More

    Latest Posts

    De Vries impresionează MSR şi conduce testul de evaluare a piloţilor din IndyCar

    Nyck de Vries a pus Meyer Shank Racing-Honda în fruntea fişei de timpi într-un test IndyCar cu patru mașini pe traseul scurt al Sebring International Raceway.

    Campionul în exercițiu de Formula E a parcurs configurația de 1,7 mile a pistei legendare în 52,552s, realizând cel mai bun timp al său într-un total de 62 de ture.

    „Este foarte, foarte bun”, s-a entuziasmat fondatorul echipei și coproprietarul Michael Shank, a cărui echipă se va extinde la două înregistrări cu normă întreagă în 2022, Simon Pagenaud alăturându-se Helio Castroneves, câștigătorul de la Indy 500.

    Este greu să aflăm unde ar putea ajunge pentru că încă lucrează la viața și cariera lui în Europa, dar am vrut să ne uităm la el doar pentru a-l evalua pentru viitor.”

    Echipelor li s-au oferit doar patru seturi de anvelope, pe care MSR a ales să le folosească cu mai multă moderație, astfel că De Vries a făcut mult mai puține tururi decât ceilalți piloți în acțiune.

    „Ai putea arde până la patru seturi doar dimineața dacă ai vrea”, a remarcat Shank, „deci le-am distanțat uniform și nu am făcut multe rulări lungi pe anvelopele vechi. De la 1.00 până la 15.30, nu faci nimic cu adevărat.

    „Aceste mașini sunt niște bestii în comparație cu ceea ce aceștia sunt obișnuiți. Cred că [Romain] Grosjean a fost cel care a spus că aceștia sunt „monștri de direcție”, iar acesta a fost comentariul lui Nyck după ce a intrat după prima sa alergare – de genul, „Acest lucru este ridicol în ceea ce privește efortul de direcție.” Deci, acesta este cel mai mare lucru pentru ca acești oameni să se obișnuiască, iar apoi sunt cauciucurile – total diferite de ceea ce erau obișnuiți.

    „Deci da, a fost foarte impresionant. Feedback-ul lui a fost foarte, foarte bun – vă puteți da seama că a fost în jurul unor organizații cu adevărat profesioniste în ultimii patru sau cinci ani – și este sigur de el și înțelege terminologia pe care o folosim și pur și simplu se descurcă cu ea. Am așteptat puțin să ieșim, așa că Nyck a fost cu 20-30 de tururi în spatele celorlalți tipi și în primele cinci ture a mers direct în P1.

    „Testul a servit un alt scop pentru noi, deoarece am o mulțime de oameni noi care merg la două mașini cu normă întreagă, așa că am adus o mulțime de oameni aici pentru a le oferi mai multă experiență, să ne dăm seama ce avem”, eliminăm orice greșeli – lucruri la care am vrut doar să lucrăm înainte de vacanța de Crăciun.”

    Callum Ilott de la Juncos Hollinger Racing-Chevrolet a fost diferența din grup, deoarece a concurat în ultimele trei curse ale sezonului IndyCar 2021. A alergat 109 tururi, stabilind cel mai bun timp pe penultimul său zbor, un 52.860s, care l-a lăsat cu puțin peste trei zecimi în spatele lui De Vries, dar cu un decalaj similar față de Stoffel Vandoorne, pilotand un Arrow McLaren SP-Chevy.

    Fostul pilot de Formula 1 McLaren și coechipierul lui De Vries la Mercedes în FE anul acesta, a făcut 138 de tururi și l-a impresionat pe președintele echipei Taylor Kiel.

    „A fost o plăcere să lucrez cu Stoffel, pe pistă și în afara ei”, a spus Kiel. „Era vorba de a-l aduce confortabil cu mașina cât mai repede posibil. A fost mulțumit de mașină imediat cu primul set de anvelope, așa că am putut pur și simplu să continuăm cu programul.

    „A fost ultra profesionist și a făcut tot ce i s-a cerut să facă. Feedback-ul lui a fost bun și cred că i-a plăcut experiența cu echipa noastră și cu siguranță ne-a plăcut să lucrăm cu el. Am părăsit circuitul mulțumit de ceea ce a făcut și părea entuziasmat.”

    Arrow McLaren SP plănuiește să participe cu trei înscrieri cu normă întreagă în 2023, dar a vorbit despre anticiparea acestei date de extindere pentru a include mai multe runde în 2022, de unde și testul cu Nico Hulkenberg în octombrie la Barber Motorsports Park.

    În timp ce germanul a ales să nu urmeze o mutare în carieră la IndyCar, Kiel spune că Vandoorne rămâne un potențial candidat pentru echipa AMSP, pentru care vor conduce din nou Pato O’Ward și Felix Rosenqvist în 2022.

    „Aș spune că Stoffel este în conversație, fără îndoială”, a remarcat el. „A făcut o treabă grozavă pentru noi astăzi, dar suntem departe de o decizie în acest moment. Este o stradă cu două sensuri – trebuie să plece și să înțeleagă ce este IndyCar, cum sunt aceste mașini și cum este echipa noastră, iar dacă decide că e ceva ce ar vrea să facă, atunci vom avea o conversație la acel punct.

    „Nu luăm nicio decizie în acest moment, dar pot spune că este în conversație.

    „De fiecare dată când testezi un tip nou într-un test de evaluare a piloţilor, te întorci și petreci mult timp criticând, vorbind și încercând să tragi concluzii. Testarea cu un tip pentru o zi și încercarea de a trage o concluzie este dificilă.

    „Zilele de evaluare a piloţilor au fost nelimitate, dar IndyCar a rescris recent regula pentru a o limita la două zile, așa că asta este tot pentru noi. Dacă un alt pilot ne place și simțim că avem un caz bun, vom duce problema la IndyCar, deoarece este o decizie importantă, așa că, pe măsură ce începem să ne extindem și să ne atingem obiectivele pentru 2023, va trebui să facem o mișcare pentru un al treilea pilot la un moment dat.”

    Britanicul Jack Aitken, în vârstă de 26 de ani, a fost al patrulea pentru Ed Carpenter Racing-Chevy, deoarece echipa caută să găsească un pilot de drum/stradă pentru mașina #20, care pe ovale este condusă de proprietarul echipei Ed Carpenter. Aitken a încheiat ziua cu un tur de 53,436 secunde, la 0,884 secunde de De Vries.

    Carpenter, de trei ori câștigător de pole Indy 500, a declarat: „A trebuit să părăsesc testul puțin mai devreme pentru a-mi prinde zborul, dar De Vries a fost cel mai rapid, în timp ce ceilalți trei făceau ping-pong în ceea ce privește timpul pe tur și anvelopele, referitor la cine a urmat cel mai rapid. Dar cred că a fost o zi productivă pentru noi și pentru el.

    „Nu știu pe deplin la ce se gândește Jack pentru anul viitor, trebuie să discut mai departe cu el, dar cu siguranță cred că îi plăcea mașina noastră și provocarea IndyCar. Toți au fost băieți de calitate care testau astăzi – am văzut ce putea face Callum anul trecut când a primit apelul – dar cu siguranță Jack făcea o treabă bună, este talentat și profesionist.”

    „Așa că va trebui să ne uităm la el pentru anul viitor, să vorbim mai mult cu el. Dar mai sunt și alții – dintre care unii au fost raportați, alții nu.”

    Se crede că acestea mai includ fostul as al Andretti Autosport, Ryan Hunter-Reay, care a testat cu echipa la Barber în octombrie.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de IndyCar găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss