Latest Posts

Evans – Utilizarea bateriei este „critică” pe timpii de etapă WRC

Vizualizări: 11383

Elfyn Evans crede că gestionarea corectă a puterii hibride va avea un „efect masiv” asupra timpilor de etapă la unele evenimente din Campionatul Mondial de Raliuri din acest an.

WRC va îmbrățișa tehnologia hibridă pentru prima dată în acest sezon, ca parte a noilor reglementări ample de Rally1, care urmează să-și facă debutul la Raliul de la Monte Carlo la sfârșitul acestei luni.

Introducerea puterii hibride le va oferi piloţilor creșteri suplimentare de putere care vor fi utilizate pe fiecare etapă, rezultând că mașinile noi sunt capabile să producă 500 de cai putere în rafale scurte.

Adăugarea obligatorie a unei unități hibride Compact Dynamics de 100 kW la fiecare mașină a făcut ca mașinile să fie mai grele decât predecesorii lor, în timp ce noile reguli Rally1 includ o celulă de siguranță mai strictă, reducerea cursei aerodinamice și suspensiei și eliminarea diferenţialului central.

A fost introdusă o schimbare secvenţială a vitezelor pentru a înlocui paletele. Cu toate acestea, puterea hibridă suplimentară de 130 CP este cea mai mare dintre modificări, solicitând piloţilor să regenereze puterea prin etapele de frânare pentru a primi creșteri de putere care sunt inițiate prin utilizarea accelerației și se încheie odată ce piciorul se ridică de pe pedală.

Piloții vor primi boost în timpul etapelor doar dacă pot regenera 30 de kilojuli de energie la frânare pentru a crea ceea ce este cunoscut sub numele de „regenerare valabilă”, în timp ce cantitatea de putere suplimentară disponibilă este determinată de FIA. Limitat de FIA, fiecare pilot va începe fiecare etapă cu bateria la 80% cu scopul de a încheia etapa cu o stare de încărcare de 30%.

Bateria va reveni la aproximativ 80% prin regenerare pe secțiunea de drum înainte de următoarea etapă. Îndreptându-se spre Monte Carlo, piloții și echipele înțeleg încă întregul potențial al sistemului, dar Evans de la Toyota crede că gestionarea corectă a sistemului hibrid s-ar putea dovedi crucială pentru timpii de etapă în anumite momente ale sezonului.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Cred că hibridul este ceva foarte nou despre care încă aflăm cu toții”, a declarat Evans, vicecampion WRC în ultimele două sezoane. „Ceea ce știm este că această cantitate de desfășurare pe care o avem este controlată de FIA ​​și, desigur, dacă implementarea este la un nivel înalt, atunci asta are un efect destul de mare asupra accelerației mașinii.

„Dacă generezi mult mai puține din acele accelerații, atunci timpul tau de scenă este rănit masiv de asta. „Bateria valorează peste 100 de cai putere. Ai nevoie doar de câteva dintre acele accelerații de la joncțiuni lente unde nu o ai, pentru ca ea să aibă un efect masiv.

„Desigur, este un element critic al conducerii, cred că va fi probabil mai critic într-un anumit eveniment decât în ​​altul. „Dacă concurezi într-un eveniment alunecos, atunci este mai puțin crucial, dar dacă ești pe asfalt uscat poți folosi din plin această putere.”

Evans - Utilizarea bateriei este „critică” pe timpii de etapă WRC

Deși testele au crescut în ultimele luni, Evans spune că încă nu este acolo unde dorește să fie în ceea ce privește confortul cu noul GR Yaris, care este semnificativ diferit de anul trecut.

“Totul se simte foarte, foarte nou și foarte foarte diferit. Bine, este încă o mașină de raliu cu tracțiune integrală, dar există încă multe lucruri noi”, a adăugat el.

„Întregul mod de funcționare al mașinii este complet diferit, și asta chiar înainte de a lua în considerare hibridul, să fiu sincer. Există o mulțime de lucruri noi și o mulțime de senzații noi, să spunem.

„Aș spune că testarea a fost ok. Ca întotdeauna cu mașinile noi, nu este niciodată complet direct. „Nu se pare că nu ai niciodată suficient timp să treci prin ceea ce trebuie să treci. Este foarte greu să judeci pentru că nu ai nicio măsură de unde te afli.

„Personal încă simt că nu sunt acolo unde vreau să fiu, dar sunt sigur că vor mai fi mulți alții în aceeași poziție. “Mă consider un pilot exigent în ceea ce privește configurarea și când lucrurile sunt atât de noi. Apreciez că va dura ceva timp. Încă simt că mai este ceva de făcut pentru a atinge nivelurile maxime de încredere.”

Toate echipele vor efectua un test pre-eveniment în Franța săptămâna viitoare, înainte de Raliul de la Monte Carlo din 20-23 ianuarie.

Mai multe ştiri din Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss