Latest Posts

Calificări WEC Sao Paulo: dublu pole pentru Toyota – Mick Schumacher ratează la limită hyperpole-ul

Vizualizări: 9123

Toyota obține dublu pole position în calificările WEC de la Sao Paulo. Mick Schumacher ratează Hyperpole la limită. Femeile Lamborghini în frunte în clasa LMGT3.

Dublu pole pentru Toyota în cea de-a cincea cursă a sezonului 2024 WEC, la Sao Paulo! La revenirea pe circuitul brazilian de Formula 1 după zece ani, japonezii au fost de neoprit în calificări.

Kamui Kobayashi la volanul modelului #7 Toyota GR010 Hybrid (Conway, Kobayashi, De Vries) i-a oferit angajatorului său primul pole position al anului. Fostul pilot de Formula 1 a avut nevoie de 1:23,140 minute pentru cel mai bun tur al său în sesiunea hiperpolară a primilor 10 care au ieșit din sesiunea de calificări anterioară.

Schumacher

Porsche urmărește duo-ul Toyota în calificările de la Sao Paulo

Colegul de marcă de la Toyota, Sebastien Buemi, în Toyota #8 (Buemi, Hartley, Hirakawa), a ocupat locul doi cu 1:23.262 – la 0,122 secunde în spatele cvadruplului câștigător de la Le Mans pe Kobayashi, al cărui echipaj din Brazilia poate conta din nou pe Mike Conway, care a trebuit să rateze 24 de ore de la Le Mans din cauza unei accidentări.

Matt Campbell de pe Porsche-ul #5 Penske (Campbell, Christensen, Makowiecki) a fost cel mai aproape de cele două mașini Toyota. Australianul a ratat al treilea pole position al sezonului cu 0,191 secunde. Cu toate acestea, Campbell a revenit puternic după un derapaj timpuriu în timpul turului de pistă și a fost cel mai rapid dintre cele patru Porsche care s-au calificat pentru Hyperpole cu un timp de 1:23,331 minute.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Candidatul Porsche la titlu și rivalul Ferrari, pe linia a treia

În spatele pilotului Cadillac Alex Lynn, aflat pe locul patru, Kevin Estre a ocupat locul cinci pe grila de start cu Porsche 963 #6 (Estre, Lotterer, Laurens Vanthoor). O poziție de start promițătoare pentru trio, care conduce clasamentul campionatului. Cei mai apropiați rivali pentru titlu – Antonio Fuoco, Miguel Molina și Nicklas Nielsen, proaspăt încoronați la Le Mans, cu Ferrari499 P #50 – au urmat pe locul șase.

Cele două Porsche-uri ale clienților Jota au împărțit a patra linie a grilei de start: în duelul intern dintre foștii piloți de Formula 1, Will Stevens pe #12 (Stevens, Ilott, Nato) s-a impus la limită în fața lui Jenson Button și a Porsche-ului său #38 (Rasmussen, Hanson, Button). P9 a revenit Ferrari-ului #51 (Pier Guidi, Giovinazzi, Calado) în fața BMW-ului M Hybrid V8 #20 (Van der Linde, Frijns, Rast), pe care Robin Frijns l-a manevrat până pe locul zece. Dries Vanthoor cu BMW-ul soră (Vanthoor, Marciello, Wittmann) a ratat Hyperpole și a terminat P14.

Schumacher

Mick Schumacher ratează Hyperpole la limită

În cea de-a doua sesiune de calificări din WEC, Mick Schumacher a ratat la mustață intrarea pentru prima dată în Hyperpole a modelului Alpine #36 (Schumacher, Lapierre, Vaxiviere). Fostul pilot de Formula 1 a ocupat mult timp locul 10 în faza de calificări, până când Frijns, pilotul BMW, l-a scos din top 10 și astfel din Hyperpole.

Schumacher stabilise anterior cel mai bun timp personal al său, 1:23.927 minute, și nu a reușit să lovească înapoi în ultimele minute. Cu toate acestea, el a fost cu patru sutimi de secundă mai rapid decât francezul Charles Milesi, care a terminat pe locul 13 pe grila de start cu sora Alpine #35 (Habsburg, Milesi, Chatin).

Calificările au fost din nou dezamăgitoare pentru cele două Peugeot 9X8, care au trebuit să se mulțumească cu locurile 16 (Vandoorne, Di Resta, Duval) și 17 (Vergne, Jensen, Nico Müller) sub privirile atente ale directorului general al mărcii, Linda Jackson. Pozițiile finale au fost împărțite de Lamborghini SC63 #63 (Bortolotti, Kvyat, Mortara) și Isotta Fraschini.

Schumacher

Calificări LMGT3: Lambo-ul doamnelor în pole-position – Rossi-BMW ratează hiperpolul

Doamnele de fier au lovit din nou! Sarah Bovy a oferit trio-ului feminin din Lamborghini Huracan GT3 Evo2 #85 (Bovy, Frey, Gatting) al doilea pole al sezonului după Spa. Pilotul rapid de bronz din Belgia a avut nevoie de 1:34.413 minute pentru cel mai rapid tur al său. Astfel, ea l-a devansat cu 0,391 secunde pe al doilea clasat, Alexander Malykhin, în Manthey-Porsche #92.

Cu toate acestea, a fost o performanță puternică a pilotului Porsche, care a călătorit cu 20 de kilograme de balast de succes la bord. Al doilea Manthey nine-eleven cu #91 (Shahin, Schuring, Lietz) a condus până pe locul cinci pe grilă în mâinile lui Yasser Shahin. Câștigătorii clasei Le Mans au trebuit să împacheteze chiar și 45 de kilograme de greutate de succes. Cele două echipaje Manthey sunt la egalitate în fruntea clasamentului campionatului.

Între cele două Porsche, cele două McLaren 720 S GT3 de la United Autosport s-au strecurat pe locurile trei (Caygill, Pino, Sato) și patru (Cottingham, Costa, Saucy). Darren Leung a condus BMW M4 GT3 #31 al WRT (Leung, Gelael, Farfus) până pe locul șase pe grilă.

Schumacher

Al doilea BMW M4 GT3 al WRT, #46 (Al-Harthy, Rossi, Martin) condus de superstarul sporturilor cu motor Valentino Rossi, a ratat turul Hyperpole și a terminat al doisprezecelea. “O calificare dezamăgitoare”, a declarat pilotul de bronz Ahmad Al-Harthy. “Acesta a fost cel mai rapid tur al meu aici în acest weekend, dar nu a fost suficient”.

La începutul turului Hyperpole de zece minute, Thomas Flohr a derapat cu Ferrari-ul #54 de la AF Corse și a lovit bariera pistei cu partea din față. Controlul cursei a arătat apoi steagurile roșii din cauza Ferrari-ului avariat, ceea ce a însemnat că calificările s-au încheiat prematur pentru Flohr – locul zece pe grilă.

Conform regulamentului, piloții respectivi de bronz din mașinile LMGT3 trebuie să participe la calificări și la Hyperpole. Piloții de argint și platină iau parte doar la cursă.

Schumacher

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss