Alpii francezi au înviat la sunetul mașinilor, care se pregătesc pentru Rallye Monte-Carlo (21-24 ianuarie) – etapa de deschidere a sezonului – marile nume ale seriei căutând să își testeze vehiculele înainte de clasicul de la Gap.
Hyundai Motorsport și Toyota Gazoo Racing și-au început pregătirile cu o rulare timpurie luna trecută. Ambele echipe au profitat la maximum de zăpadă pentru a-și obișnui mașinile cu noua gamă de anvelope Pirelli.
Ultima săptămână a fost despre găsirea unor condiții de iarnă mai puțin dure, pentru a descoperi cum funcționează cauciucurile pe asfalt mai uscat.
Ott Tänak, de la Hyundai, a fost mulțumit de timpul petrecut pe piste, spunând: „OK, trebuie să aflăm mai multe despre asfalt [conducând cu aceste anvelope], dar slick-ul părea să funcționeze destul de bine. Este devreme să ne dăm seama de foarte multe aspecte legate de pneuri. Cu siguranță mai avem nevoie de ceva timp. Am avut o zi de testare [în decembrie] când era zăpada topită, fiind condiții solicitante în care este dificil să găsești limita gumelor. Va dura ceva timp până vom învăța, deoarece, cu siguranță, anvelopele sunt diferite. ”
Elfyn Evans, de la Toyota, a fost încrezător în performanțele Pirelli pentru un anumit tip de condiții, dar a recunoscut că îi va lua ceva timp să se obișnuiască, după ce a condus cu pneuri de la Michelin în ultimele sezoane.
„Anvelopele sunt diferite de cele cu care am fost obișnuiți și va fi interesant să vedem cum funcționează în condiții diverse. Pneul super soft este tot super soft, iar anvelopa de iarnă cu cuie este tot o gumă de iarnă cu cuie, dar ceea ce nu știm este în ce condiții vor performa. Nu știm, de exemplu, cum vor funcționa ca și combinație de anvelope într-o buclă de etape, în care prima este cu zăpadă, iar următoarea are condiții mixte.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Deoarece acestea sunt noi pentru noi, va fi nevoie de timp pentru a înțelege anvelopele în evoluția condițiilor meteorologice. Dar, în anumite condiții, cred că Pirelli va fi mai potrivit ”, a adăugat galezul.
Coechipierul său de la Toyota, Sébastien Ogier, a avut cea de-a doua zi de testare scurtată, după ce a făcut accident cu mașina de teste miercuri, chiar la est de Gap. Copilotul Julien Ingrassia a mers la spital pentru verificări, dar i s-a dat undă verde pentru mai departe.
Deși accidentul a avut un impact semnificativ asupra pregătirilor lui Ogier, acesta nu i-a afectat pe colegii săi. Evans a fost în mașină weekendul trecut, iar Kalle Rovanperä a condus luni. Takamoto Katsuta a finalizat luna trecută un test de două zile.
M-Sport Ford nu a testat înainte de Crăciun, așa că Teemu Suninen a dat startul rulării echipei britanice joi, cu Gus Greensmith în Fiesta, vineri.
Sursa: World Rally ChampionshipPhotocredit: World Rally Championship
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.