Elfyn Evans, nerăbdător, îi face umbră lui Thierry Neuville vineri în Japonia
Galezul conduce cu 3.0sec, iar coechipierul său Kalle Rovanperä este pe locul trei. Elfyn Evans l-a devansat pe Thierry Neuville cu o diferență foarte mică, în timp ce etapa de deschidere brutală de vineri a făcut găuri în pluton la FORUM8 Rally Japan.
Doar 3.0sec i-a despărțit pe cei doi după prima zi completă de acțiune pe drumurile tehnice de munte din jurul orașului Aichi, GR Yaris-ul lui Elfyn Evans rezistând puternic pe terenul de acasă al echipei sale Toyota Gazoo Racing. Japonia a revenit în calendarul Campionatului Mondial de Raliuri FIA pentru prima dată din 2010, iar noul eveniment pe asfalt a revendicat deja scalpurile mai multor piloți din prima linie. Modelul Hyundai Motorsport i20 N al lui Dani Sordo a fost primul care a dispărut – mașina sa a fost redusă la o coajă cu aspect jalnic după ce a luat foc în deschidere.
Drama lui Dani Sordo a dus la o buclă de dimineață scurtată, prima trecere a barajului Inabu fiind anulată din cauza întârzierilor. După două etape, Elfyn Evans și Thierry Neuville au fost la egalitate la revenirea la serviciul de la jumătatea etapei pe Toyota Gazoo Racing Stadium. Cea de-a doua trecere prin Shitara Town (SS7) a fost, de asemenea, eliminată din cauza pagubelor provocate de bariera pe care Ford Puma-ul lui Craig Breen a provocat-o când a subvirat și s-a retras. Dar Elfyn Evans și-a găsit ritmul și a folosit cele două tronsoane rămase în avantajul său.
Un timp de referință în tunelul Isegami l-a dus pe galez la 1,1 secunde în fața rivalului său de la Hyundai Motorsport și a repetat această performanță în ultima probă pentru a-și consolida poziția. Cu toate acestea, Elfyn Evans – care încă nu a câștigat un raliu în acest an – a simțit că mai este loc de îmbunătățiri. „A fost greu și destul de scurt”, a reflectat el. „Avem doar patru etape, dar tot nu a fost ușor. Etapele sunt foarte solicitante și există o senzație diferită în toate etapele – întotdeauna vrei ceva diferit de la mașină. Mâine va fi mai mult de același lucru și va fi schimbător”, a adăugat el.
Kalle Rovanperä a condus pentru scurt timp în ciuda faptului că a fost alarmat de fumul care a pătruns în habitaclul mașinii sale în debutul cursei, dar ritmul finlandezului a început să scadă pe măsură ce s-a luptat cu subvirarea care a supraîncălzit pneurile din față. Cu toate acestea, el a reușit să facă două mașini Toyota Gazoo Racing în primele trei locuri, fiind devansat de Thierry Neuville cu doar 2,1sec.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
A fost o primă zi mediocră pentru Ott Tänak în ultimul său raliu cu Hyundai Motorsport. O problemă la diferențial l-a încetinit pe estonian la începutul zilei, dar problema a fost remediată la service, permițându-i să termine la 8,8sec de podium, pe locul patru. Eroul orașului natal Takamoto Katsuta a fost un alt om care s-a luptat cu subvirarea, deși încrederea sa a început să înflorească cu fiecare etapă care trecea. Aflat la 20,6sec în spatele liderului, un rezultat puternic este încă la îndemâna pilotului Toyota Gazoo Racing.
La mai mult de un minut în urmă s-a aflat Gus Greensmith, pe singurul Ford rămas. Ziua sa a fost departe de a fi lipsită de drame și britanicul a suferit o ruptură de arbore de transmisie pe tot parcursul dimineții. Liderul de joi seară, Sébastien Ogier, a avut și el probleme și a rămas la 2min 49,8sec în urma unei opriri pentru a schimba o roată în SS2.
Mașinile din categoria de suport au dominat a doua jumătate a clasamentului, cu debutantul WRC2 Sami Pajari în fruntea WRC2 pe locul șapte la general, în fața lui Teemu Suninen. Emil Lindholm ocupă locul nouă la general și este pe cale să cucerească titlul de campion, după ce principalul său rival la titlu, Kajetan Kajetanowicz, a suferit un accident, în timp ce Sebastien Ogier a completat topul primilor zece.
Ziua de sâmbătă mai are opt etape epuizante. Pădurea Nukata (20,56 km) și Lacul Mikawako (14,74 km) sunt parcurse dimineața și după-amiaza, în timp ce o singură trecere prin orașul Shinshiro (7,08 km) încheie bucla de dimineață. Două treceri duble prin Okazaki City SSS (1,40 km), preferatul fanilor, încheie ziua.
Poziții de frunte după ziua de vineri:
- E Elfyn Evans / S Scott Martin GBR Toyota Gazoo Racing GR Yaris 57min 18.8sec.
- T Thierry Neuville / M Martijn Wydaeghe BEL Hyundai Motorsport i20 N +3.0sec.
- K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota Gazoo Racing GR Yaris +5.1sec.
- O Tänak / M Järveoja EST Hyundai Motorsport i20 N +13.9sec.
- T Takamoto Katsuta / A Aaron Johnston JPN Toyota Gazoo Racing GR Yaris +20.6sec.
- G Gus Greensmith / J Jonas Andersson GBR Ford M-Sport Puma +2min 0.4sec.
Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media HousePhotocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.