Latest Posts

Engel experimentează spectrul complet al raliurilor în debut

Vizualizări: 19277

Haide la Monza, au spus. Va fi o introducere de bază în raliu, au spus. Însă Maro Engel a aflat în scurt timp că numai despre asta nu era vorba. Pilotul german în vârstă de 35 de ani, care și-a făcut un renume în cursele de circuit, a debutat în raliu în weekendul trecut, concurând la ACI Rally Monza într-o Škoda Fabia Rally 2 evo pregătită de TokSport.

„Când am început să concurez cu TokSport în GT Masters, am vorbit multe despre programul lor de raliu și am glumit că la un moment dat voi veni la un test și voi conduce mașina”, a spus Engel. „Spre sfârșitul anului, când s-a anunțat că Rally Monza va deveni un eveniment WRC, am primit un mesaj de la proprietarul echipei, doar cu titlul„ Rally Monza ”. I-am răspuns: „Asta este ceea ce cred eu că este?” El a răspuns: „Da, hai să vorbim”.

Engel experimentează spectrul complet al raliurilor în debut

Având în vedere baza raliului, de la faimosul Templu al Vitezei, era de înțeles de ce mitingul ar fi atras piloții familiarizați cu conducerea pe circuite.

„Ne-am gândit că a fost un eveniment minunat de făcut prima dată – în principal pe circuit și un raliu Tarmac. Evident însă, ni s-a arătat cam altceva când am ajuns”, a spus el, râzând. „Gluma a fost „haide la Monza, va fi un raliu ușor ”, dar a fost evident orice altceva mai puțin asta”

„Asfalt, beton, pietriș, noroi, zăpadă, gheață … zăpadă topită. A fost totul acolo și, ca să fiu sincer, mi-a oferit cu adevărat o perspectivă excelentă asupra stilurilor de conducere și la ce trebuie să fii atent ”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În ciuda faptului că e un novice la raliuri, calibrul de conducere al lui Engel a strălucit rapid. În condițiile de testare care i-au surprins pe piloți mult mai experimentați – inclusiv pe concurentul la campionat Elfyn Evans – neamțul a impresionat cu timpii săi competitivi.

„Per ansamblu, marele obiectiv a fost de a termina raliul, care a fost deja destul de greu cu aceste condiții, dar să ajung cu un top 15 în clasa WRC 3 și locul 21 la general a fost cu adevărat ceva pozitiv și ceva plăcut de luat din asta ”.

Engel a savurat, de asemenea, oportunitatea de a-și compara timpul cu liderii din weekend, inclusiv bunul său prieten și câștigătorul raliului, Ogier.

„Sébastien [Ogier] și soția sa [Andrea Kaiser] sunt prieteni buni de-ai noștri, precum și Andreas [Mikkelsen] de aici și în Monaco și Thierry [Neuville] la fel” a explicat pilotul din Monaco, sugerând în continuare disponibilitatea sa pentru a urca la volanul unei mașini de raliu. „Este impresionant ritmul pe care îl au băieții din față … este un alt set de abilități să faci asta cu notițe despre ritm, spre deosebire de curse de circuit, atunci când repetăm pista și încercăm să căutăm perfecțiunea.”

„Acești băieți se apropie de un viraj pe care l-au văzut de două ori înainte și ritmul este foarte impresionant.”

Engel experimentează spectrul complet al raliurilor în debut

Avându-l pe prietenul său Mikkelsen chiar în fața lui pe pistă, a plătit și dividende.

„Trebuie să mulțumesc întregii comunități de raliuri. Toți au fost atât de primitori și bucuroși să ofere sfaturi, ceea ce a fost foarte util, mai ales Andreas fiind în aceeași clasă și doar la câteva mașini înainte pe pistă. A fost foarte util pe tot parcursul weekendului, cu sfaturi și gânduri despre alegerea anvelopelor și stilurile de conducere. A contribuit la accelerarea procesului de învățare. ”

Alegerea anvelopelor a fost ceva ce norvegianul Mikkelsen a perfecționat în propria sa performanță, câștigând categoria WRC 3.

Cu un debut remarcabil în palmares, este oare posibil să-l vedem pe Engel alăturându-se folclorului german de raliuri, alături de Walter Röhrl și Armin Schwarz?

„Vom vedea. O voi lăsa să se așeze în minte și poate dacă ocazia se va ivi din nou în viitor, poate o să încerc. Cu siguranță nu aș exclude, dar în acest moment planul este să ne concentrăm din nou pe circuitele de curse și pe noul sezon viitor ”.

Sursa: World Rally Championship
Photocredit: World Rally Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

World Rally Championship

Latest Posts

Don't Miss