înainte de a ieși pentru un nou set de pneuri. Verstappen și Norris au luat un set de pneuri hard în turul 23, Russell a intrat cu un tur mai devreme, dar a fost echipat cu pneuri medium.

Sainz s-a oprit în turul 22, la un tur după Hamilton, dar a reușit să își apere poziția a patra în fața pilotului Mercedes. Oscar Piastri a așteptat până în turul 25 și a fost ultimul dintre piloții de top care a primit pneuri noi. În ciuda unei opriri la boxe destul de timpurii în turul 21, Sergio Perez nu a reușit să recupereze niciun loc și a fost nevoit să treacă de piloții Haas în trafic. O penalizare de 5 secunde pentru viteză excesivă la boxe l-a costat timp suplimentar.

Austria

Restul cursei: Verstappen și-a mărit avansul la opt secunde până în turul 40, înainte ca pneurile să piardă din performanță și liderul campionatului să piardă din nou timp. Cu toate acestea, el nu a mai fost în pericol până la ultima sa oprire la boxe în turul 41, deoarece pneurile lui Norris se uzeau și ele încet. Piastri a reușit să reducă încet diferența față de Hamilton și l-a depășit pe Mercedes în turul 49.

Deși nu au existat aproape nicio schimbare în primele șapte poziții, un duel direct între cei doi piloți alpini din spatele lor a oferit multă acțiune. Pierre Gasly și Esteban Ocon s-au luptat timp de mai multe tururi, uneori cu atacuri agresive și manevre defensive. Abia în turul 42, Gasly a găsit o cale de a-l depăși pe compatriotul său. Cu toate acestea, lupta i-a costat mult timp pe cei doi, ceea ce a însemnat că au deschis un deficit semnificativ în lupta de la distanță cu cei de la Haas pentru punctele din spatele plutonului înainte de ultimul stint.

Austria

Red Bull ratează oprirea la boxe a lui Verstappen

A doua oprire la boxe: George Russell a deschis a doua fază de oprire la boxe pentru piloții de top în turul 47. Sainz i-a urmat exemplul un tur mai târziu și s-a aliniat din nou în spatele britanicului. Verstappen a oprit în același timp cu Norris în turul 51. O oprire lentă la boxe de 6,5 secunde și o eroare de frânare la ieșire l-au costat mult timp, iar Norris a redus diferența la 1,5 secunde.

La scurt timp, Norris s-a aflat în fereastra DRS a pilotului Red Bull și a lansat un atac asupra lui Verstappen. În turul 55, Verstappen a trebuit să se apere pentru prima dată de o manevră pe frânare a pilotului McLaren în virajul 3. Norris l-a acuzat de o manevră ilegală de blocare târzie.

Verstappen s-a plâns ulterior că nu a avut aproape deloc aderență, în timp ce Norris nu a trecut nici el fără probleme. Câștigătorul de la Miami a primit un avertisment pentru depășirea repetată a limitelor pistei.

Al doilea atac al lui Norris a avut loc în turul 59, când Noris a frânat extrem de târziu pe interiorul virajului 3. Cu toate acestea, el nu și-a putut menține poziția și a alunecat în afara pistei, permițându-i lui Verstappen să treacă din nou. Acest lucru a fost de două ori mai amar pentru Norris: deoarece a ieșit de pe pistă, pilotul McLaren a primit ulterior o penalizare de 5 secunde pentru încălcări repetate ale limitei de pistă.

Austria

Verstappen și Norris s-au ciocnit cu puțin timp înainte de final

Dar înainte de aplicarea penalizării, a avut loc un accident. Norris l-a atacat de mai multe ori pe Verstappen pe interiorul virajului 3 cu o manevră pe frânare, dar pilotul Red Bull a fost întotdeauna capabil să-și apere avansul. În turul 64, Verstappen acoperit pe interior, Norris a încercat o manevră pe exterior, dar a fost apoi acroșat de Verstappen.

Rezultatul a fost deteriorarea pneurilor ambelor monoposturi. Norris a fost nevoit să-și parcheze McLaren-ul la finalul turului și s-a retras din cursă, în timp ce Verstappen a putut continua după schimbarea pneurilor și a terminat pe P5. Ca urmare, George Russell a preluat conducerea în fața lui Oscar Piastri, care a arătat un ritm mai bun, dar nu a avut suficient timp pentru a prinde Mercedes-ul după o manevră de depășire împotriva lui Carlos Sainz.

Austria

GP Austria, Red Bull Ring:

01. George Russell (GB), Mercedes, 1:24:22,798 h
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +1,906 sec
03. Carlos Sainz (E), Ferrari, +4,533
04. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +23,142
05. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +37,253

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, +54,088
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +54,672
08. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:00,355 min
09. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1:01,169
10. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:01,766

11. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +1:07,056
12. Esteban Ocon (F), Alpine, +1:08,325
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 Runde
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1
15. Alex Albon (T), Williams, +1

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1
17. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1
18. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1
19. Logan Sargeant (USA), Williams, +2
Out
Lando Norris (GB), McLaren

Austria

Clasamentul CM (după 11 din 24 de Grand Prix-uri și 3 din 6 sprint-uri):

01. Verstappen 237 Puncte
02. Norris 156
03. Leclerc 150
04. Sainz 135
05. Perez 118

06. Piastri 112
07. Russell 111
08. Hamilton 85
09. Alonso 41
10. Tsunoda 19

11. Stroll 17
12. Hulkenberg 14
13. Ricciardo 11
14. Oliver Bearman 6
15. Gasly 6

16. Magnussen 5
17. Ocon 3
18. Albon 2
19. Zhou 0
20. Bottas 0
21. Sargeant 0

Clasamentul Constructorilor:

01. Red Bull Racing 355 Puncte
02. Ferrari 291
03. McLaren 268
04. Mercedes 196
05. Aston Martin 58

06. Racing Bulls 30
07. Haas 19
08. Alpine 9
09. Williams 2
10. Sauber 0

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss