Latest Posts

Penalizare de 16 secunde pentru Marc Marquez: presiunea prea scăzută

Vizualizări: 1732

La fiecare Mare Premiu, vedem corecții la listele de rezultate, deoarece comisarii FIM nu mai pot ține pasul cu impunerea de sancțiuni. Starul MotoGP Marc Marquez (Gresini Ducati) a fost pedepsit la Assen.

Regula controversată privind presiunea minimă a pneului față a fost introdusă la mijlocul sezonului 2023, furnizorul unic Michelin mizând și în prezent pe siguranță. De atunci, un pilot poate coborî sub valoarea minimă prescrisă (1,78 bar în Assen) doar pentru un număr definit de tururi pe cursă, care a fost de 14 în Marele Premiu al Olandei. Marc Marquez a coborât sub această valoare pentru un total de 15 tururi, în turul al 15-lea cu 0,01 bar. Ca urmare, spaniolul a fost penalizat cu 16 secunde la câteva ore după cursă, ceea ce l-a coborât de pe locul patru pe locul zece.

Marquez, Marc, Ducati

Piloții primesc informații despre presiunea din pneuri prin intermediul panoului de bord și pot reacționa în consecință. Acest lucru a dus la situația ciudată în care Marquez i-a făcut semn lui Fabio Di Giannantonio să treacă în turul al optulea și a renunțat voluntar la locul al treilea.

“Este păcat, dar regulile sunt reguli”, a declarat Marquez, care a văzut steagul roșu pe locul patru, luând penalizarea cu un calm surprinzător. “Am discutat penalizarea doar cu comisarii, motiv pentru care totul a fost atât de întârziat. Am văzut în timpul cursei că presiunea era foarte scăzută, așa că l-am lăsat pe Diggia să treacă – doar pentru a putea controla presiunea.

Apoi am fost în spatele lui toată cursa și am avut totul sub control. Am fost peste presiunea minimă tot timpul, apoi a avut loc un contact cu Bastianini în primul viraj, unde m-a împins în afara pistei. Am fost cu o secundă mai lent în acel tur și nu am forțat atât de mult în următoarele viraje pentru că nu știam cum se va comporta pneul. Ca urmare, presiunea pneului a scăzut și mi-a luat două tururi să o ridic din nou la un nivel suficient de ridicat. Ca urmare, am fost cu 15 tururi sub presiunea minimă a pneului”.

Marquez, Marc

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Marc a evitat să împartă vina. “Noi am făcut greșeala sâmbătă, chiar dacă a fost a mea”, a zâmbit campionul de opt ori. “Am făcut greșeala și duminică, suntem o echipă. Am încercat să controlez presiunea, dar este de asemenea adevărat că toți piloții Ducati au fost constant foarte aproape de limită. Ceea ce nu pot controla este când un alt pilot intră în coliziune cu mine”.

Marquez a explicat că vremea din provincia Drenthe a fost responsabilă pentru mersul pe sârmă cu presiunea pneurilor. Atunci când soarele prevalează asupra norilor – sau viceversa – temperatura pistei crește sau scade brusc cu 5 grade Celsius, ceea ce are un efect corespunzător asupra temperaturii pneurilor și, prin urmare, asupra presiunii.

Marquez, Marc

Rezultatele cursei MotoGP Assen (30 iunie):

1. Pecco Bagnaia (I), Ducati, 26 de tururi în 40:07.214 minute
2. Jorge Martin (E), Ducati, +3.676 sec
3. Enea Bastianini (I), Ducati, +7.073 sec.
4. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +8.299 sec.
5. Maverick Vinales* (E), Aprilia, +8.258

6. Brad Binder (ZA), KTM, +16.146
7. Alex Marquez (E), Ducati, +21,236
8 Raul Fernandez (E), Aprilia, +22,509
9. Franco Morbidelli (I), Ducati, +23,413
10. Marc Marquez** (E), Ducati, +23,868

11. Jack Miller (AUS), KTM, +24,004
12. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +24,057
13. Johan Zarco (F), Honda, +42,767
14. Augusto Fernandez (E), KTM, +42,871
15. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +44,429

16. Takaaki Nakagami (J), Honda, +46,246
17. Luca Marini (I), Honda, +1:10.937 minute
– Pedro Acosta (E), KTM, 1 tur mai puțin
Joan Mir (E), Honda, cu 20 de tururi mai puțin
– Marco Bezzechi (I), Ducati, 21 de tururi mai puțin
Alex Rins (E) Yamaha, 26 de tururi mai puțin

* 1 loc înapoi pentru nerespectarea limitelor pistei
** penalizare de 16 secunde din cauza presiunii insuficiente în pneul față

Marquez

Rezultatele MotoGP Sprint Assen (29 iunie):

1. Pecco Bagnaia (I), Ducati, 13 tururi în 19:59.090 minute
2. Jorge Martin (E), Ducati, +2.355 sec
3. Maverick Vinales (E), Aprilia, +4.103 sec.
4. Enea Bastianini (I), Ducati, +6.377 sec.
5. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +8.869

6. Brad Binder (ZA), KTM, +9,727
7. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +10,828
8 Alex Marquez (E), Ducati, +13.196
9. Franco Morbidelli (I), Ducati, +13.560
10. Pedro Acosta (E), KTM, +15,972

11. Marco Bezzecchi (I), Ducati, +16,036
12. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +16,082
13. Jack Miller (AUS), KTM, +18,739
14. Joan Mir (E), Honda, +21,791
15. Augusto Fernandez (E), KTM, +22,450

16. Johann Zarco (F), Honda, +23,690
17. Raul Fernandez (E), Aprilia, +24,430
18. Takaaki Nakagami (J), Honda, +29,568
19. Alex Rins (E), Yamaha, +1:23.553 min.
Aleix Espargaro (E), Aprilia, 1 tur în minus
– Lorenzo Savadori (I), Aprilia, 9 tururi mai puțin
Luca Marini (I), Honda, 9 tururi mai puțin
Marc Marquez (E), Ducati, 12 tururi mai puțin

Marquez

Clasamentul Campionatului Mondial după 16 din 42 de curse:

1. Martin, 200 Puncte. 2. Bagnaia 190. 3. Marc Marquez 142. 4. Bastianini 136. 5. Vinales 118. 6. Acosta 101. 7. Binder 99. 8. Di Giannantonio 92 9. Aleix Espargaro 82. 10. Alex Marquez 62. 11. Bezzecchi 45. 12. Raul Fernandez 40. 13. Morbidelli 39. 14. Quartararo 39. 15. Miller 32. 16. Oliveira 32. 17. Augusto Fernandez 15. 18. Mir 13. 19. Zarco 12. 20. Rins 8. 21. Nakagami 8. 22. Pedrosa 7.

Campionatul Mondial al Constructorilor:

1. Ducati, 278 Puncte. 2. Aprilia 156. 3. KTM 154. 4. Yamaha 43. 5. Honda 22.

Cupa Mondială pe echipe:

1. Ducati Lenovo Team, 326 Puncte. 2. Prima Pramac Racing 239. 3. Gresini Racing MotoGP 204. 4. Aprilia Racing 200. 5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 137. 6. Red Bull KTM Factory Racing 131. 7. Red Bull GASGAS Tech3 116. 8. Trackhouse Racing 72. 9. Monster Energy Yamaha MotoGP 47. 10. LCR Honda 20. 11. Repsol Honda 13.

Marquez

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss