More

    Latest Posts

    Directorul FIA pentru raliuri prezice evoluția regulamentului WRC Rally1 pentru 2025.

    Regulamentul Rally1 al Campionatului Mondial de Raliuri va suferi o „evoluție” mai degrabă decât o „revoluție” pentru următorul ciclu de reguli care va începe în 2025, potrivit noului director de raliuri al FIA, Andrew Wheatley.

    Nivelul superior al raliurilor, Rally1, a introdus anul acesta probabil cea mai importantă schimbare seismică în regulament, odată cu introducerea Rally1, care este construit în jurul unor mașini hibride complet noi, alimentate cu combustibil sustenabil, fără fosile.

    Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport și M-Sport Ford s-au angajat să respecte acest nou set de reglementări pentru următorii trei ani, dar FIA lucrează deja la viitoarea direcție a WRC începând cu 2025. FIA organizează întâlniri săptămânale pentru a înțelege care este cea mai bună cale de urmat pentru acest sport, dar se pare că viitorul imediat al WRC va fi guvernat de o versiune modificată a actualului regulament Rally1.

    Rally1

    Deși este dificil de prezis viitorul, Andrew Wheatley crede că 80% din regulile actuale ale Rally1 vor fi preluate în următorul ciclu, care va începe în 2025. „Următoarea generație de Rally1 nu va avea același număr de schimbări pe care le-am avut pentru această generație de Rally1”, a declarat Wheatley pentru presă.

    „Aș spune că 80% din ceea ce avem în prezent în Rally1 va continua pentru următorul ciclu sau două cicluri. Cred că ceea ce vom găsi va fi o schimbare în mix și apoi, la un moment dat, va exista un pas mare în modul în care vom deturna tehnologia, fie că este vorba de un range extender sau de hidrogen, de o baterie electrică completă, sincer, în acel moment nu știu”.

    „Nu cred că veți vedea în 2025 o răsturnare uriașă către ceva drastic diferit. Cred că ținta pe care o are toată lumea din industria auto este mai degrabă spre 2029 sau 2030 pentru a putea stabili ce sistem energetic va merge mai departe. Cred că ne așteaptă o evoluție înainte de o revoluție. Trebuie să lucrăm îndeaproape cu toate părțile interesate, iar acest proces a început deja pentru a înțelege care este următorul pas”.

    Rally1

    „Nu este vorba doar de constructorii pe care îi avem în prezent în WRC la toate nivelurile, ci de angajarea cu un număr mai mare de constructori, deoarece marii jucători pe care îi avem în prezent vor continua probabil să fie mari jucători. Dar, în mod inevitabil, li se vor alătura și alții din diferite regiuni, iar acesta este lucrul interesant pentru viitor”.

    Având în vedere că se așteaptă ca reglementările Rally1 să rămână în mare parte neschimbate în viitor, Wheatley speră că acest lucru va ajuta la încurajarea noilor producători să se angajeze, având în vedere că va exista suficient timp pentru a dezvolta programe viitoare. „Până la urmă, regulamentele pentru motoare și transmisii sunt atât de stricte încât este foarte dificil, dar nu imposibil pentru un producător să devanseze alți producători în ceea ce privește dezvoltarea”, a adăugat Andrew Wheatley.

    „Acolo unde poți să devansezi în ceea ce privește dezvoltarea este pachetul tău general, asigurându-te că mașina ta este cea mai potrivită pentru terenurile extrem de diferite pe parcursul anului. Dacă șasiul, frânele, suspensia și aerodinamica nu se schimbă de la un ciclu la altul, trebuie să te implici în proces pentru a obține maximum de performanță”.

    Rally1

    „Cred că acest lucru încurajează producătorii să se implice, deoarece motorsportul nu se întâmplă în șase sau nouă luni. Nu decizi astăzi că voi câștiga campionate mondiale în ianuarie anul viitor. Este un ciclu de doi-trei ani, oamenii trebuie să obțină resursele și echipa construită în jurul lor pentru a putea face acest lucru”.

    În timp ce regulamentele relativ stabile ar putea permite noilor mărci să ia în considerare posibilitatea de a se alătura WRC, Wheatley înțelege că industria auto se confruntă în prezent cu mai multe provocări care fac dificilă implicarea în motorsport. „Cred că, în acest moment, producătorii au o mulțime de provocări pe masă”, a spus el. „Există probleme legate de lanțul de aprovizionare pentru toți producătorii, iar noi ieșim din doi ani de perturbare a COVID”.

    „Când faci legătura între întreruperea COVID, provocările lanțului de aprovizionare și problemele legate de soluțiile energetice, este foarte dificil să stai de vorbă cu ei și să îți ofere o înțelegere clară a ceea ce înseamnă viitorul. De aceea, trebuie să fim văzuți ca un laborator și să păstrăm oportunitățile deschise. Nu se va întâmpla ca un mare schimb”.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Rally Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss